MONAKO - KVALIFIKACE; Pastor Maldonado z týmu Trident opanoval dnešní kvalifikaci na sobotní, výjimečně jediný, závod v ulicích monackého knížectví.
Okruhem Monte Carlo mezi svodidly a betony prolétla jeho Dallara jako jediná z dvaceti pěti startujících vozů pod hranicí 1:21 sekundy. Druhý Pantano sice úročil své zkušenosti v rychlých kolech, ale bude startovat jako druhý. Rakušan Zuber zajel třetí čas a ve druhé řadě ho doplní asi největší překvapení tohoto víkendu.
Švýcar Sebastien Buemi zaskakuje u ART za zraněného Ammermüllera více než výborně, když se při svém prvním startu s vozem GP2 a po jediném tréninku, kvalifikoval čtvrtým nejlepším časem, dokonce těsně před týmovým kolegou di Grassim! Ten však doplatil na kolizi s Conwayem, Brit bude začínat z páté řady.
Výborně si vedl i Rus Petrov, který však po svém nejlepším čase ještě před koncem kvalifikace rozbil vůz v Sainte Devote.
Největší kolizi si pak připsal Tahinci z týmu FMS, který u bazénu nezvládl řízení a trosky vozu rozesel kolem svodidel.
Vedoucí jezdec průběžného pořadí Glock bude startovat osmý a sledovaný Senna hned za ním.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?