TURECKO - 1. ZÁVOD; Lucas di Grassi si dnes v Turecku vybojoval důležité první vítězství v kariéře pilota GP2, když trpělivě čekal na chyby jezdců před sebou a vhodně jich využil. Jeho hlavní soupeř Glock skončil čtvrtý.
Start závodu se nejlépe podařil třetímu Zuberovi, který se dostal do vedení. Vítěz kvalifikace Filippi a druhý Glock naopak manévr pokazili s protáčejícími se zadními koly. Ital navíc v šikaně dostal hodiny a i díky hromadné kolizi v první zatáčce (Conway, Soucek, Zaugg) byl na trať povolán safety car. Zuber v čele řady jezdců zamířil k mechanikům, ne tak Glock.
Do čela se tak dostal Němec, následoval Negrao, Rodriguez, Risati, di Grassi, Carroll, Pantano a Garcia. Po restartu Risati propadal zpět, Zuber se rozhodl riskovat a zaútočil na Rodrigueze. Předjížděcí manévr se však nevydařil a Rakušan skončil mimo hru v kačírku k malému nadšení vedení stáje iSport.
Poté, co zastavili u mechaniků i zbylí jezdci, dostal se pohodlně do vedení di Grassi. Pokud by Zuber vyčkal, vedl by pole on a navíc by mohl účinkovat v šachové partii mezi týmovým kolegou Glockem a di Grassim.
Za di Grassim jezdil Carroll, kterého nutil k chybě Pantano a Glock. Pantano nakonec Ira dokázal předjet a zvýšil odstup. Carroll se soustředil na obranu své pozice před blížícím se Glockem. Po vzájemném těsném souboji se ale Němec rozhodl raději neriskovat havárii a takticky volil jisté body do průběžného pořadí.
Pátý projel cílem Garcia, následoval Nakajima, Negrao a Chandhok, který bude do zítřejšího závodu startovat z pole position.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?