Série IndyCar sice ještě stále kompletuje kalendář na nadcházející sezónu, ale to neznamená, že by měla problém shánět závodní okruhy.
A že to vedení série opravdu jde. Projednává se možnost podniku v Montrealu na okruhu Gillese Villeneuva, kde do letošního roku působyly vozy Champ Car. Další krutou ránu zasadil konkurenci podpis smlouvy s klasickým okruhem Mid-Ohio.
"Z přídáni Mid-Ohia Sport Car Course do kalendáře IndyCar série jsem nadšený. Těším se, že naši sérii přivezeme do státu, který má bohatou motoristickou tradici," řekl Brian Barnhart, prezident série. "Mid-Ohio má velkou tradici spojenou se jmény jako Foyt, Andretti, Rahal, Rutherford, Unser a dalšími současnými hvězdy a týmy v IndyCar," pokračoval Barnhart.
Klasické okruhy se v IRL začínají pořádně rozmáhat. Nemusíme chodit daleko, abychom si připoměli, že od roku 1996, kdy byla série založena, se závody pořádaly výhradně na oválech. Tak tomu bylo až do roku 2005, kdy se poprvé zatáčelo i doleva na městské trati v ulicích St.Petersburgu, nebo klasických drahách jako Sears Point nebo Watkins Glen.
V příštím roce se kalendář rozšíří minimálně o Mid-Ohio a Detroit. Zdá se, že formulové vozy z oválů postupně mizí. Například série CART poprvé v historii nebude od příštího roku závodit na žádném oválném okruhu.
Foto: IndyCar Media
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?