TAUPO – HLAVNÍ ZÁVOD; Spanilou jízdu Irska za dalším vítězstvím zhatil problém s elektronikou. Švýcarsko stíhající vedoucí vůz jako stín zaváhání využilo a redukovalo ztrátu v celkovém hodnocení. Po poměrně klidném sprintu přinesl hlavní závod řadu soubojů kolo na kolo a výletů mimo dráhu.
Irsko na startu znovu nezaváhalo a první pozici udrželo, druhé Holandsko však tak úspěšné nebylo a protáhlo se před něj velmi rychlé Portugalsko. Aby nedošlo ke kontaktu s vedoucím vozem, Albuquerque zpomalil, čehož využil Jani pilotující vůz Švýcarska. Holandsko kleslo až za čtvrtou Austrálii.
Prvním vozem mimo hru byl Libanon, který nedokončil ani druhý novozélandský závod. Důvodem byla kolize s domácím van der Driftem.
První zastávky v boxech výrazné změny nepřinesly, na čele závodu vůbec. Došlo však k nehodě Brazílie s Monakem, za což byl první vůz v cíli penalizovaný 25 vteřinami. Dalšími kolidujícími byla Velká Británie a Čína.
Až druhá návštěva boxů měla přinést drama na čele. Irsko postihly potíže a Švýcarsko se dostalo díky smůle soupeřů do čela. Třetí místo kontrolovalo s dostatečným náskokem Portugalsko. Čína odjela na pitlane i se zadním zvedákem a následoval průjezd box jako potrestání. Penalizaci obdržel i Andretti, jenž přeťal plnou čáru na výjezdu z boxů.
Trápení Monaka skončilo ve 37. kole, kdy zůstalo stát v kačírku únikové zóny. Vedení závodu povolalo zpomalovací vůz, ale restart změnu na čele nezpůsobil. Vozy dokončily závod v nezměněném pořadí.
Pos A1 Team Driver Laps Time Gap 1 Switzerland Neel Jani 50 1:06'19.574 2 Ireland Adam Carroll 50 1:06'20.621 1.047 3 Portugal Filipe Albuquerque 50 1:06'21.953 2.379 4 Australia John Martin 50 1:06'30.167 10.593 5 Netherlands Robert Doornbos 50 1:06'33.976 14.402 6 France Loïc Duval 50 1:06'36.997 17.423 7 India Narain Karthikeyan 50 1:06'39.789 20.215 8 Italy Edoardo Piscopo 50 1:06'42.730 23.156 9 South Africa Adrian Zaugg 50 1:06'42.921 23.347 10 Malaysia Fairuz Fauzy 50 1:06'46.406 26.832 11 USA Marco Andretti 50 1:07'05.373 45.799 12 Great Britain Dan Clarke 49 1:06'32.633 1 lap 13 New Zealand Chris van der Drift 49 1:06'43.944 1 lap 14 China Cheng Cong Fu 49 1:06'45.245 1 lap 15 Brazil Felipe Guimarães 49 1:06'57.238 1 lap 16 Mexico Salvador Durán 43 58'11.542 7 laps 17 Indonesia Satrio Hermanto 42 57'36.757 8 laps 18 Monaco Clivio Piccione 33 46'53.801 17 laps 19 Lebanon Daniel Morad 1 1'45.294 49 laps
Pos A1 Team Points 1 Ireland 65 2 Switzerland 52 3 Portugal 49 4 France 41 5 Netherlands 38 6 New Zealand 35 7 Malaysia 31 8 Australia 30 9 South Africa 17 10 Great Britain 16 11 USA 16 12 Monaco 9 13 Italy 9 14 India 5 15 Brazil 4 16 Korea 4 17 China 4 18 Lebanon 3 0 Indonesia 0 0 Mexico 0
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?