MEXICO - HLAVNÉ PRETEKY: Zastávky v boxoch dnes upravili výsledkovú listinu viac, ako obvikle. Z cenného víťazstva sa prvýkrát tešil tím Írska zásluhou Adama Carrolla.
Štartovná procedúra sa podobne, ako v Šprinte nevyhla problémom. Po absolvovaní zavádzacieho kola museli organizátori prerušiť štart z dôvodu poruchy na štartovacom semafore. Čoskoro však bol problém odstránený a mohlo sa začať s pretekaním.
Vedenia sa hneď ujal Robert Wickens z Kanady, ktorý zároveň z najlepšieho miesta štartoval. Nasledovaný tímom Švajčiarska, Veľkej británie, Nového Zélandu, Írska, Nemecka a USA sa z prvenstva dlho netešil, pretože v šiestom kole ho zdolal na rýchlej rovine pred nájazdom do prvej zákruty Neel Jani.
Desiatým kolom sa odštartovala prvá séria zastávok v boxoch, ktorú ihneď využilo čelo pretekov. Novému Zélandu nevyšla zastávka ideálne, naopak tím Írska vyťažil maximum a postúpil až na druhé miesto. Po absolvovaní povinnej zastávky sa naďalej na čele udržiavalo Švajčiarsko nasledované Írskom, Kanadou, Veľkou Britániou, Nemeckom, USA a Novým Zélandom.
Oliver Jarvis sa so svojou pozíciou pred bránou pódia neuspokojil a v sedemnástom kole predbehol Wickensa v štvrtej zákrute. Na Kanaďana sa lepila smola naďalej, keď Michael Ammermüller z Nemecka opäť nesklamal a Wickensa pri súboji v prvej zákrute vystrčil. K zavŕšeniu smoly došlo o pár kôl neskôr aj u víťaza doobedného Šprintu Jonnyho Reida z Nového Zélandu, keď pri prejazde šikanou skončil v bariére z pneumatík.
Incident si vyžiadal výjazd bezpečnostného auta, avšak to sa ihneď stiahlo z trate, pretože napriek nárazu bolo auto Nového Zélandu pojazdné, takže v pretekoch sa pokračovalo so Švajčiarskom vo vedení.
Ammermüller nedal Wickensovi dýchať, čo napokon viedlo opäť ku kolízii. Nemecké auto bolo schopné po náraze pokračovať, ale so zdržaním a i keď sa mladý Nemec takpovediac potrestal sám, jeho činy na trati boli po pretekoch riešené traťovými komisármi.
Rozhodujúci moment nastal počas druhej zastávky v boxoch, kde sa Írsko zásluhou Adama Carrolla posunulo do vedenia. Navyše celej situácii Írsku pomohla penalizácia tímu Švajčiarska prejazdom boxovou uličkou. Rovnaký trest si v tom istom čase odpykal aj český rodák Filip Salaquarda.
Napokon sa Írsko prebojovalo na čele až do konca, čím zaznamenalo prvé víťazstvo v histórii A1GP. Okrem Adama Carrolla sa ešte na čestné pódium postavil tím Veľkej Británie a USA.
Mexiko - Hlavné preteky - výsledky:
1 Írsko Adam Carroll 47 1:07'47.858 2 Veľká Británia Oliver Jarvis 47 1:07'51.213 3.355 3 USA Jonathan Summerton 47 1:07'51.962 4.104 4 Holandsko Jeroen Bleekemolen 47 1:08'01.511 13.653 5 Kanada Robert Wickens 47 1:08'03.033 15.175 6 Južná Afrika Adrian Zaugg 47 1:08'04.053 16.195 7 Portugalsko Filipe Albuquerque 47 1:08'04.400 16.542 8 Brazília Bruno Junqueira 47 1:08'05.111 17.253 9 India Narain Karthikeyan 47 1:08'14.362 26.504 10 Čína Cheng Cong Fu 47 1:08'18.529 30.671 11 Indonézia Satrio Hermanto 47 1:08'23.394 35.536 12 Nový Zéland Jonny Reid 47 1:08'23.909 36.051 13 Francúzsko Jonathan Cochet 47 1:08'27.322 39.464 14 Mexiko David Garza 47 1:08'36.940 49.082 15 Malajzia Alex Yoong 47 1:08'41.718 53.860 16 Česká Republika Filip Salaquarda 47 1:08'54.011 1'06.153 17 Libanon Jimmy Auby 47 1:09'12.629 1'24.771 18 Pakistan Adam Khan 46 1:06'50.978 1 lap 19 Švajčiarsko Neel Jani 46 1:06'51.461 1 lap 20 Nemecko Michael Ammermüller 46 1:07'57.774 1 lap 21 Austrália John Martin 46 1:08'12.210 1 lap 22 Taliansko Edoardo Piscopo 2 3'02.870 45 laps
Foto: A1 Grand Prix Media
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?