TAUPO – HLAVNÍ ZÁVOD; Spanilou jízdu Irska za dalším vítězstvím zhatil problém s elektronikou. Švýcarsko stíhající vedoucí vůz jako stín zaváhání využilo a redukovalo ztrátu v celkovém hodnocení. Po poměrně klidném sprintu přinesl hlavní závod řadu soubojů kolo na kolo a výletů mimo dráhu.
Irsko na startu znovu nezaváhalo a první pozici udrželo, druhé Holandsko však tak úspěšné nebylo a protáhlo se před něj velmi rychlé Portugalsko. Aby nedošlo ke kontaktu s vedoucím vozem, Albuquerque zpomalil, čehož využil Jani pilotující vůz Švýcarska. Holandsko kleslo až za čtvrtou Austrálii.
Prvním vozem mimo hru byl Libanon, který nedokončil ani druhý novozélandský závod. Důvodem byla kolize s domácím van der Driftem.
První zastávky v boxech výrazné změny nepřinesly, na čele závodu vůbec. Došlo však k nehodě Brazílie s Monakem, za což byl první vůz v cíli penalizovaný 25 vteřinami. Dalšími kolidujícími byla Velká Británie a Čína.
Až druhá návštěva boxů měla přinést drama na čele. Irsko postihly potíže a Švýcarsko se dostalo díky smůle soupeřů do čela. Třetí místo kontrolovalo s dostatečným náskokem Portugalsko. Čína odjela na pitlane i se zadním zvedákem a následoval průjezd box jako potrestání. Penalizaci obdržel i Andretti, jenž přeťal plnou čáru na výjezdu z boxů.
Trápení Monaka skončilo ve 37. kole, kdy zůstalo stát v kačírku únikové zóny. Vedení závodu povolalo zpomalovací vůz, ale restart změnu na čele nezpůsobil. Vozy dokončily závod v nezměněném pořadí.
Pos A1 Team Driver Laps Time Gap 1 Switzerland Neel Jani 50 1:06'19.574 2 Ireland Adam Carroll 50 1:06'20.621 1.047 3 Portugal Filipe Albuquerque 50 1:06'21.953 2.379 4 Australia John Martin 50 1:06'30.167 10.593 5 Netherlands Robert Doornbos 50 1:06'33.976 14.402 6 France Loïc Duval 50 1:06'36.997 17.423 7 India Narain Karthikeyan 50 1:06'39.789 20.215 8 Italy Edoardo Piscopo 50 1:06'42.730 23.156 9 South Africa Adrian Zaugg 50 1:06'42.921 23.347 10 Malaysia Fairuz Fauzy 50 1:06'46.406 26.832 11 USA Marco Andretti 50 1:07'05.373 45.799 12 Great Britain Dan Clarke 49 1:06'32.633 1 lap 13 New Zealand Chris van der Drift 49 1:06'43.944 1 lap 14 China Cheng Cong Fu 49 1:06'45.245 1 lap 15 Brazil Felipe Guimarães 49 1:06'57.238 1 lap 16 Mexico Salvador Durán 43 58'11.542 7 laps 17 Indonesia Satrio Hermanto 42 57'36.757 8 laps 18 Monaco Clivio Piccione 33 46'53.801 17 laps 19 Lebanon Daniel Morad 1 1'45.294 49 laps
Pos A1 Team Points 1 Ireland 65 2 Switzerland 52 3 Portugal 49 4 France 41 5 Netherlands 38 6 New Zealand 35 7 Malaysia 31 8 Australia 30 9 South Africa 17 10 Great Britain 16 11 USA 16 12 Monaco 9 13 Italy 9 14 India 5 15 Brazil 4 16 Korea 4 17 China 4 18 Lebanon 3 0 Indonesia 0 0 Mexico 0
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.