Série IndyCar sice ještě stále kompletuje kalendář na nadcházející sezónu, ale to neznamená, že by měla problém shánět závodní okruhy.
A že to vedení série opravdu jde. Projednává se možnost podniku v Montrealu na okruhu Gillese Villeneuva, kde do letošního roku působyly vozy Champ Car. Další krutou ránu zasadil konkurenci podpis smlouvy s klasickým okruhem Mid-Ohio.
"Z přídáni Mid-Ohia Sport Car Course do kalendáře IndyCar série jsem nadšený. Těším se, že naši sérii přivezeme do státu, který má bohatou motoristickou tradici," řekl Brian Barnhart, prezident série. "Mid-Ohio má velkou tradici spojenou se jmény jako Foyt, Andretti, Rahal, Rutherford, Unser a dalšími současnými hvězdy a týmy v IndyCar," pokračoval Barnhart.
Klasické okruhy se v IRL začínají pořádně rozmáhat. Nemusíme chodit daleko, abychom si připoměli, že od roku 1996, kdy byla série založena, se závody pořádaly výhradně na oválech. Tak tomu bylo až do roku 2005, kdy se poprvé zatáčelo i doleva na městské trati v ulicích St.Petersburgu, nebo klasických drahách jako Sears Point nebo Watkins Glen.
V příštím roce se kalendář rozšíří minimálně o Mid-Ohio a Detroit. Zdá se, že formulové vozy z oválů postupně mizí. Například série CART poprvé v historii nebude od příštího roku závodit na žádném oválném okruhu.
Foto: IndyCar Media
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.