Český tým začal čínský víkend v Šanghaji ve slibné formě, Filip Salaquarda zajel ve volném tréninku třetí čas. Supermoderní okruh v Šanghaji v minulosti českým barvám velmi přál. Tomáš Enge na něm v roce 2006 vyhrál tamní první závod A1GP a Salaquarda na něm loni bodoval.
Tento trend snad bude pokračovat také o tomto víkendu, český tým začal přípravu na nadcházející víkend ve velmi slibné formě.
Salaquarda začal tréninkem nováčků, ve kterém odjel celkem 25 kol s nejlepším časem 1:38,106, který Čechy zařadil na 10. místo. Pražský jezdec přitom nejen přehnaně ostře, znovu si zvykal na trať a tým dělal základní práci na nastavení vozu.
Odpolední trénink tým využil na dolaďování vozu a změny provedené mezi tréninkem nováčků a volným tréninkem se ukázaly jako krok správným směrem. Salaquarda odjel 18 kol a nejlepší čas 1:35,609 zajel v 11. kole. V tréninku díky němu skončil na skvělém třetím místě, jen čtyři desetiny za absolutně nejlepším časem dne.
Filip Salaquarda Myslím, že s dnešními jízdami můžeme být docela spokojeni. V tréninku nováčků jsme jenom odzkoušeli vůz a získali základní představu o jeho chování. Pro volný trénink jsme udělali změny v nastavení a vůz byl pak velmi dobrý. Mohl jsem mu věřit a jet hodně ostře, mé nejlepší kolo bylo prakticky ideální. Přitom jsem ho zajel v 11. kole a to už pneumatiky měly vrchol za sebou. Byli jsme rychlí a konstantní i na konci tréninku, takže to vypadá slibně. Uvidíme, co přinese pro zbytek víkendu počasí, tmavé mraky hodně hrozí deštěm. Dnes to byl jen trénink, ale i tak je to pro tým vítané povzbuzení. Chceme bojovat o první desítku.
Antonín Charouz, šéf týmu Jsem překvapený a nadšený. Sice to byl jenom trénink, ale pro Filipa je dobré, že za sebou dokázal udržet jména jako Jani, Ammermüller a další, navíc to nebylo díky tomu, že bychom dali na konci nové pneu. Je to dobré pro jeho sebedůvěru a bez ohledu na zbytek víkendu ukázal, že na to má.
Záznam obou čínských závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v neděli ve 14.10 na svém programu ČT4 Sport.
Výsledky, volný trénink 1 Portugal Filipe Albuquerque 1:35.223 2 New Zealand Jonny Reid 1:35.600 -0.377 3 Czech Republic Filip Salaquarda 1:35.609 -0.386 4 Switzerland Neel Jani 1:35.646 -0.423 5 Germany Michael Ammermüller 1:35.657 -0.434 6 Great Britain Robbie Kerr 1:35.689 -0.466 7 France Franck Montagny 1:35.822 -0.599 8 USA Jonathan Summerton 1:35.845 -0.622 9 China Cheng Cong Fu 1:35.903 -0.680 10 Canada Daniel Morad 1:35.913 -0.690 11 South Africa Adrian Zaugg 1:36.428 -1.205 12 Netherlands Jeroen Bleekemolen 1:36.457 -1.234 13 Brazil Alexandre Negrão 1:36.482 -1.259 14 Ireland Adam Carroll 1:36.523 -1.300 15 Malaysia Alex Yoong 1:36.543 -1.320 16 Italy Edoardo Piscopo 1:36.560 -1.337 17 India Narain Karthikeyan 1:36.584 -1.361 18 Australia John Martin 1:36.598 -1.375 19 Pakistan Adam Khan 1:37.049 -1.826 20 Lebanon Jimmy Auby 1:37.166 - 1.943 21 Indonesia Satrio Hermanto 1:37.456 -2.233 22 Mexico Jorge Goeters 1:38.414 -3.191
Tisková zpráva: bpa.cz
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.