Dramatický druhý závod sezony se stal kořistí Helia Castronevese z týmu Rogera Penskeho. Druhé místo obsadil Scott Dixon a třetí skončil po necelých dvou hodinách jízdy Tony Kanaan.
Dario Franchitti ze stáje Michaela Andrettiho využil svoje pole position dokonale a ujal se vedení před svým soupeřem z první řady Dixonem. Následoval Kanaan a po úspěšném předjížděcím manévru Castroneves před Hornishem. Franchitti získával kolo za kolem větší náskok a v úvodní fázi závodu kraloval. K lehké kolizi došlo mezi Andrettim a loňským šampionem Wheldonem, kterému se na městském okruhu vůbec nedařilo.
Střídání ve vedení přišlo ale záhy a Dixon se o něj nemusel vůbec přičinit, Franchitti prudce ve 14. kole zpomalil a odstavil vůz v boxech s technickými problémy. Těsně před prvními zastávkami v boxech zkusil Castroneves bez úspěchu předjet Kanaana, ale po rychlých kolech a výborné práci mechaniků se posunul za Dixona na druhé místo.
Ve 44. kole po stíhací jízdě zaútočil Brazilec na vedoucího pilota a převzal jako třetí štafetu na čele závodu. O něco později byla vyhlášena první žlutá fáze, která byla příležitostí pro dotankování paliva, čehož ale nevyužili Rice a Patrick, jejichž vozy se tak dostaly do popředí. Během stejné žluté fáze skončilo včerejší tažení za body pro Dana Wheldona, jenž po smyku ze závodu odstoupil s poškozeným předním závěsem ze srážky s Andrettim.
Po restartu se Castroneves probojoval brzy zpět do čela a spolu s Dixonem a Kanaanem ujížděli zbytku soupeřů. Poslední krátká dotankování soupeřů posunula do čela Dixona, jenž se však žluté fáze nedočkal včas a musel do boxů tři kola před jejím vyhlášením. V boji o pozice za stupni vítězů neustál svůj útok Scheckter a skončil ve zdi. Rice musel s proraženou gumou k mechanikům.
Castroneves si do cílové vlajky své těsné vedení uhlídal a bez jediné chybičky s vozem stáje Penske zaslouženě triumfoval.
Foto: Team Penske
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.