di Grassi získal první vítězství a vedení

di Grassi, Lucas
di Grassi, Lucas, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 25. srpna 2007 16:52
Sdílej:

TURECKO - 1. ZÁVOD; Lucas di Grassi si dnes v Turecku vybojoval důležité první vítězství v kariéře pilota GP2, když trpělivě čekal na chyby jezdců před sebou a vhodně jich využil. Jeho hlavní soupeř Glock skončil čtvrtý.

Start závodu se nejlépe podařil třetímu Zuberovi, který se dostal do vedení. Vítěz kvalifikace Filippi a druhý Glock naopak manévr pokazili s protáčejícími se zadními koly. Ital navíc v šikaně dostal hodiny a i díky hromadné kolizi v první zatáčce (Conway, Soucek, Zaugg) byl na trať povolán safety car. Zuber v čele řady jezdců zamířil k mechanikům, ne tak Glock.

Do čela se tak dostal Němec, následoval Negrao, Rodriguez, Risati, di Grassi, Carroll, Pantano a Garcia. Po restartu Risati propadal zpět, Zuber se rozhodl riskovat a zaútočil na Rodrigueze. Předjížděcí manévr se však nevydařil a Rakušan skončil mimo hru v kačírku k malému nadšení vedení stáje iSport.

Poté, co zastavili u mechaniků i zbylí jezdci, dostal se pohodlně do vedení di Grassi. Pokud by Zuber vyčkal, vedl by pole on a navíc by mohl účinkovat v šachové partii mezi týmovým kolegou Glockem a di Grassim.

Za di Grassim jezdil Carroll, kterého nutil k chybě Pantano a Glock. Pantano nakonec Ira dokázal předjet a zvýšil odstup. Carroll se soustředil na obranu své pozice před blížícím se Glockem. Po vzájemném těsném souboji se ale Němec rozhodl raději neriskovat havárii a takticky volil jisté body do průběžného pořadí.

Pátý projel cílem Garcia, následoval Nakajima, Negrao a Chandhok, který bude do zítřejšího závodu startovat z pole position.

 

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?