BELGIE – 2. ZÁVOD; Výborným výkonem na sebe upozornil tradičně rychlý, ale nevyrovnaný Pastor Maldonado, který vybojoval vítězství v posledním okruhu. Na domácího D'Ambrosia, jenž vedl od startu až do osudné zatáčky Les Combes, zbyla jen stříbrná příčka, jež má pro začínajícího jezdce cenu zlata.
Dnešní vítěz startoval do závodu ze šesté pozice a postupně se propracovával přes pomalejší jezdce, nebo mu dráhu uvolňovali soupeři svými chybami. Za zmíněnou dvojicí dokončil druhý belgický závod Petrov a bodovanou šestici uzavřeli Buemi, Di Grassi a Kobayashi.
I dnes vedení závodu pokračovalo v tvrdé politice vyšetřování a penalizací. Šestý Japonec byl potrestán za zkrácení dráhy při útoku na poslední bodovanou pozici, kterou držel včera těžce havarující a noc v nemocnici trávící Valsecchi.
Po 25vteřinové penalizaci klesl Kobayashi na 14. místo a poslední bod získal spravedlivě pilot stáje Durango. Jeden bod za nejrychlejší kolo si připsal Maldonado.
V boji o titul nedošlo k žádné změně. Pantano dnes po včerejším nesportovním počínání díky vyloučení ze závodu nestartoval. Senna se probíjel ze zadní startovní pozice, ale v šikaně Bus stop narazil do Buemiho a po smyku s poškozenou přídí vzdal. Včerejší vítěz Grosjean sice závod dokončil, ale po smyku až na nebodované pozici.
Startovní pole čeká poslední letošní dvojzávod v italské Monze, kde se bude rozhodovat o titulu. Nejlépe k němu má nakročeno expilot F1 Ital Giorgio Pantano, celkové pořadí po Belgii je ke zhlédnutí zde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?