Slibný začátek v Číně, Salaquarda se 3. časem

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
Pavel Stavebník 11. dubna 2008 11:28
Sdílej:

Český tým začal čínský víkend v Šanghaji ve slibné formě, Filip Salaquarda zajel ve volném tréninku třetí čas. Supermoderní okruh v Šanghaji v minulosti českým barvám velmi přál. Tomáš Enge na něm v roce 2006 vyhrál tamní první závod A1GP a Salaquarda na něm loni bodoval.

Tento trend snad bude pokračovat také o tomto víkendu, český tým začal přípravu na nadcházející víkend ve velmi slibné formě.

Salaquarda začal tréninkem nováčků, ve kterém odjel celkem 25 kol s nejlepším časem 1:38,106, který Čechy zařadil na 10. místo. Pražský jezdec přitom nejen přehnaně ostře, znovu si zvykal na trať a tým dělal základní práci na nastavení vozu.

Odpolední trénink tým využil na dolaďování vozu a změny provedené mezi tréninkem nováčků a volným tréninkem se ukázaly jako krok správným směrem. Salaquarda odjel 18 kol a nejlepší čas 1:35,609 zajel v 11. kole. V tréninku díky němu skončil na skvělém třetím místě, jen čtyři desetiny za absolutně nejlepším časem dne.

Filip Salaquarda Myslím, že s dnešními jízdami můžeme být docela spokojeni. V tréninku nováčků jsme jenom odzkoušeli vůz a získali základní představu o jeho chování. Pro volný trénink jsme udělali změny v nastavení a vůz byl pak velmi dobrý. Mohl jsem mu věřit a jet hodně ostře, mé nejlepší kolo bylo prakticky ideální. Přitom jsem ho zajel v 11. kole a to už pneumatiky měly vrchol za sebou. Byli jsme rychlí a konstantní i na konci tréninku, takže to vypadá slibně. Uvidíme, co přinese pro zbytek víkendu počasí, tmavé mraky hodně hrozí deštěm. Dnes to byl jen trénink, ale i tak je to pro tým vítané povzbuzení. Chceme bojovat o první desítku.

Antonín Charouz, šéf týmu Jsem překvapený a nadšený. Sice to byl jenom trénink, ale pro Filipa je dobré, že za sebou dokázal udržet jména jako Jani, Ammermüller a další, navíc to nebylo díky tomu, že bychom dali na konci nové pneu. Je to dobré pro jeho sebedůvěru a bez ohledu na zbytek víkendu ukázal, že na to má.

Záznam obou čínských závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v neděli ve 14.10 na svém programu ČT4 Sport.

Výsledky, volný trénink 1 Portugal Filipe Albuquerque 1:35.223 2 New Zealand Jonny Reid 1:35.600 -0.377 3 Czech Republic Filip Salaquarda 1:35.609 -0.386 4 Switzerland Neel Jani 1:35.646 -0.423 5 Germany Michael Ammermüller 1:35.657 -0.434 6 Great Britain Robbie Kerr 1:35.689 -0.466 7 France Franck Montagny 1:35.822 -0.599 8 USA Jonathan Summerton 1:35.845 -0.622 9 China Cheng Cong Fu 1:35.903 -0.680 10 Canada Daniel Morad 1:35.913 -0.690 11 South Africa Adrian Zaugg 1:36.428 -1.205 12 Netherlands Jeroen Bleekemolen 1:36.457 -1.234 13 Brazil Alexandre Negrão 1:36.482 -1.259 14 Ireland Adam Carroll 1:36.523 -1.300 15 Malaysia Alex Yoong 1:36.543 -1.320 16 Italy Edoardo Piscopo 1:36.560 -1.337 17 India Narain Karthikeyan 1:36.584 -1.361 18 Australia John Martin 1:36.598 -1.375 19 Pakistan Adam Khan 1:37.049 -1.826 20 Lebanon Jimmy Auby 1:37.166 - 1.943 21 Indonesia Satrio Hermanto 1:37.456 -2.233 22 Mexico Jorge Goeters 1:38.414 -3.191

Tisková zpráva: bpa.cz

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.