TURECKO - KVALIFIKACE; S blížícím se finále šampionátu se veškerá pozornost soustředí na bitvu o titul a právo klepat na dveře týmů Formule 1. Vedoucí muž průběžného pořadí Timo Glock odolává finišujícímu di Grassimu. Včera jim však oběma vypálil turecký rybník třetí jezdec tabulky Filippi.
Ihned po rozsvícení zelených světel se pustili do ostrého souboje o nejlepší čas di Grassi a týmový kolega Glocka Zuber. V případě Rakušana se mohlo jednat o návnadu, ale Ital se nedal vyprovokovat a problémy nepřipustil. Další duel o provizorní pole position svedli vítěz volného tréninku Pantano a Filippi. Mladší Ital byl v tu chvíli nejrychlejším. Také Carroll a Glock prokázali dostatečnou rychlost pro závěrečnou bitvu o nejlepší postavení na startu a zisk dvou bodů do celkového pořadí.
Glock nenechal nikoho na pochybách o svých mistrovských ambicích a zajel v rozhodujícím závěru nejlepší čas, ale na dráze byl ještě Filippi, který přes provoz ve třetím sektoru Němce porazil. V dalším kole pak svůj čas ještě zlepšil. Glock bude startovat z druhého místa. Druhá řada patří jeho týmovému kolegovi Zuberovi a Pantanovi. Třetí Carrollovi a di Grassimu.
Luca Filippi, Super Nova, 1. Mám velkou radost, tohle pole position jsme po dvou opravdu špatných víkendech potřebovali jako sůl. Dnes jsem získal více bodů, než za poslední dva závodní víkendy. Naše konkurenceschopnost je stále velmi dobrá, ukázali jsme, že jsme stále tady a s dobrým potenciálem.
Timo Glock, iSport International, 2. Moje poslední kolo bylo dobré. Možná jsem ztratil něco málo po chybičkách v posledních třech zatáčkách, ale mohlo to být něco kolem jedné až jedné a půl desetiny. Na pole position jsem dnes podle mého odhadu neměl šanci. Luca byl příliš rychlý.
Andreas Zuber, iSport International, 3. Myslím si, že to byla dobrá kvalifikace, škoda provozu v mém posledním měřeném kole a chyby v poslední zatáčce, ale jak řekl Timo, Luca zajel velmi dobrý čas a bylo těžké ho porazit. Proto jsem se třetím místem spokojen.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?