ZHUHAI - ŠPRINT: Preteky plné emócii zažívalo najmä domáce publikum, keď Congfu Cheng famózne vybojoval pre tím druhé pódium vrámci histórie A1GP.
Napriek veľkej snahe po spustení letmého štartu sa nepodarilo Neel Janimu zo Švajčiarska prekonať Nemca Michaela Ammermüllera, takže víťaz kvalifikácie si udržal vedenie. Prvá úzka zákruta bola pre všetkých našťastie iba zastrašením, ale prejazd relatívne jednoduchou piatou zákrutou postihol po hromadnej kolízii hneď päť áut. Po výjazde bezpečnostného auta mohla Austrália a Brazília so stratou pokračovať, Južná Afrika musela v boxoch meniť nos, Malajzia pneumatiku a pre Libanon preteky predčasne skončili.
Kým krúžilo na čele blikajúce Ferrari, štartovné pole na čele sa zoradilo v poradí Nemeko, Švajčiarsko, Írsko, Čína, Česká Republika, Veľká Británia, India, Francúzsko, Holandsko a Nový Zéland.
Štvrté kolo znamenalo opustenie bezpečnostného auta a tým aj nový reštart. Michael Ammermüller si naďalej udržal bezproblémov vedenie, ale najväčiu bojovnosť preukázal Oliver Jarvis z Veľkej Británie, keď sa snažil prekonať Tomáša Engeho. Liberecký rodák sa nedal a svoje výborné piate miesto si po útoku udržal.
Zatiaľ čo Ammermüller a Jani udržiavali prvé dve miesta, na tretej a štvrtej pozícii predvádzal Adam Carroll a Congfu Cheng tvrdé súboje o posledné pódiové umiestnenie. Cheng chcel jednoznačne získať pred domácim publikom pódium. Jeho tvrdá snaha sa oplatila a iba dve kolá pred koncom za asistencie skandujúcich fanúšikov prekonal definitívne Carrolla.
Ammermüller bude mať po dnešku veľký dôvod na oslavu, pretože svoje prvé víťazstvo vybojoval hneď v druhom pretekárskom víkende svojej kariéry v A1GP. Radosť českým fanúšikom spravil aj Tomáš Enge, keď po dlhej zdravotnej prestávke vybojoval pre tím výborné piate miesto.
Zhuhai - výsledky Šprintu - 16.12.2007:
1
Nemecko
Michael Ammermüller 13 20'31.432 2 Švajčiarsko Neel Jani 13 20'32.033 + 0.601 3 Čína Cheng Cong Fu 13 20'36.064 + 4.632 4 Írsko Adam Carroll 13 20'38.139 + 6.707 5 Česká Republika Tomáš Enge 13 20'38.818 + 7.386 6 Veľká Británia Oliver Jarvis 13 20'39.297 + 7.865 7 India Narain Karthikeyan 13 20'40.093 + 8.661 8 Francúzsko Loïc Duval 13 20'40.465 + 9.033 9 Holandsko Jeroen Bleekemolen 13 20'41.082 + 9.650 10 Nový Zéland Jonny Reid 13 20'44.424 + 12.992 11 Taliansko Edoardo Piscopo 13 20'46.141 + 14.709 12 USA Jonathan Summerton 13 20'48.327 + 16.895 13 Austrália Ian Dyk 13 20'48.601 + 17.169 14 Pakistan Adam Khan 13 20'52.376 + 20.944 15 Kanada Robert Wickens 13 20'53.216 + 21.784 16 Mexiko David Garza 13 20'54.820 + 23.388 17 Indonézia Satrio Hermanto 13 20'55.224 + 23.792 18 Brazília Sérgio Jimenez 12 20'55.457 + 1 kolo 19 Portugalsko João Urbano 10 16'26.238 + 3 kola 20 Južná Afrika Adrian Zaugg 1 3'15.105 DNF 21 Malajzia Alex Yoong 1 3'26.864 DNF 22 Libanon Chris Alajajian 0 DNFFoto: A1 Grand Prix Media
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.