KYALAMI – HLAVNÍ ZÁVOD; Švýcaři využili zaváhání Monaka, úspěchu se dočkala změněná taktika Brazílie. Pozornost v delším závodě patřila zaslouženě Libanonu!
Na čele závodního pole se po startu usadilo Monako a Švýcarsko, naopak favorizované Portugalsko start pokazilo. Vedoucímu týmu průběžného pořadí Irsku přinesl úvod závodu kolizi s Malajsií a odstoupení.
Třetí místo se snažil bránit Nový Zéland před Malajsií, což umožnilo prvním dvěma vozům zvýšit náskok. Když Fauzy už poněkolikáté zaútočil, neodhadl situaci a narazil do třetího Bambera, jehož poslal mimo trať. Kolize využila Austrálie, díky zmatku však kolidovaly ještě Mexiko a Francie. Malajský vůz utrpěl defekt pneumatiky.
První zastávku v boxech absolvoval vedoucí Piccione z Monaka a jeho mechanici se nevyznamenali. Vedení převzali zaslouženě Švýcaři. Také Australané měli smůlu, když jejich jezdci zhasnul motor v okamžiku, kdy zabránil kolizi na pitlane s vozem Německa. Na trati mezitím úřadoval v trénincích rychlý Morad s vozem Libanonu, kterému nestačil Andretti (USA) ani Ammermuller (Německo).
Na třetí místo se dostala Brazílie a dnes byl obvykle agresivní Guimaraes nenápadný, zato však dostatečně rychlý. Jani se ve vedení vzdaloval Piccionemu, ke kterému se naopak blížil brazilský monopost. Jezdec Emersona Fittipaldiho předjížděcí manévr naplánoval dobře a převzal druhé místo. Následovalo Holandsko, Portugalsko a Velká Británie.
Po druhých zastávkách mnoho změn na čele nenastalo, nečekaně však přidal Andretti ve voze USA. V samém závěru výrazně zpomalila Brazílie, zřejmě pro technické problémy, ale šachovnicový praporek uchoval pořadí na prvních pěti místech beze změn. Ještě si však polepšil Morad.
Díky vítězství Švýcarska a odpadnutí Irska došlo ke změně i na čele průběžného hodnocení, které do dalšího závodu v Portugalsku vedou Švýcaři.
Pořadí v hlavním závodě:
A1 Team Jezdec Kola Čas Odstup 1 Switzerland Neel Jani 40 1:02'24.617 2 Brazil Felipe Guimarães 40 1:02'37.793 13.176 3 Monaco Clivio Piccione 40 1:02'38.810 14.193 4 Netherlands Jeroen Bleekemolen 40 1:02'41.641 17.024 5 Portugal Filipe Albuquerque 40 1:02'42.612 17.995 6 Lebanon Daniel Morad 40 1:02'55.827 31.210 7 Great Britain Danny Watts 40 1:02'58.945 34.328 8 USA Marco Andretti 40 1:03'23.617 59.000 9 Indonesia Zahir Ali 40 1:03'28.612 1'03.995 10 Italy Edoardo Piscopo 40 1:03'29.473 1'04.856 11 Germany Michael Ammermüller 40 1:03'33.220 1'08.603 12 India Narain Karthikeyan 40 1:03'33.767 1'09.150 13 Australia John Martin 40 1:03'45.162 1'20.545 14 China Ho-Pin Tung 22 39'35.335 18 kol 15 Malaysia Fairuz Fauzy 17 57'24.109 23 kol 16 South Africa Adrian Zaugg 15 24'11.627 25 kol 17 New Zealand Earl Bamber 3 4'49.816 37 kol 18 France Nicolas Prost 3 4'55.939 37 kol 19 Mexico Salvador Durán 3 4'57.129 37 kol 20 Ireland Adam Carroll 0 40 kol
Pořadí celkově:
A1 Team Body 1 Switzerland 73 2 Ireland 70 3 Portugal 64 4 Netherlands 56 5 France 41 6 New Zealand 36 7 Malaysia 32 8 Australia 30 9 Monaco 23 10 Great Britain 20 11 USA 19 12 South Africa 19 13 Brazil 16 14 Italy 10 15 India 8 16 Lebanon 8 17 Korea 4 18 China 4 19 Indonesia 2 0 Germany 0 0 Mexico 0
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?