Írsko získalo svoj prvý triumf v A1GP

Carroll, Adam
Carroll, Adam, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 17. března 2008 00:49
Sdílej:

MEXICO - HLAVNÉ PRETEKY: Zastávky v boxoch dnes upravili výsledkovú listinu viac, ako obvikle. Z cenného víťazstva sa prvýkrát tešil tím Írska zásluhou Adama Carrolla.

Štartovná procedúra sa podobne, ako v Šprinte nevyhla problémom. Po absolvovaní zavádzacieho kola museli organizátori prerušiť štart z dôvodu poruchy na štartovacom semafore. Čoskoro však bol problém odstránený a mohlo sa začať s pretekaním.

Vedenia sa hneď ujal Robert Wickens z Kanady, ktorý zároveň z najlepšieho miesta štartoval. Nasledovaný tímom Švajčiarska, Veľkej británie, Nového Zélandu, Írska, Nemecka a USA sa z prvenstva dlho netešil, pretože v šiestom kole ho zdolal na rýchlej rovine pred nájazdom do prvej zákruty Neel Jani.

Desiatým kolom sa odštartovala prvá séria zastávok v boxoch, ktorú ihneď využilo čelo pretekov. Novému Zélandu nevyšla zastávka ideálne, naopak tím Írska vyťažil maximum a postúpil až na druhé miesto. Po absolvovaní povinnej zastávky sa naďalej na čele udržiavalo Švajčiarsko nasledované Írskom, Kanadou, Veľkou Britániou, Nemeckom, USA a Novým Zélandom.

Oliver Jarvis sa so svojou pozíciou pred bránou pódia neuspokojil a v sedemnástom kole predbehol Wickensa v štvrtej zákrute. Na Kanaďana sa lepila smola naďalej, keď Michael Ammermüller z Nemecka opäť nesklamal a Wickensa pri súboji v prvej zákrute vystrčil. K zavŕšeniu smoly došlo o pár kôl neskôr aj u víťaza doobedného Šprintu Jonnyho Reida z Nového Zélandu, keď pri prejazde šikanou skončil v bariére z pneumatík.

Incident si vyžiadal výjazd bezpečnostného auta, avšak to sa ihneď stiahlo z trate, pretože napriek nárazu bolo auto Nového Zélandu pojazdné, takže v pretekoch sa pokračovalo so Švajčiarskom vo vedení.

Ammermüller nedal Wickensovi dýchať, čo napokon viedlo opäť ku kolízii. Nemecké auto bolo schopné po náraze pokračovať, ale so zdržaním a i keď sa mladý Nemec takpovediac potrestal sám, jeho činy na trati boli po pretekoch riešené traťovými komisármi.

Rozhodujúci moment nastal počas druhej zastávky v boxoch, kde sa Írsko zásluhou Adama Carrolla  posunulo do vedenia. Navyše celej situácii Írsku pomohla penalizácia tímu Švajčiarska prejazdom boxovou uličkou. Rovnaký trest si v tom istom čase odpykal aj český rodák Filip Salaquarda.

Napokon sa Írsko prebojovalo na čele až do konca, čím zaznamenalo prvé víťazstvo v histórii A1GP. Okrem Adama Carrolla sa ešte na čestné pódium postavil tím Veľkej Británie a USA.

Mexiko - Hlavné preteky - výsledky:

1 Írsko Adam Carroll 47   1:07'47.858   2 Veľká Británia Oliver Jarvis 47   1:07'51.213   3.355 3 USA Jonathan Summerton 47   1:07'51.962   4.104 4 Holandsko Jeroen Bleekemolen 47   1:08'01.511   13.653 5 Kanada Robert Wickens 47   1:08'03.033   15.175 6 Južná Afrika Adrian Zaugg 47   1:08'04.053   16.195 7 Portugalsko Filipe Albuquerque 47   1:08'04.400   16.542 8 Brazília Bruno Junqueira 47   1:08'05.111   17.253 9 India Narain Karthikeyan 47   1:08'14.362   26.504 10 Čína Cheng Cong Fu 47   1:08'18.529   30.671 11 Indonézia Satrio Hermanto 47   1:08'23.394   35.536 12 Nový Zéland Jonny Reid 47   1:08'23.909   36.051 13 Francúzsko Jonathan Cochet 47   1:08'27.322   39.464 14 Mexiko David Garza 47   1:08'36.940   49.082 15 Malajzia Alex Yoong 47   1:08'41.718   53.860 16 Česká Republika Filip Salaquarda 47   1:08'54.011   1'06.153 17 Libanon Jimmy Auby 47   1:09'12.629   1'24.771 18 Pakistan Adam Khan 46   1:06'50.978 1 lap 19 Švajčiarsko Neel Jani 46   1:06'51.461 1 lap 20 Nemecko Michael Ammermüller 46   1:07'57.774 1 lap 21 Austrália John Martin 46   1:08'12.210 1 lap 22 Taliansko Edoardo Piscopo 2   3'02.870 45 laps

Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.