Český tým a debutant Josef Král v sobotu zvládli bez újmy nástrahy tratě v Durbanu a sedmnáctiletý jezdec postupně zrychloval. Městský okruh v kvalifikaci hodně potrápil všechny týmy. Češi budou do Sprintu vyrážet z 18. místa, do Hlavního závodu pak z 20. pozice.
Sobotní volný trénink byl pro Krále příležitostí uplatnit páteční zkušenosti a to se mu také podařilo. Na své konto si připsal 26 kol a své maximum vylepšil na 1:20,720, což ve srovnání s prvním dnem znamenalo zlepšení o dvě sekundy. Hodinový trénink nakonec trval o něco déle, protože byl třikrát přerušen kvůli uklízení havarovaných vozů, postupně tento osud potkal týmy Indie, Itálie a Irska.
Před kvalifikací všichni tušili, že zákeřná městská trať může postavit papírové předpoklady na hlavu. Už průběh prvního segmentu ukázal, že tomu tak bude. Po smyku Nového Zélandu byly totiž vyvěšeny červené vlajky a mezitím vypršel časový limit. V A1GP totiž i při vyvěšení červených vlajek běží čas určený pro daný segment.
Odjeté kolo v té chvíli mělo jen šest vozů. O postavení na startu sprintu tak rozhodl druhý segment, ve kterém Král po zpomalení žlutou vlajkou zajel čas 1:21,919. Na startu Sprintu tak bude český tým stát na 18. místě. O tom, že kvalifikace byla hodně ošidná, vypovídá mimo jiné až 17. místo v šampionátu vedoucí Francie, či fakt že úplně bez času skončil i domácí tým Jižní Afriky.
V podobném duchu pokračovaly i další dva segmenty, které rozhodly o postavení na startu Hlavního závodu. V tom prvním měl Král opět smůlu na žluté vlajky. Ve druhém jel své dosud nejlepší kolo, v jeho průběhu ale na trati zavlály červené vlajky, na svědomí je měla havárie Adama Carolla z týmu Irska.
Tentokrát se pořadatelům podařilo vůz odklidit před vypršením časového limitu a ve zbývajících třech minutách bylo na trati hodně husto. Král si v hektickém závěru vylepšil maximum na 1:20,369, přesto cítil, že nebýt přerušení v předchozím pokusu, mohl být ještě rychlejší. Do závodu vyrazí z 20. místa.
Josef Král: „Škoda, že kvalifikace měla tak šílený průběh. Už dopoledne se mi podařilo zrychlit a postupně si na vůz stále více zvykám a jsem si v něm jistější. Bohužel ani jedna kvalifikace nešla hladce. V první jsme vůbec nevyjeli, ve druhé jsem pak musel zpomalit kvůli žlutým vlajkám na trati. Totéž mě potkalo ve třetím segmentu a v tom posledním jsem měl rozjeté skvělé kolo, kterým bych se dostal určitě pod 1:20, ale na trati byly vyvěšeny červené vlajky. Výhoda nových gum tak padla, po restartu už vůz tak neseděl. Závod pro mě bude zase úplně novým zážitkem, ale věřím, že ho zvládnu. Předjíždění tady asi nebude snadné, ale prioritou je dojet do cíle. Už tréninky a kvalifikace ukázaly, že se tady může dít cokoliv a loni se v Hlavním závodě braly body jenom za dokončení závodu.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Od tohoto víkendu jsme nečekali žádné zázraky. Pro Josefa je nejdůležitější, aby dokončil oba závody a nasbíral co nejvíce dalších zkušeností, které bude moci v budoucnu zužitkovat.“
Česká televize pustí závody z Durbanu na svém programu ČT4 Sport v záznamu (neděle 24. 2., 22.20 až 24.00).
Výsledky, A1GP v Durbanu Startovní rošt, Hlavní závod 1 Switzerland 1:17.688 2 Canada -0.122 3 New Zealand -0.192 4 Great Britain -0.228
Startovní rošt Sprint 1 Canada 1'18.150 -
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.