Power To Pass, alebo aj takzvaný prídavný výkon je už dnes neoddelitelnou súčasťou pretekov Champ Car. Jeho prínos zvyšuje vyššiu súťaživosť a počet predbiehacích manévrov.
Jeden zo strategických faktorov, ktorý môžu využiť tímy a predovšetkým jazdci Champ Car počas pretekov je možnosť krátkodobého zvýšenia výkonu motora pre účely ľahšieho predbehnutia súpera, alebo naopak pre obranu pozície pri súboji.
Súčasný monopost Panoz DP01 disponuje výkonom 750 konských síl, avšak pomocou funkcie Power To Pass, alebo aj skrátene označovaný ako "P2P", je možné zvýšiť výkon o ďalších 50 koní. Doba, po ktorú je možné tento výkon využiť je pochopiteľne obmedzená na dĺžku 60 sekúnd. Tento interval určený pre celé preteky si môže jazdec ľubovolne rozdeliť a aktivuje ho pomocou príslušného tlačidla na volante.
Atraktivita voči fanúšikom je hlavnou doménou tohto šampionátu a preto sa organizátori rozhodli umožniť technickú zmenu, ktorá zvýši tento prídavný výkon na dvojnásobnú hodnotu 100 koní. Okrem toho sa predlžuje aj celková doba použitia funkcie P2P o 15 sekúnd.
Je isté, že záverečné preteky v Mexico City, ktoré sú na pláne budúci týždeň už nie sú v boji o titul šampióna dôležité, avšak bonus v podobe spomínanej technickej zmeny by mohli priniesť rovnako vysoký záujem verejnosti o atraktívnejšie preteky v podobe častejšieho predbiehania. Zvýšenie výkonu je zatiaľ potvrdené iba pre tieto preteky. Ak sa však zmena ujme pozitívne, nie je vylúčené trvalé zavedenie tejto novinky aj v celej budúcej sezóne:
"Analyzovali sme, aký vplyv by mohlo mať zvýšenie P2P na 100 koní," povedal riaditeľ pretekov Tony Cotman. "Funkcia P2P je medzi jazdcami veľmi obľúbená, rovnako ako u našich fanúšikov, ktorí majú radi naše preteky, kde predvádzame viac predbiehania, než v iných pretekárskych seriáloch. Každého zaujíma, aké by to bolo, keby sa výkon zvýšil o ďalších 50 koní, ale museli sme čakať doteraz, pretože sme nechceli ovplyvniť samotný šampionát."
Foto: Walker Racing
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.