TAUPO – HLAVNÍ ZÁVOD; Spanilou jízdu Irska za dalším vítězstvím zhatil problém s elektronikou. Švýcarsko stíhající vedoucí vůz jako stín zaváhání využilo a redukovalo ztrátu v celkovém hodnocení. Po poměrně klidném sprintu přinesl hlavní závod řadu soubojů kolo na kolo a výletů mimo dráhu.
Irsko na startu znovu nezaváhalo a první pozici udrželo, druhé Holandsko však tak úspěšné nebylo a protáhlo se před něj velmi rychlé Portugalsko. Aby nedošlo ke kontaktu s vedoucím vozem, Albuquerque zpomalil, čehož využil Jani pilotující vůz Švýcarska. Holandsko kleslo až za čtvrtou Austrálii.
Prvním vozem mimo hru byl Libanon, který nedokončil ani druhý novozélandský závod. Důvodem byla kolize s domácím van der Driftem.
První zastávky v boxech výrazné změny nepřinesly, na čele závodu vůbec. Došlo však k nehodě Brazílie s Monakem, za což byl první vůz v cíli penalizovaný 25 vteřinami. Dalšími kolidujícími byla Velká Británie a Čína.
Až druhá návštěva boxů měla přinést drama na čele. Irsko postihly potíže a Švýcarsko se dostalo díky smůle soupeřů do čela. Třetí místo kontrolovalo s dostatečným náskokem Portugalsko. Čína odjela na pitlane i se zadním zvedákem a následoval průjezd box jako potrestání. Penalizaci obdržel i Andretti, jenž přeťal plnou čáru na výjezdu z boxů.
Trápení Monaka skončilo ve 37. kole, kdy zůstalo stát v kačírku únikové zóny. Vedení závodu povolalo zpomalovací vůz, ale restart změnu na čele nezpůsobil. Vozy dokončily závod v nezměněném pořadí.
Pos A1 Team Driver Laps Time Gap 1 Switzerland Neel Jani 50 1:06'19.574 2 Ireland Adam Carroll 50 1:06'20.621 1.047 3 Portugal Filipe Albuquerque 50 1:06'21.953 2.379 4 Australia John Martin 50 1:06'30.167 10.593 5 Netherlands Robert Doornbos 50 1:06'33.976 14.402 6 France Loïc Duval 50 1:06'36.997 17.423 7 India Narain Karthikeyan 50 1:06'39.789 20.215 8 Italy Edoardo Piscopo 50 1:06'42.730 23.156 9 South Africa Adrian Zaugg 50 1:06'42.921 23.347 10 Malaysia Fairuz Fauzy 50 1:06'46.406 26.832 11 USA Marco Andretti 50 1:07'05.373 45.799 12 Great Britain Dan Clarke 49 1:06'32.633 1 lap 13 New Zealand Chris van der Drift 49 1:06'43.944 1 lap 14 China Cheng Cong Fu 49 1:06'45.245 1 lap 15 Brazil Felipe Guimarães 49 1:06'57.238 1 lap 16 Mexico Salvador Durán 43 58'11.542 7 laps 17 Indonesia Satrio Hermanto 42 57'36.757 8 laps 18 Monaco Clivio Piccione 33 46'53.801 17 laps 19 Lebanon Daniel Morad 1 1'45.294 49 laps
Pos A1 Team Points 1 Ireland 65 2 Switzerland 52 3 Portugal 49 4 France 41 5 Netherlands 38 6 New Zealand 35 7 Malaysia 31 8 Australia 30 9 South Africa 17 10 Great Britain 16 11 USA 16 12 Monaco 9 13 Italy 9 14 India 5 15 Brazil 4 16 Korea 4 17 China 4 18 Lebanon 3 0 Indonesia 0 0 Mexico 0
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.