ZHUHAI - ŠPRINT: Preteky plné emócii zažívalo najmä domáce publikum, keď Congfu Cheng famózne vybojoval pre tím druhé pódium vrámci histórie A1GP.
Napriek veľkej snahe po spustení letmého štartu sa nepodarilo Neel Janimu zo Švajčiarska prekonať Nemca Michaela Ammermüllera, takže víťaz kvalifikácie si udržal vedenie. Prvá úzka zákruta bola pre všetkých našťastie iba zastrašením, ale prejazd relatívne jednoduchou piatou zákrutou postihol po hromadnej kolízii hneď päť áut. Po výjazde bezpečnostného auta mohla Austrália a Brazília so stratou pokračovať, Južná Afrika musela v boxoch meniť nos, Malajzia pneumatiku a pre Libanon preteky predčasne skončili.
Kým krúžilo na čele blikajúce Ferrari, štartovné pole na čele sa zoradilo v poradí Nemeko, Švajčiarsko, Írsko, Čína, Česká Republika, Veľká Británia, India, Francúzsko, Holandsko a Nový Zéland.
Štvrté kolo znamenalo opustenie bezpečnostného auta a tým aj nový reštart. Michael Ammermüller si naďalej udržal bezproblémov vedenie, ale najväčiu bojovnosť preukázal Oliver Jarvis z Veľkej Británie, keď sa snažil prekonať Tomáša Engeho. Liberecký rodák sa nedal a svoje výborné piate miesto si po útoku udržal.
Zatiaľ čo Ammermüller a Jani udržiavali prvé dve miesta, na tretej a štvrtej pozícii predvádzal Adam Carroll a Congfu Cheng tvrdé súboje o posledné pódiové umiestnenie. Cheng chcel jednoznačne získať pred domácim publikom pódium. Jeho tvrdá snaha sa oplatila a iba dve kolá pred koncom za asistencie skandujúcich fanúšikov prekonal definitívne Carrolla.
Ammermüller bude mať po dnešku veľký dôvod na oslavu, pretože svoje prvé víťazstvo vybojoval hneď v druhom pretekárskom víkende svojej kariéry v A1GP. Radosť českým fanúšikom spravil aj Tomáš Enge, keď po dlhej zdravotnej prestávke vybojoval pre tím výborné piate miesto.
Zhuhai - výsledky Šprintu - 16.12.2007:
1
Nemecko
Michael Ammermüller 13 20'31.432 2 Švajčiarsko Neel Jani 13 20'32.033 + 0.601 3 Čína Cheng Cong Fu 13 20'36.064 + 4.632 4 Írsko Adam Carroll 13 20'38.139 + 6.707 5 Česká Republika Tomáš Enge 13 20'38.818 + 7.386 6 Veľká Británia Oliver Jarvis 13 20'39.297 + 7.865 7 India Narain Karthikeyan 13 20'40.093 + 8.661 8 Francúzsko Loïc Duval 13 20'40.465 + 9.033 9 Holandsko Jeroen Bleekemolen 13 20'41.082 + 9.650 10 Nový Zéland Jonny Reid 13 20'44.424 + 12.992 11 Taliansko Edoardo Piscopo 13 20'46.141 + 14.709 12 USA Jonathan Summerton 13 20'48.327 + 16.895 13 Austrália Ian Dyk 13 20'48.601 + 17.169 14 Pakistan Adam Khan 13 20'52.376 + 20.944 15 Kanada Robert Wickens 13 20'53.216 + 21.784 16 Mexiko David Garza 13 20'54.820 + 23.388 17 Indonézia Satrio Hermanto 13 20'55.224 + 23.792 18 Brazília Sérgio Jimenez 12 20'55.457 + 1 kolo 19 Portugalsko João Urbano 10 16'26.238 + 3 kola 20 Južná Afrika Adrian Zaugg 1 3'15.105 DNF 21 Malajzia Alex Yoong 1 3'26.864 DNF 22 Libanon Chris Alajajian 0 DNFFoto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?