Evropa - kvalifikace; V dnešní kvalifikaci na zítřejší delší závod při GP Formule 1 byl nejrychlejší přes dopolední problémy s motorem a velkému zdržení poměrně překvapivě, ale zaslouženě Piquet.
Ihned po otevření okruhu se snažili jezdci získat nejlepší možný čas na pogumované a jen pomalu chladnoucí dráze po skončení druhého tréninku Formule 1. Vedení se nejprve ujal Lopez, kterého na čele ale v polovině kvalifikace vystřídal letošní debutant Franck Perera z týmu DAMS. Na čele se ještě pohybovali Hamilton (ART Grand Prix) a už v Imole rychlý Yoshimoto (BCN Competicion).
Přes snahu se ostatním dařilo sice čas Perery atakovat, ale pro jeho překonání jsme si museli počkat až na vedoucího jezdce průběžného pořadí, který zajel vynikající kolo 1:41,241. Své soupeře Brazilec zastínil, když měl k dobru přes 4 desetiny vteřiny, což je rozmezí, do kterého se vešlo následujících sedm jezdců! Navíc byl jeho dnešní čas o více než tři vteřiny rychlejší loňského pole position Giorgia Pantana. Do první řady se vedle něj postaví Perera, druhou řadu tvoří Hamilton a Yoshimoto, následuje Lopez s Prematem, Carroll s Lapierrem a Viso s Glockem.
Foto: www.gp2series.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?