TAUPO – HLAVNÍ ZÁVOD; Spanilou jízdu Irska za dalším vítězstvím zhatil problém s elektronikou. Švýcarsko stíhající vedoucí vůz jako stín zaváhání využilo a redukovalo ztrátu v celkovém hodnocení. Po poměrně klidném sprintu přinesl hlavní závod řadu soubojů kolo na kolo a výletů mimo dráhu.
Irsko na startu znovu nezaváhalo a první pozici udrželo, druhé Holandsko však tak úspěšné nebylo a protáhlo se před něj velmi rychlé Portugalsko. Aby nedošlo ke kontaktu s vedoucím vozem, Albuquerque zpomalil, čehož využil Jani pilotující vůz Švýcarska. Holandsko kleslo až za čtvrtou Austrálii.
Prvním vozem mimo hru byl Libanon, který nedokončil ani druhý novozélandský závod. Důvodem byla kolize s domácím van der Driftem.
První zastávky v boxech výrazné změny nepřinesly, na čele závodu vůbec. Došlo však k nehodě Brazílie s Monakem, za což byl první vůz v cíli penalizovaný 25 vteřinami. Dalšími kolidujícími byla Velká Británie a Čína.
Až druhá návštěva boxů měla přinést drama na čele. Irsko postihly potíže a Švýcarsko se dostalo díky smůle soupeřů do čela. Třetí místo kontrolovalo s dostatečným náskokem Portugalsko. Čína odjela na pitlane i se zadním zvedákem a následoval průjezd box jako potrestání. Penalizaci obdržel i Andretti, jenž přeťal plnou čáru na výjezdu z boxů.
Trápení Monaka skončilo ve 37. kole, kdy zůstalo stát v kačírku únikové zóny. Vedení závodu povolalo zpomalovací vůz, ale restart změnu na čele nezpůsobil. Vozy dokončily závod v nezměněném pořadí.
Pos A1 Team Driver Laps Time Gap 1 Switzerland Neel Jani 50 1:06'19.574 2 Ireland Adam Carroll 50 1:06'20.621 1.047 3 Portugal Filipe Albuquerque 50 1:06'21.953 2.379 4 Australia John Martin 50 1:06'30.167 10.593 5 Netherlands Robert Doornbos 50 1:06'33.976 14.402 6 France Loïc Duval 50 1:06'36.997 17.423 7 India Narain Karthikeyan 50 1:06'39.789 20.215 8 Italy Edoardo Piscopo 50 1:06'42.730 23.156 9 South Africa Adrian Zaugg 50 1:06'42.921 23.347 10 Malaysia Fairuz Fauzy 50 1:06'46.406 26.832 11 USA Marco Andretti 50 1:07'05.373 45.799 12 Great Britain Dan Clarke 49 1:06'32.633 1 lap 13 New Zealand Chris van der Drift 49 1:06'43.944 1 lap 14 China Cheng Cong Fu 49 1:06'45.245 1 lap 15 Brazil Felipe Guimarães 49 1:06'57.238 1 lap 16 Mexico Salvador Durán 43 58'11.542 7 laps 17 Indonesia Satrio Hermanto 42 57'36.757 8 laps 18 Monaco Clivio Piccione 33 46'53.801 17 laps 19 Lebanon Daniel Morad 1 1'45.294 49 laps
Pos A1 Team Points 1 Ireland 65 2 Switzerland 52 3 Portugal 49 4 France 41 5 Netherlands 38 6 New Zealand 35 7 Malaysia 31 8 Australia 30 9 South Africa 17 10 Great Britain 16 11 USA 16 12 Monaco 9 13 Italy 9 14 India 5 15 Brazil 4 16 Korea 4 17 China 4 18 Lebanon 3 0 Indonesia 0 0 Mexico 0
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.