V Mexiku ještě ani nestihli uklidit po posledním závodu sezóny a na svět už se dostávájí pozitivní novinky ohledně příští sezóny.
Televizní návraty
Den před začátkem posledního závodu v Mexiku bylo oznámeno, jaké televizní stanice budou vysílat závody ChampCar v roce 2006. Po několikaletém útlumu se poprvé situace obrátila a rozroste se počet závodů uváděných na celoplošných televizních stanicích.
Partnery ChampCar pro rok 2006 se staly celoplošné NBC a CBS a kabelová SPEED Channel. O odvysílání startu sezóny v Long Beach se postará NBC, stejně jako o závody v San Jose a Montrealu. CBS převezme štafetu v červnu a červenci se závody v Portlandu, Clevelandu, Torontu a letos premiérovým a velice úspěšným závodem v Edmontonu.
O zbytek se postará kabelová stanice SPEED Channel, která k přímým přenosům přidá i několik dalších bonusů - 30-ti minutové shrnutí kvalifikace vysílané před každým závodem, reprízu každého z 15 závodů a také přenosy z ChampCar Atlantic série. Divák tak bude mít určitě o zábavu postaráno.
Změny v San Jose
Letošní premiéra v San Jose byla sice velmi úspěšná, ale závod se nevyhnul několika problémům. Promotéři si tak dali záležet, aby svoje chyby neopakovali a již nyní oznámili plány na vylepšení prostorů pro diváky a samotné trati.
Pro diváky připravili organizátoři přídání mostu přes trať a zároveň rozšíření jednoho stávajícího. To by mělo vylepšit jejich pohyb po závodišti. Zároveň také u některých tribun dojde k posunu blíže k trati nebo jejich zvýšení pro lepší rozhled. Nakonec bude přidáno zhruba dalších 5000 míst k sezení.
Změn se dočká i samotná trať a to především za účelem zkvalitnění jejího povrchu. Několik zatáček bude také rozšířeno a tím by se měly vytvořit nové příležitosti pro předjíždění.
Houston se představuje
Většina ze současných jezdců v Houstonu nikdy nezávodila, i když se tam ChampCar vrací po pěti letech. Nyní již ale alespoň vědí kde budou závodit. Mike Lanigan, promotér závodu a také spolumajitel týmu MiJack/Conquest, představil trať na které se závod pojede.
Jedná se o 2,7 km dlouho trať s deseti zatáčkami linoucí se kolem houstonského Astrodomu a stadiónu Reliant. ChampCar se po ní nebudou prohánět sami, doprovázet je budou jako obvykle vozy série Atlantic a tentokrát také i sportovní vozy série American Le Mans.
Atmosféru ChampCar mohli obyvatelé Houstonu okusit již nyní, protože jim tým MiJack předvedl několik pit-stopů a Nelson Phillipe povozil některé v dvousedadlové formuli. Závod se uskuteční 11.-13.5.2006 a veškeré info je možné získat na oficiálních stránkách www.grandprixofhouston.com
Sherwin Williams dalším oficiálním produktem ChampCar
V Las Vegas se představil další partner ChampCar - Sherwin Williams - výrobce automobilových barev. Po následující tři roky bude sponzorem ChampCar, série Atlantic a zároveň Pace Car programu.
Jako oficiální partner ChampCar bude Sherwin Williams poskytovat své produkty všem týmům ve startovním poli a také pro vozy Pace Car, které v každém závodě vodí celé závodní pole při zaváděcích kolech.
Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.