TAUPO – HLAVNÍ ZÁVOD; Spanilou jízdu Irska za dalším vítězstvím zhatil problém s elektronikou. Švýcarsko stíhající vedoucí vůz jako stín zaváhání využilo a redukovalo ztrátu v celkovém hodnocení. Po poměrně klidném sprintu přinesl hlavní závod řadu soubojů kolo na kolo a výletů mimo dráhu.
Irsko na startu znovu nezaváhalo a první pozici udrželo, druhé Holandsko však tak úspěšné nebylo a protáhlo se před něj velmi rychlé Portugalsko. Aby nedošlo ke kontaktu s vedoucím vozem, Albuquerque zpomalil, čehož využil Jani pilotující vůz Švýcarska. Holandsko kleslo až za čtvrtou Austrálii.
Prvním vozem mimo hru byl Libanon, který nedokončil ani druhý novozélandský závod. Důvodem byla kolize s domácím van der Driftem.
První zastávky v boxech výrazné změny nepřinesly, na čele závodu vůbec. Došlo však k nehodě Brazílie s Monakem, za což byl první vůz v cíli penalizovaný 25 vteřinami. Dalšími kolidujícími byla Velká Británie a Čína.
Až druhá návštěva boxů měla přinést drama na čele. Irsko postihly potíže a Švýcarsko se dostalo díky smůle soupeřů do čela. Třetí místo kontrolovalo s dostatečným náskokem Portugalsko. Čína odjela na pitlane i se zadním zvedákem a následoval průjezd box jako potrestání. Penalizaci obdržel i Andretti, jenž přeťal plnou čáru na výjezdu z boxů.
Trápení Monaka skončilo ve 37. kole, kdy zůstalo stát v kačírku únikové zóny. Vedení závodu povolalo zpomalovací vůz, ale restart změnu na čele nezpůsobil. Vozy dokončily závod v nezměněném pořadí.
Pos A1 Team Driver Laps Time Gap 1 Switzerland Neel Jani 50 1:06'19.574 2 Ireland Adam Carroll 50 1:06'20.621 1.047 3 Portugal Filipe Albuquerque 50 1:06'21.953 2.379 4 Australia John Martin 50 1:06'30.167 10.593 5 Netherlands Robert Doornbos 50 1:06'33.976 14.402 6 France Loïc Duval 50 1:06'36.997 17.423 7 India Narain Karthikeyan 50 1:06'39.789 20.215 8 Italy Edoardo Piscopo 50 1:06'42.730 23.156 9 South Africa Adrian Zaugg 50 1:06'42.921 23.347 10 Malaysia Fairuz Fauzy 50 1:06'46.406 26.832 11 USA Marco Andretti 50 1:07'05.373 45.799 12 Great Britain Dan Clarke 49 1:06'32.633 1 lap 13 New Zealand Chris van der Drift 49 1:06'43.944 1 lap 14 China Cheng Cong Fu 49 1:06'45.245 1 lap 15 Brazil Felipe Guimarães 49 1:06'57.238 1 lap 16 Mexico Salvador Durán 43 58'11.542 7 laps 17 Indonesia Satrio Hermanto 42 57'36.757 8 laps 18 Monaco Clivio Piccione 33 46'53.801 17 laps 19 Lebanon Daniel Morad 1 1'45.294 49 laps
Pos A1 Team Points 1 Ireland 65 2 Switzerland 52 3 Portugal 49 4 France 41 5 Netherlands 38 6 New Zealand 35 7 Malaysia 31 8 Australia 30 9 South Africa 17 10 Great Britain 16 11 USA 16 12 Monaco 9 13 Italy 9 14 India 5 15 Brazil 4 16 Korea 4 17 China 4 18 Lebanon 3 0 Indonesia 0 0 Mexico 0
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?