MONAKO - 1. ZÁVOD; Francouzský pilot ve službách týmu Campos předvedl další výborný výkon a po zásluze zvítězil v monackých uličkách. Výsledné pořadí pozměnil výrok vedení závodu.
Junior Renaultu měl před startem potíže s motorem, ale mechanici stáje připravující přihlášku do formule 1 stihli problém odstranit. Grosjean si udržel vedení po zhasnutí světel a ihned začal ujíždět. Za ním se seřadili týmový kolega Petrov, Hülkenberg, Zuber a di Grassi.
Ani zastávky v boxech pořadí na čele nezměnily, pouze rychlý di Grassi se probil na třetí pozici za vozy stáje Campos. V úzkých ulicích monackého knížectví je předjíždění těžké, proto se jezdci na čele spokojili s cennými body, devět pilotů se však cíle nedočkalo.
Po skončení závodu začalo úřadovat vedení a celá řada pilotů obdržela ke svému času 25vteřinovou penalizaci. Z obavy před hromadnou kolizí si Rodriguez, di Grassi, Clos, Hülkenberg, Mortara, Filippi, Villa a Kobayashi zkrátili dráhu v první zatáčce St. Devote. Díky tomu přišel dodatečně o trofej za třetí místo di Grassi, naopak se radoval Zuber.
Romain Grosjean zajel také nejrychlejší kolo dnešního závodu.
Pořadí závodu před udělením penalizace
1. Romain Grosjean Barwa Addax Team 2. Vitaly Petrov Barwa Campos Team 3. Lucas di Grassi Fat Burner Racing Eng. 4. Nico Hülkenberg ART Grand Prix 5. Andreas Zuber FMSI 6. Jérôme d’Ambrosio DAMS 7 Karun Chandhok Ocean Racing Technology 8. Javier Villa Super Nova Racing 9. Roldan Rodriguez Piquet GP 10. Pastor Maldonado ART Grand Prix 11. Davide Rigon Trident Racing 12. Sergio Perez Telmex Arden International 13. Luiz Razia FMSI 14. Giacomo Ricci DPR 15. Davide Valsecchi Durango 16. Michael Herck DPR
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?