Český tým a debutant Josef Král v sobotu zvládli bez újmy nástrahy tratě v Durbanu a sedmnáctiletý jezdec postupně zrychloval. Městský okruh v kvalifikaci hodně potrápil všechny týmy. Češi budou do Sprintu vyrážet z 18. místa, do Hlavního závodu pak z 20. pozice.
Sobotní volný trénink byl pro Krále příležitostí uplatnit páteční zkušenosti a to se mu také podařilo. Na své konto si připsal 26 kol a své maximum vylepšil na 1:20,720, což ve srovnání s prvním dnem znamenalo zlepšení o dvě sekundy. Hodinový trénink nakonec trval o něco déle, protože byl třikrát přerušen kvůli uklízení havarovaných vozů, postupně tento osud potkal týmy Indie, Itálie a Irska.
Před kvalifikací všichni tušili, že zákeřná městská trať může postavit papírové předpoklady na hlavu. Už průběh prvního segmentu ukázal, že tomu tak bude. Po smyku Nového Zélandu byly totiž vyvěšeny červené vlajky a mezitím vypršel časový limit. V A1GP totiž i při vyvěšení červených vlajek běží čas určený pro daný segment.
Odjeté kolo v té chvíli mělo jen šest vozů. O postavení na startu sprintu tak rozhodl druhý segment, ve kterém Král po zpomalení žlutou vlajkou zajel čas 1:21,919. Na startu Sprintu tak bude český tým stát na 18. místě. O tom, že kvalifikace byla hodně ošidná, vypovídá mimo jiné až 17. místo v šampionátu vedoucí Francie, či fakt že úplně bez času skončil i domácí tým Jižní Afriky.
V podobném duchu pokračovaly i další dva segmenty, které rozhodly o postavení na startu Hlavního závodu. V tom prvním měl Král opět smůlu na žluté vlajky. Ve druhém jel své dosud nejlepší kolo, v jeho průběhu ale na trati zavlály červené vlajky, na svědomí je měla havárie Adama Carolla z týmu Irska.
Tentokrát se pořadatelům podařilo vůz odklidit před vypršením časového limitu a ve zbývajících třech minutách bylo na trati hodně husto. Král si v hektickém závěru vylepšil maximum na 1:20,369, přesto cítil, že nebýt přerušení v předchozím pokusu, mohl být ještě rychlejší. Do závodu vyrazí z 20. místa.
Josef Král: „Škoda, že kvalifikace měla tak šílený průběh. Už dopoledne se mi podařilo zrychlit a postupně si na vůz stále více zvykám a jsem si v něm jistější. Bohužel ani jedna kvalifikace nešla hladce. V první jsme vůbec nevyjeli, ve druhé jsem pak musel zpomalit kvůli žlutým vlajkám na trati. Totéž mě potkalo ve třetím segmentu a v tom posledním jsem měl rozjeté skvělé kolo, kterým bych se dostal určitě pod 1:20, ale na trati byly vyvěšeny červené vlajky. Výhoda nových gum tak padla, po restartu už vůz tak neseděl. Závod pro mě bude zase úplně novým zážitkem, ale věřím, že ho zvládnu. Předjíždění tady asi nebude snadné, ale prioritou je dojet do cíle. Už tréninky a kvalifikace ukázaly, že se tady může dít cokoliv a loni se v Hlavním závodě braly body jenom za dokončení závodu.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Od tohoto víkendu jsme nečekali žádné zázraky. Pro Josefa je nejdůležitější, aby dokončil oba závody a nasbíral co nejvíce dalších zkušeností, které bude moci v budoucnu zužitkovat.“
Česká televize pustí závody z Durbanu na svém programu ČT4 Sport v záznamu (neděle 24. 2., 22.20 až 24.00).
Výsledky, A1GP v Durbanu Startovní rošt, Hlavní závod 1 Switzerland 1:17.688 2 Canada -0.122 3 New Zealand -0.192 4 Great Britain -0.228 5 Brazil -0.263 6 Netherlands -0.314 7 Germany -0.356 8 France -0.413 9 Portugal -0.569 10 Australia -1.028 11 China -1.092 12 Malaysia -1.125 13 Ireland -1.136 14 Pakistan -1.229 15 South Africa -1.237 16 USA -1.239 17 India -1.244 18 Italy -2.170 19 Mexico -2.482 20 Czech Republic -2.681 21 Lebanon -3.436 22 Indonesia -3.720
Startovní rošt Sprint 1 Canada 1'18.150 - 2 Brazil -0.018 3 New Zealand -0.079 4 Great Britain -0.260 5 Switzerland -0.320 6 Germany -0.500 7 Netherlands -0.567 8 Malaysia -0.941 9 India -1.063 10 Portugal -1.074 11 China -1.111 12 Australia -1.273 13 Mexico -1.662 14 USA -1.665 15 Pakistan -2.054 16 Italy -2.144 17 France -3.160 18 Czech Republic -3.769 19 Lebanon -3.900 20 Indonesia -5.658 21 Ireland 22 South Africa
Tisková zpráva: bpa.czČtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?