ZHUHAI - ŠPRINT: Preteky plné emócii zažívalo najmä domáce publikum, keď Congfu Cheng famózne vybojoval pre tím druhé pódium vrámci histórie A1GP.
Napriek veľkej snahe po spustení letmého štartu sa nepodarilo Neel Janimu zo Švajčiarska prekonať Nemca Michaela Ammermüllera, takže víťaz kvalifikácie si udržal vedenie. Prvá úzka zákruta bola pre všetkých našťastie iba zastrašením, ale prejazd relatívne jednoduchou piatou zákrutou postihol po hromadnej kolízii hneď päť áut. Po výjazde bezpečnostného auta mohla Austrália a Brazília so stratou pokračovať, Južná Afrika musela v boxoch meniť nos, Malajzia pneumatiku a pre Libanon preteky predčasne skončili.
Kým krúžilo na čele blikajúce Ferrari, štartovné pole na čele sa zoradilo v poradí Nemeko, Švajčiarsko, Írsko, Čína, Česká Republika, Veľká Británia, India, Francúzsko, Holandsko a Nový Zéland.
Štvrté kolo znamenalo opustenie bezpečnostného auta a tým aj nový reštart. Michael Ammermüller si naďalej udržal bezproblémov vedenie, ale najväčiu bojovnosť preukázal Oliver Jarvis z Veľkej Británie, keď sa snažil prekonať Tomáša Engeho. Liberecký rodák sa nedal a svoje výborné piate miesto si po útoku udržal.
Zatiaľ čo Ammermüller a Jani udržiavali prvé dve miesta, na tretej a štvrtej pozícii predvádzal Adam Carroll a Congfu Cheng tvrdé súboje o posledné pódiové umiestnenie. Cheng chcel jednoznačne získať pred domácim publikom pódium. Jeho tvrdá snaha sa oplatila a iba dve kolá pred koncom za asistencie skandujúcich fanúšikov prekonal definitívne Carrolla.
Ammermüller bude mať po dnešku veľký dôvod na oslavu, pretože svoje prvé víťazstvo vybojoval hneď v druhom pretekárskom víkende svojej kariéry v A1GP. Radosť českým fanúšikom spravil aj Tomáš Enge, keď po dlhej zdravotnej prestávke vybojoval pre tím výborné piate miesto.
Zhuhai - výsledky Šprintu - 16.12.2007:
1
Nemecko
Michael Ammermüller 13 20'31.432 2 Švajčiarsko Neel Jani 13 20'32.033 + 0.601 3 Čína Cheng Cong Fu 13 20'36.064 + 4.632 4 Írsko Adam Carroll 13 20'38.139 + 6.707 5 Česká Republika Tomáš Enge 13 20'38.818 + 7.386 6 Veľká Británia Oliver Jarvis 13 20'39.297 + 7.865 7 India Narain Karthikeyan 13 20'40.093 + 8.661 8 Francúzsko Loïc Duval 13 20'40.465 + 9.033 9 Holandsko Jeroen Bleekemolen 13 20'41.082 + 9.650 10 Nový Zéland Jonny Reid 13 20'44.424 + 12.992 11 Taliansko Edoardo Piscopo 13 20'46.141 + 14.709 12 USA Jonathan Summerton 13 20'48.327 + 16.895 13 Austrália Ian Dyk 13 20'48.601 + 17.169 14 Pakistan Adam Khan 13 20'52.376 + 20.944 15 Kanada Robert Wickens 13 20'53.216 + 21.784 16 Mexiko David Garza 13 20'54.820 + 23.388 17 Indonézia Satrio Hermanto 13 20'55.224 + 23.792 18 Brazília Sérgio Jimenez 12 20'55.457 + 1 kolo 19 Portugalsko João Urbano 10 16'26.238 + 3 kola 20 Južná Afrika Adrian Zaugg 1 3'15.105 DNF 21 Malajzia Alex Yoong 1 3'26.864 DNF 22 Libanon Chris Alajajian 0 DNFFoto: A1 Grand Prix Media
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?