ŠPANĚLSKO - 2. ZÁVOD; Objev juniorského světa formulových vozů Romain Grosjean po včerejším opatrném 1. závodě dnes zaútočil a jel si pro jasné vítězství. Hrubá chyba po restartu a agresivní počínání při nápravě poslaly do cíle jako prvního Japonce Kobayashiho.
Start vyšel z prvního místa Kobayashimu dobře, ale podobně rychlý byl i vedle něj startující Buemi. Oba piloti spolu v úvodu závodu bojovali a do bitvy se zapojili i Grosjean a Pantano. Francouzský pilot stáje ART se ve druhém kole zmocnil vedení. Oba vedoucí piloti sice patřili k nejrychlejším, Japonec však nedokázal suverénního Grosjeana ohrozit a ten s přehledem kontroloval průběh závodu směrem k cíli.
Zvrat v průběhu dopoledního sprintu přinesl náhradník Ricci, jenž dostal na obrubníku smyk a zůstal stát uprostřed dráhy tak nešťastně, že vedení povolalo bezpečnostní vůz. Po restartu Grosjean chyboval a vyjel mimo trať. Ihned se vrátil, ale omezil při svém manévru druhého Kobayashiho, za což byl potrestán penalizací, která ho díky stmelenému startovnímu poli poslalo do zadních nebodovaných pozic.
Z vítězství se tak nakonec radoval testovací pilot Toyoty Kobayashi, jenž navíc ještě získal bod za nejrychlejší kolo závodu. Na stupně vítězů ho doprovodili Buemi a Pantano. Další bodované pozice kratšího závodu obsadili Senna, Valsecchi a Villa. Včerejší vítěz Parente dokončil závod jako sedmý a první nebodující.
V čele šampionátu stojí Senna a Parente, kteří si z Barcelony odvážejí po jedenácti mistrovských bodech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.