Série IndyCar sice ještě stále kompletuje kalendář na nadcházející sezónu, ale to neznamená, že by měla problém shánět závodní okruhy.
A že to vedení série opravdu jde. Projednává se možnost podniku v Montrealu na okruhu Gillese Villeneuva, kde do letošního roku působyly vozy Champ Car. Další krutou ránu zasadil konkurenci podpis smlouvy s klasickým okruhem Mid-Ohio.
"Z přídáni Mid-Ohia Sport Car Course do kalendáře IndyCar série jsem nadšený. Těším se, že naši sérii přivezeme do státu, který má bohatou motoristickou tradici," řekl Brian Barnhart, prezident série. "Mid-Ohio má velkou tradici spojenou se jmény jako Foyt, Andretti, Rahal, Rutherford, Unser a dalšími současnými hvězdy a týmy v IndyCar," pokračoval Barnhart.
Klasické okruhy se v IRL začínají pořádně rozmáhat. Nemusíme chodit daleko, abychom si připoměli, že od roku 1996, kdy byla série založena, se závody pořádaly výhradně na oválech. Tak tomu bylo až do roku 2005, kdy se poprvé zatáčelo i doleva na městské trati v ulicích St.Petersburgu, nebo klasických drahách jako Sears Point nebo Watkins Glen.
V příštím roce se kalendář rozšíří minimálně o Mid-Ohio a Detroit. Zdá se, že formulové vozy z oválů postupně mizí. Například série CART poprvé v historii nebude od příštího roku závodit na žádném oválném okruhu.
Foto: IndyCar Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?