MONAKO - 1. ZÁVOD; Francouzský pilot ve službách týmu Campos předvedl další výborný výkon a po zásluze zvítězil v monackých uličkách. Výsledné pořadí pozměnil výrok vedení závodu.
Junior Renaultu měl před startem potíže s motorem, ale mechanici stáje připravující přihlášku do formule 1 stihli problém odstranit. Grosjean si udržel vedení po zhasnutí světel a ihned začal ujíždět. Za ním se seřadili týmový kolega Petrov, Hülkenberg, Zuber a di Grassi.
Ani zastávky v boxech pořadí na čele nezměnily, pouze rychlý di Grassi se probil na třetí pozici za vozy stáje Campos. V úzkých ulicích monackého knížectví je předjíždění těžké, proto se jezdci na čele spokojili s cennými body, devět pilotů se však cíle nedočkalo.
Po skončení závodu začalo úřadovat vedení a celá řada pilotů obdržela ke svému času 25vteřinovou penalizaci. Z obavy před hromadnou kolizí si Rodriguez, di Grassi, Clos, Hülkenberg, Mortara, Filippi, Villa a Kobayashi zkrátili dráhu v první zatáčce St. Devote. Díky tomu přišel dodatečně o trofej za třetí místo di Grassi, naopak se radoval Zuber.
Romain Grosjean zajel také nejrychlejší kolo dnešního závodu.
Pořadí závodu před udělením penalizace
1. Romain Grosjean Barwa Addax Team 2. Vitaly Petrov Barwa Campos Team 3. Lucas di Grassi Fat Burner Racing Eng. 4. Nico Hülkenberg ART Grand Prix 5. Andreas Zuber FMSI 6. Jérôme d’Ambrosio DAMS 7 Karun Chandhok Ocean Racing Technology 8. Javier Villa Super Nova Racing 9. Roldan Rodriguez Piquet GP 10. Pastor Maldonado ART Grand Prix 11. Davide Rigon Trident Racing 12. Sergio Perez Telmex Arden International 13. Luiz Razia FMSI 14. Giacomo Ricci DPR 15. Davide Valsecchi Durango 16. Michael Herck DPR
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?