Německý pilot Timo Glock získal včerejším vítězstvím i titul šampiona a stáj iSport International konečně přerušila kralování konkurenčního týmu ART Grand Prix v hodnocení stájí. Jezdec si na titul musí dle svých slov teprve zvyknout.
„Dnes to byl zvláštní závod. Po všech těch smolných a nevydařených závodech jako třeba ve Spa, to bylo dnes jiné, před startem jsem si říkal, že ho zkusím vyhrát pro tým. Snažil jsem se v úvodu šetřit pneumatiky, uprostřed jsem trochu tlačil a v závěru jsem se soustředil na bezproblémové dojetí do cíle. V tuto chvíli je poněkud obtížné uvěřit tomu, že jsem titul opravdu získal," prohlásil včera krátce po svém vítězství Glock.
Němec získal v letošní sezoně v dvaceti jedna závodech pět vítězství a desetkrát stál na stupních vítězů. Začátek sezony se mu vydařil perfektně, ale ve Francii a Velké Británii přišla ledová sprcha v podobě čtyř nedokončených závodů. V Maďarsku a Belgii sice do cíle dojel, ale mimo bodované pozice.
„Je to zvláštní okamžik, když na vás do rádia celý tým křičí, že jste šampion. Jsem moc šťastný i proto, že jsme vyhráli titul také jako tým. Doufám, že s tím pro rok 2008 něco uděláme," naznačil Glock směr jednání o F1. „GP2 je místem, kde se získává vstupenka do Formule 1, což vidíte na předchozích dvou šampionech Rosbergovi a Hamiltonovi. Lewis má teď dokonce na dosah i titul v F1."
Glock testuje pro tým F1 BMW Sauber, ale na příští sezonu zde s angažmá závodního jezdce počítat nelze. Některé stáje však ještě svoji sestavu nezveřejnily a jméno aktuálního šampiona GP2 je spojováno také s kolínským továrním týmem Toyoty.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.