Dramatický druhý závod sezony se stal kořistí Helia Castronevese z týmu Rogera Penskeho. Druhé místo obsadil Scott Dixon a třetí skončil po necelých dvou hodinách jízdy Tony Kanaan.
Dario Franchitti ze stáje Michaela Andrettiho využil svoje pole position dokonale a ujal se vedení před svým soupeřem z první řady Dixonem. Následoval Kanaan a po úspěšném předjížděcím manévru Castroneves před Hornishem. Franchitti získával kolo za kolem větší náskok a v úvodní fázi závodu kraloval. K lehké kolizi došlo mezi Andrettim a loňským šampionem Wheldonem, kterému se na městském okruhu vůbec nedařilo.
Střídání ve vedení přišlo ale záhy a Dixon se o něj nemusel vůbec přičinit, Franchitti prudce ve 14. kole zpomalil a odstavil vůz v boxech s technickými problémy. Těsně před prvními zastávkami v boxech zkusil Castroneves bez úspěchu předjet Kanaana, ale po rychlých kolech a výborné práci mechaniků se posunul za Dixona na druhé místo.
Ve 44. kole po stíhací jízdě zaútočil Brazilec na vedoucího pilota a převzal jako třetí štafetu na čele závodu. O něco později byla vyhlášena první žlutá fáze, která byla příležitostí pro dotankování paliva, čehož ale nevyužili Rice a Patrick, jejichž vozy se tak dostaly do popředí. Během stejné žluté fáze skončilo včerejší tažení za body pro Dana Wheldona, jenž po smyku ze závodu odstoupil s poškozeným předním závěsem ze srážky s Andrettim.
Po restartu se Castroneves probojoval brzy zpět do čela a spolu s Dixonem a Kanaanem ujížděli zbytku soupeřů. Poslední krátká dotankování soupeřů posunula do čela Dixona, jenž se však žluté fáze nedočkal včas a musel do boxů tři kola před jejím vyhlášením. V boji o pozice za stupni vítězů neustál svůj útok Scheckter a skončil ve zdi. Rice musel s proraženou gumou k mechanikům.
Castroneves si do cílové vlajky své těsné vedení uhlídal a bez jediné chybičky s vozem stáje Penske zaslouženě triumfoval.
Foto: Team Penske
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.