KYALAMI – HLAVNÍ ZÁVOD; Švýcaři využili zaváhání Monaka, úspěchu se dočkala změněná taktika Brazílie. Pozornost v delším závodě patřila zaslouženě Libanonu!
Na čele závodního pole se po startu usadilo Monako a Švýcarsko, naopak favorizované Portugalsko start pokazilo. Vedoucímu týmu průběžného pořadí Irsku přinesl úvod závodu kolizi s Malajsií a odstoupení.
Třetí místo se snažil bránit Nový Zéland před Malajsií, což umožnilo prvním dvěma vozům zvýšit náskok. Když Fauzy už poněkolikáté zaútočil, neodhadl situaci a narazil do třetího Bambera, jehož poslal mimo trať. Kolize využila Austrálie, díky zmatku však kolidovaly ještě Mexiko a Francie. Malajský vůz utrpěl defekt pneumatiky.
První zastávku v boxech absolvoval vedoucí Piccione z Monaka a jeho mechanici se nevyznamenali. Vedení převzali zaslouženě Švýcaři. Také Australané měli smůlu, když jejich jezdci zhasnul motor v okamžiku, kdy zabránil kolizi na pitlane s vozem Německa. Na trati mezitím úřadoval v trénincích rychlý Morad s vozem Libanonu, kterému nestačil Andretti (USA) ani Ammermuller (Německo).
Na třetí místo se dostala Brazílie a dnes byl obvykle agresivní Guimaraes nenápadný, zato však dostatečně rychlý. Jani se ve vedení vzdaloval Piccionemu, ke kterému se naopak blížil brazilský monopost. Jezdec Emersona Fittipaldiho předjížděcí manévr naplánoval dobře a převzal druhé místo. Následovalo Holandsko, Portugalsko a Velká Británie.
Po druhých zastávkách mnoho změn na čele nenastalo, nečekaně však přidal Andretti ve voze USA. V samém závěru výrazně zpomalila Brazílie, zřejmě pro technické problémy, ale šachovnicový praporek uchoval pořadí na prvních pěti místech beze změn. Ještě si však polepšil Morad.
Díky vítězství Švýcarska a odpadnutí Irska došlo ke změně i na čele průběžného hodnocení, které do dalšího závodu v Portugalsku vedou Švýcaři.
Pořadí v hlavním závodě:
A1 Team Jezdec Kola Čas Odstup 1 Switzerland Neel Jani 40 1:02'24.617 2 Brazil Felipe Guimarães 40 1:02'37.793 13.176 3 Monaco Clivio Piccione 40 1:02'38.810 14.193 4 Netherlands Jeroen Bleekemolen 40 1:02'41.641 17.024 5 Portugal Filipe Albuquerque 40 1:02'42.612 17.995 6 Lebanon Daniel Morad 40 1:02'55.827 31.210 7 Great Britain Danny Watts 40 1:02'58.945 34.328 8 USA Marco Andretti 40 1:03'23.617 59.000 9 Indonesia Zahir Ali 40 1:03'28.612 1'03.995 10 Italy Edoardo Piscopo 40 1:03'29.473 1'04.856 11 Germany Michael Ammermüller 40 1:03'33.220 1'08.603 12 India Narain Karthikeyan 40 1:03'33.767 1'09.150 13 Australia John Martin 40 1:03'45.162 1'20.545 14 China Ho-Pin Tung 22 39'35.335 18 kol 15 Malaysia Fairuz Fauzy 17 57'24.109 23 kol 16 South Africa Adrian Zaugg 15 24'11.627 25 kol 17 New Zealand Earl Bamber 3 4'49.816 37 kol 18 France Nicolas Prost 3 4'55.939 37 kol 19 Mexico Salvador Durán 3 4'57.129 37 kol 20 Ireland Adam Carroll 0 40 kol
Pořadí celkově:
A1 Team Body 1 Switzerland 73 2 Ireland 70 3 Portugal 64 4 Netherlands 56 5 France 41 6 New Zealand 36 7 Malaysia 32 8 Australia 30 9 Monaco 23 10 Great Britain 20 11 USA 19 12 South Africa 19 13 Brazil 16 14 Italy 10 15 India 8 16 Lebanon 8 17 Korea 4 18 China 4 19 Indonesia 2 0 Germany 0 0 Mexico 0
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?