di Grassi získal první vítězství a vedení

di Grassi, Lucas
di Grassi, Lucas, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 25. srpna 2007 16:52
Sdílej:

TURECKO - 1. ZÁVOD; Lucas di Grassi si dnes v Turecku vybojoval důležité první vítězství v kariéře pilota GP2, když trpělivě čekal na chyby jezdců před sebou a vhodně jich využil. Jeho hlavní soupeř Glock skončil čtvrtý.

Start závodu se nejlépe podařil třetímu Zuberovi, který se dostal do vedení. Vítěz kvalifikace Filippi a druhý Glock naopak manévr pokazili s protáčejícími se zadními koly. Ital navíc v šikaně dostal hodiny a i díky hromadné kolizi v první zatáčce (Conway, Soucek, Zaugg) byl na trať povolán safety car. Zuber v čele řady jezdců zamířil k mechanikům, ne tak Glock.

Do čela se tak dostal Němec, následoval Negrao, Rodriguez, Risati, di Grassi, Carroll, Pantano a Garcia. Po restartu Risati propadal zpět, Zuber se rozhodl riskovat a zaútočil na Rodrigueze. Předjížděcí manévr se však nevydařil a Rakušan skončil mimo hru v kačírku k malému nadšení vedení stáje iSport.

Poté, co zastavili u mechaniků i zbylí jezdci, dostal se pohodlně do vedení di Grassi. Pokud by Zuber vyčkal, vedl by pole on a navíc by mohl účinkovat v šachové partii mezi týmovým kolegou Glockem a di Grassim.

Za di Grassim jezdil Carroll, kterého nutil k chybě Pantano a Glock. Pantano nakonec Ira dokázal předjet a zvýšil odstup. Carroll se soustředil na obranu své pozice před blížícím se Glockem. Po vzájemném těsném souboji se ale Němec rozhodl raději neriskovat havárii a takticky volil jisté body do průběžného pořadí.

Pátý projel cílem Garcia, následoval Nakajima, Negrao a Chandhok, který bude do zítřejšího závodu startovat z pole position.

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.