BELGIE – 2. ZÁVOD; Výborným výkonem na sebe upozornil tradičně rychlý, ale nevyrovnaný Pastor Maldonado, který vybojoval vítězství v posledním okruhu. Na domácího D'Ambrosia, jenž vedl od startu až do osudné zatáčky Les Combes, zbyla jen stříbrná příčka, jež má pro začínajícího jezdce cenu zlata.
Dnešní vítěz startoval do závodu ze šesté pozice a postupně se propracovával přes pomalejší jezdce, nebo mu dráhu uvolňovali soupeři svými chybami. Za zmíněnou dvojicí dokončil druhý belgický závod Petrov a bodovanou šestici uzavřeli Buemi, Di Grassi a Kobayashi.
I dnes vedení závodu pokračovalo v tvrdé politice vyšetřování a penalizací. Šestý Japonec byl potrestán za zkrácení dráhy při útoku na poslední bodovanou pozici, kterou držel včera těžce havarující a noc v nemocnici trávící Valsecchi.
Po 25vteřinové penalizaci klesl Kobayashi na 14. místo a poslední bod získal spravedlivě pilot stáje Durango. Jeden bod za nejrychlejší kolo si připsal Maldonado.
V boji o titul nedošlo k žádné změně. Pantano dnes po včerejším nesportovním počínání díky vyloučení ze závodu nestartoval. Senna se probíjel ze zadní startovní pozice, ale v šikaně Bus stop narazil do Buemiho a po smyku s poškozenou přídí vzdal. Včerejší vítěz Grosjean sice závod dokončil, ale po smyku až na nebodované pozici.
Startovní pole čeká poslední letošní dvojzávod v italské Monze, kde se bude rozhodovat o titulu. Nejlépe k němu má nakročeno expilot F1 Ital Giorgio Pantano, celkové pořadí po Belgii je ke zhlédnutí zde.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.