TURECKO - 1. ZÁVOD; Lucas di Grassi si dnes v Turecku vybojoval důležité první vítězství v kariéře pilota GP2, když trpělivě čekal na chyby jezdců před sebou a vhodně jich využil. Jeho hlavní soupeř Glock skončil čtvrtý.
Start závodu se nejlépe podařil třetímu Zuberovi, který se dostal do vedení. Vítěz kvalifikace Filippi a druhý Glock naopak manévr pokazili s protáčejícími se zadními koly. Ital navíc v šikaně dostal hodiny a i díky hromadné kolizi v první zatáčce (Conway, Soucek, Zaugg) byl na trať povolán safety car. Zuber v čele řady jezdců zamířil k mechanikům, ne tak Glock.
Do čela se tak dostal Němec, následoval Negrao, Rodriguez, Risati, di Grassi, Carroll, Pantano a Garcia. Po restartu Risati propadal zpět, Zuber se rozhodl riskovat a zaútočil na Rodrigueze. Předjížděcí manévr se však nevydařil a Rakušan skončil mimo hru v kačírku k malému nadšení vedení stáje iSport.
Poté, co zastavili u mechaniků i zbylí jezdci, dostal se pohodlně do vedení di Grassi. Pokud by Zuber vyčkal, vedl by pole on a navíc by mohl účinkovat v šachové partii mezi týmovým kolegou Glockem a di Grassim.
Za di Grassim jezdil Carroll, kterého nutil k chybě Pantano a Glock. Pantano nakonec Ira dokázal předjet a zvýšil odstup. Carroll se soustředil na obranu své pozice před blížícím se Glockem. Po vzájemném těsném souboji se ale Němec rozhodl raději neriskovat havárii a takticky volil jisté body do průběžného pořadí.
Pátý projel cílem Garcia, následoval Nakajima, Negrao a Chandhok, který bude do zítřejšího závodu startovat z pole position.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?