V Mexiku viac výkonu pre Power To Pass

Power, Will
Power, Will, foto: Walker Racing
Jozef Smrtník 2. listopadu 2007 09:24
Sdílej:

Power To Pass, alebo aj takzvaný prídavný výkon je už dnes neoddelitelnou súčasťou pretekov Champ Car. Jeho prínos zvyšuje vyššiu súťaživosť a počet predbiehacích manévrov.

Jeden zo strategických faktorov, ktorý môžu využiť tímy a predovšetkým jazdci Champ Car počas pretekov je možnosť krátkodobého zvýšenia výkonu motora pre účely ľahšieho predbehnutia súpera, alebo naopak pre obranu pozície pri súboji.

Súčasný monopost Panoz DP01 disponuje výkonom 750 konských síl, avšak pomocou funkcie Power To Pass, alebo aj skrátene označovaný ako "P2P", je možné zvýšiť výkon o ďalších 50 koní. Doba, po ktorú je možné tento výkon využiť je pochopiteľne obmedzená na dĺžku 60 sekúnd. Tento interval určený pre celé preteky si môže jazdec ľubovolne rozdeliť a aktivuje ho pomocou príslušného tlačidla na volante.

Atraktivita voči fanúšikom je hlavnou doménou tohto šampionátu a preto sa organizátori rozhodli umožniť technickú zmenu, ktorá zvýši tento prídavný výkon na dvojnásobnú hodnotu 100 koní. Okrem toho sa predlžuje aj celková doba použitia funkcie P2P o 15 sekúnd.

Je isté, že záverečné preteky v Mexico City, ktoré sú na pláne budúci týždeň už nie sú v boji o titul šampióna dôležité, avšak bonus v podobe spomínanej technickej zmeny by mohli priniesť rovnako vysoký záujem verejnosti o atraktívnejšie preteky v podobe častejšieho predbiehania. Zvýšenie výkonu je zatiaľ potvrdené iba pre tieto preteky. Ak sa však zmena ujme pozitívne, nie je vylúčené trvalé zavedenie tejto novinky aj v celej budúcej sezóne:

"Analyzovali sme, aký vplyv by mohlo mať zvýšenie P2P na 100 koní," povedal riaditeľ pretekov Tony Cotman. "Funkcia P2P je medzi jazdcami veľmi obľúbená, rovnako ako u našich fanúšikov, ktorí majú radi naše preteky, kde predvádzame viac predbiehania, než v iných pretekárskych seriáloch. Každého zaujíma, aké by to bolo, keby sa výkon zvýšil o ďalších 50 koní, ale museli sme čakať doteraz, pretože sme nechceli ovplyvniť samotný šampionát."

Foto: Walker Racing

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.