Novinky pro rok 2006

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Petr Stejskal 12. listopadu 2005 18:11
Sdílej:

V Mexiku ještě ani nestihli uklidit po posledním závodu sezóny a na svět už se dostávájí pozitivní novinky ohledně příští sezóny.

Televizní návraty

Den před začátkem posledního závodu v Mexiku bylo oznámeno, jaké televizní stanice budou vysílat závody ChampCar v roce 2006. Po několikaletém útlumu se poprvé situace obrátila a rozroste se počet závodů uváděných na celoplošných televizních stanicích.

Partnery ChampCar pro rok 2006 se staly celoplošné NBC a CBS a kabelová SPEED Channel. O odvysílání startu sezóny v Long Beach se postará NBC, stejně jako o závody v San Jose a Montrealu. CBS převezme štafetu v červnu a červenci se závody v Portlandu, Clevelandu, Torontu a letos premiérovým a velice úspěšným závodem v Edmontonu.

O zbytek se postará kabelová stanice SPEED Channel, která k přímým přenosům přidá i několik dalších bonusů - 30-ti minutové shrnutí kvalifikace vysílané před každým závodem, reprízu každého z 15 závodů a také přenosy z ChampCar Atlantic série. Divák tak bude mít určitě o zábavu postaráno.

Změny v San Jose

Letošní premiéra v San Jose byla sice velmi úspěšná, ale závod se nevyhnul několika problémům. Promotéři si tak dali záležet, aby svoje chyby neopakovali a již nyní oznámili plány na vylepšení prostorů pro diváky a samotné trati.

Pro diváky připravili organizátoři přídání mostu přes trať a zároveň rozšíření jednoho stávajícího. To by mělo vylepšit jejich pohyb po závodišti. Zároveň také u některých tribun dojde k posunu blíže k trati nebo jejich zvýšení pro lepší rozhled. Nakonec bude přidáno zhruba dalších 5000 míst k sezení.

Změn se dočká i samotná trať a to především za účelem zkvalitnění jejího povrchu. Několik zatáček bude také rozšířeno a tím by se měly vytvořit nové příležitosti pro předjíždění.

Houston se představuje

Většina ze současných jezdců v Houstonu nikdy nezávodila, i když se tam ChampCar vrací po pěti letech. Nyní již ale alespoň vědí kde budou závodit. Mike Lanigan, promotér závodu a také spolumajitel týmu MiJack/Conquest, představil trať na které se závod pojede.

Jedná se o 2,7 km dlouho trať s deseti zatáčkami linoucí se kolem houstonského Astrodomu a stadiónu Reliant.  ChampCar se po ní nebudou prohánět sami, doprovázet je budou jako obvykle vozy série Atlantic a tentokrát také i sportovní vozy série American Le Mans.

Atmosféru ChampCar mohli obyvatelé Houstonu okusit již nyní, protože jim tým MiJack předvedl několik pit-stopů a Nelson Phillipe povozil některé v dvousedadlové formuli. Závod se uskuteční 11.-13.5.2006 a veškeré info je možné získat na oficiálních stránkách www.grandprixofhouston.com

Sherwin Williams dalším oficiálním produktem ChampCar

V Las Vegas se představil další partner ChampCar - Sherwin Williams - výrobce automobilových barev. Po následující tři roky bude sponzorem ChampCar, série Atlantic a zároveň Pace Car programu.

Jako oficiální partner ChampCar bude Sherwin Williams poskytovat své produkty všem týmům ve startovním poli a také pro vozy Pace Car, které v každém závodě vodí celé závodní pole při zaváděcích kolech.

Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.