Český tým začal čínský víkend v Šanghaji ve slibné formě, Filip Salaquarda zajel ve volném tréninku třetí čas. Supermoderní okruh v Šanghaji v minulosti českým barvám velmi přál. Tomáš Enge na něm v roce 2006 vyhrál tamní první závod A1GP a Salaquarda na něm loni bodoval.
Tento trend snad bude pokračovat také o tomto víkendu, český tým začal přípravu na nadcházející víkend ve velmi slibné formě.
Salaquarda začal tréninkem nováčků, ve kterém odjel celkem 25 kol s nejlepším časem 1:38,106, který Čechy zařadil na 10. místo. Pražský jezdec přitom nejen přehnaně ostře, znovu si zvykal na trať a tým dělal základní práci na nastavení vozu.
Odpolední trénink tým využil na dolaďování vozu a změny provedené mezi tréninkem nováčků a volným tréninkem se ukázaly jako krok správným směrem. Salaquarda odjel 18 kol a nejlepší čas 1:35,609 zajel v 11. kole. V tréninku díky němu skončil na skvělém třetím místě, jen čtyři desetiny za absolutně nejlepším časem dne.
Filip Salaquarda Myslím, že s dnešními jízdami můžeme být docela spokojeni. V tréninku nováčků jsme jenom odzkoušeli vůz a získali základní představu o jeho chování. Pro volný trénink jsme udělali změny v nastavení a vůz byl pak velmi dobrý. Mohl jsem mu věřit a jet hodně ostře, mé nejlepší kolo bylo prakticky ideální. Přitom jsem ho zajel v 11. kole a to už pneumatiky měly vrchol za sebou. Byli jsme rychlí a konstantní i na konci tréninku, takže to vypadá slibně. Uvidíme, co přinese pro zbytek víkendu počasí, tmavé mraky hodně hrozí deštěm. Dnes to byl jen trénink, ale i tak je to pro tým vítané povzbuzení. Chceme bojovat o první desítku.
Antonín Charouz, šéf týmu Jsem překvapený a nadšený. Sice to byl jenom trénink, ale pro Filipa je dobré, že za sebou dokázal udržet jména jako Jani, Ammermüller a další, navíc to nebylo díky tomu, že bychom dali na konci nové pneu. Je to dobré pro jeho sebedůvěru a bez ohledu na zbytek víkendu ukázal, že na to má.
Záznam obou čínských závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v neděli ve 14.10 na svém programu ČT4 Sport.
Výsledky, volný trénink 1 Portugal Filipe Albuquerque 1:35.223 2 New Zealand Jonny Reid 1:35.600 -0.377 3 Czech Republic Filip Salaquarda 1:35.609 -0.386 4 Switzerland Neel Jani 1:35.646 -0.423 5 Germany Michael Ammermüller 1:35.657 -0.434 6 Great Britain Robbie Kerr 1:35.689 -0.466 7 France Franck Montagny 1:35.822 -0.599 8 USA Jonathan Summerton 1:35.845 -0.622 9 China Cheng Cong Fu 1:35.903 -0.680 10 Canada Daniel Morad 1:35.913 -0.690 11 South Africa Adrian Zaugg 1:36.428 -1.205 12 Netherlands Jeroen Bleekemolen 1:36.457 -1.234 13 Brazil Alexandre Negrão 1:36.482 -1.259 14 Ireland Adam Carroll 1:36.523 -1.300 15 Malaysia Alex Yoong 1:36.543 -1.320 16 Italy Edoardo Piscopo 1:36.560 -1.337 17 India Narain Karthikeyan 1:36.584 -1.361 18 Australia John Martin 1:36.598 -1.375 19 Pakistan Adam Khan 1:37.049 -1.826 20 Lebanon Jimmy Auby 1:37.166 - 1.943 21 Indonesia Satrio Hermanto 1:37.456 -2.233 22 Mexico Jorge Goeters 1:38.414 -3.191
Tisková zpráva: bpa.cz
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.