Nemecko víťazí, Češi bodujú

Ammermüller, Michael
Ammermüller, Michael, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 16. prosince 2007 07:05
Sdílej:

ZHUHAI - ŠPRINT: Preteky plné emócii zažívalo najmä domáce publikum, keď Congfu Cheng famózne vybojoval pre tím druhé pódium vrámci histórie A1GP.

Napriek veľkej snahe po spustení letmého štartu sa nepodarilo Neel Janimu zo Švajčiarska prekonať Nemca Michaela Ammermüllera, takže víťaz kvalifikácie si udržal vedenie. Prvá úzka zákruta bola pre všetkých našťastie iba zastrašením, ale prejazd relatívne jednoduchou piatou zákrutou postihol po hromadnej kolízii hneď päť áut. Po výjazde bezpečnostného auta mohla Austrália a Brazília so stratou pokračovať, Južná Afrika musela v boxoch meniť nos, Malajzia  pneumatiku a pre Libanon preteky predčasne skončili.

Kým krúžilo na čele blikajúce Ferrari, štartovné pole na čele sa zoradilo v poradí Nemeko, Švajčiarsko, Írsko, Čína, Česká Republika, Veľká Británia, India, Francúzsko, Holandsko a Nový Zéland.

Štvrté kolo znamenalo opustenie bezpečnostného auta a tým aj nový reštart. Michael Ammermüller si naďalej udržal bezproblémov vedenie, ale najväčiu bojovnosť preukázal Oliver Jarvis z Veľkej Británie, keď sa snažil prekonať Tomáša Engeho. Liberecký rodák sa nedal a svoje výborné piate miesto si po útoku udržal.

Zatiaľ čo Ammermüller a Jani udržiavali prvé dve miesta, na tretej a štvrtej pozícii predvádzal Adam Carroll a Congfu Cheng tvrdé súboje o posledné pódiové umiestnenie. Cheng chcel jednoznačne získať pred domácim publikom pódium. Jeho tvrdá snaha sa oplatila a iba dve kolá pred koncom za asistencie skandujúcich fanúšikov prekonal definitívne Carrolla.

Ammermüller bude mať po dnešku veľký dôvod na oslavu, pretože svoje prvé víťazstvo vybojoval hneď v druhom pretekárskom víkende svojej kariéry v A1GP. Radosť českým fanúšikom spravil aj Tomáš Enge, keď po dlhej zdravotnej prestávke vybojoval pre tím výborné piate miesto.

Zhuhai - výsledky Šprintu - 16.12.2007:

1

Nemecko

Michael Ammermüller 13   20'31.432   2 Švajčiarsko Neel Jani 13   20'32.033 + 0.601 3 Čína Cheng Cong Fu 13   20'36.064 + 4.632 4 Írsko Adam Carroll 13   20'38.139 + 6.707 5 Česká Republika Tomáš Enge 13   20'38.818 + 7.386 6 Veľká Británia Oliver Jarvis 13   20'39.297 + 7.865 7 India Narain Karthikeyan 13   20'40.093 + 8.661 8 Francúzsko Loïc Duval 13   20'40.465 + 9.033 9 Holandsko Jeroen Bleekemolen 13   20'41.082 + 9.650 10 Nový Zéland Jonny Reid 13   20'44.424 + 12.992 11 Taliansko Edoardo Piscopo 13   20'46.141 + 14.709 12 USA Jonathan Summerton 13   20'48.327 + 16.895 13 Austrália Ian Dyk 13   20'48.601 + 17.169 14 Pakistan Adam Khan 13   20'52.376 + 20.944 15 Kanada Robert Wickens 13   20'53.216 + 21.784 16 Mexiko David Garza 13   20'54.820 + 23.388 17 Indonézia Satrio Hermanto 13   20'55.224 + 23.792 18 Brazília Sérgio Jimenez 12   20'55.457 + 1 kolo 19 Portugalsko João Urbano 10   16'26.238 + 3 kola 20 Južná Afrika Adrian Zaugg 1   3'15.105 DNF 21 Malajzia Alex Yoong 1   3'26.864 DNF 22 Libanon Chris Alajajian 0   DNF

Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.