V Mexiku ještě ani nestihli uklidit po posledním závodu sezóny a na svět už se dostávájí pozitivní novinky ohledně příští sezóny.
Televizní návraty
Den před začátkem posledního závodu v Mexiku bylo oznámeno, jaké televizní stanice budou vysílat závody ChampCar v roce 2006. Po několikaletém útlumu se poprvé situace obrátila a rozroste se počet závodů uváděných na celoplošných televizních stanicích.
Partnery ChampCar pro rok 2006 se staly celoplošné NBC a CBS a kabelová SPEED Channel. O odvysílání startu sezóny v Long Beach se postará NBC, stejně jako o závody v San Jose a Montrealu. CBS převezme štafetu v červnu a červenci se závody v Portlandu, Clevelandu, Torontu a letos premiérovým a velice úspěšným závodem v Edmontonu.
O zbytek se postará kabelová stanice SPEED Channel, která k přímým přenosům přidá i několik dalších bonusů - 30-ti minutové shrnutí kvalifikace vysílané před každým závodem, reprízu každého z 15 závodů a také přenosy z ChampCar Atlantic série. Divák tak bude mít určitě o zábavu postaráno.
Změny v San Jose
Letošní premiéra v San Jose byla sice velmi úspěšná, ale závod se nevyhnul několika problémům. Promotéři si tak dali záležet, aby svoje chyby neopakovali a již nyní oznámili plány na vylepšení prostorů pro diváky a samotné trati.
Pro diváky připravili organizátoři přídání mostu přes trať a zároveň rozšíření jednoho stávajícího. To by mělo vylepšit jejich pohyb po závodišti. Zároveň také u některých tribun dojde k posunu blíže k trati nebo jejich zvýšení pro lepší rozhled. Nakonec bude přidáno zhruba dalších 5000 míst k sezení.
Změn se dočká i samotná trať a to především za účelem zkvalitnění jejího povrchu. Několik zatáček bude také rozšířeno a tím by se měly vytvořit nové příležitosti pro předjíždění.
Houston se představuje
Většina ze současných jezdců v Houstonu nikdy nezávodila, i když se tam ChampCar vrací po pěti letech. Nyní již ale alespoň vědí kde budou závodit. Mike Lanigan, promotér závodu a také spolumajitel týmu MiJack/Conquest, představil trať na které se závod pojede.
Jedná se o 2,7 km dlouho trať s deseti zatáčkami linoucí se kolem houstonského Astrodomu a stadiónu Reliant. ChampCar se po ní nebudou prohánět sami, doprovázet je budou jako obvykle vozy série Atlantic a tentokrát také i sportovní vozy série American Le Mans.
Atmosféru ChampCar mohli obyvatelé Houstonu okusit již nyní, protože jim tým MiJack předvedl několik pit-stopů a Nelson Phillipe povozil některé v dvousedadlové formuli. Závod se uskuteční 11.-13.5.2006 a veškeré info je možné získat na oficiálních stránkách www.grandprixofhouston.com
Sherwin Williams dalším oficiálním produktem ChampCar
V Las Vegas se představil další partner ChampCar - Sherwin Williams - výrobce automobilových barev. Po následující tři roky bude sponzorem ChampCar, série Atlantic a zároveň Pace Car programu.
Jako oficiální partner ChampCar bude Sherwin Williams poskytovat své produkty všem týmům ve startovním poli a také pro vozy Pace Car, které v každém závodě vodí celé závodní pole při zaváděcích kolech.
Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?