Grosjean kraluje a komisaři zase úřadovali

Grosjean, Romain
Grosjean, Romain, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 22. května 2009 18:36
Sdílej:

MONAKO - 1. ZÁVOD; Francouzský pilot ve službách týmu Campos předvedl další výborný výkon a po zásluze zvítězil v monackých uličkách. Výsledné pořadí pozměnil výrok vedení závodu.

Junior Renaultu měl před startem potíže s motorem, ale mechanici stáje připravující přihlášku do formule 1 stihli problém odstranit. Grosjean si udržel vedení po zhasnutí světel a ihned začal ujíždět. Za ním se seřadili týmový kolega Petrov, Hülkenberg, Zuber a di Grassi.

Ani zastávky v boxech pořadí na čele nezměnily, pouze rychlý di Grassi se probil na třetí pozici za vozy stáje Campos. V úzkých ulicích monackého knížectví je předjíždění těžké, proto se jezdci na čele spokojili s cennými body, devět pilotů se však cíle nedočkalo.

Po skončení závodu začalo úřadovat vedení a celá řada pilotů obdržela ke svému času 25vteřinovou penalizaci. Z obavy před hromadnou kolizí si Rodriguez, di Grassi, Clos, Hülkenberg, Mortara, Filippi, Villa a Kobayashi  zkrátili dráhu v první zatáčce St. Devote. Díky tomu přišel dodatečně o trofej za třetí místo di Grassi, naopak se radoval Zuber.

Romain Grosjean zajel také nejrychlejší kolo dnešního závodu.

Pořadí závodu před udělením penalizace

1. Romain Grosjean Barwa Addax Team 2. Vitaly Petrov Barwa Campos Team 3. Lucas di Grassi Fat Burner Racing Eng. 4. Nico Hülkenberg ART Grand Prix 5. Andreas Zuber FMSI 6. Jérôme d’Ambrosio DAMS 7 Karun Chandhok Ocean Racing Technology 8. Javier Villa Super Nova Racing 9. Roldan Rodriguez Piquet GP 10. Pastor Maldonado ART Grand Prix 11. Davide Rigon Trident Racing 12. Sergio Perez Telmex Arden International 13. Luiz Razia FMSI 14. Giacomo Ricci DPR 15. Davide Valsecchi Durango 16. Michael Herck DPR

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.