První čtvrtletí roku 2019 zasáhlo automobilku Tesla skutečně tvrdě. Všichni sice čekali, že by opět mohla skončit v červených číslech,nikdo však neočekával rekordní ztrátu 700 milionů dolarů. Pro automobilku tak opět začalo období šetření a škrtů, které se nevyhnuly žádné položce. Prý dokonce ani toaletnímu papíru.
Elon Musk je sice na vynášení informací z dění uvnitř automobilky Tesla poměrně háklivý, přesto se pravidelně najdou lidé, kteří pustí něco málo do světa. A právě s těmito lidmi je v kontaktu server Electrek, podle kterého již minulý týden rozeslal Elon Musk zaměstnancům Tesly e-mail, ve kterém je připravuje na rozsáhlá úsporná opatření.
Podle Muska by měl tým odborníků prověřit každou platbu, včetně těch za díly, výplaty, cestovní náklady a nájmy." V čele úsporných opatření má stát Zach Kirkhorn, nový CFO Tesly, který musí osobně zkontrolovat a podepsat každou stránku s odchozími platbami. Samotný Musk pak zkontroluje a podepíše každou desátou.
Cílem těchto opatření je přitom jediné: zrušit nebo minimalizovat všechny náklady, které nesouvisí s výrobou nebo doručením nového elektromobilu. A jakkoliv to potud znělo normálně a logicky, brzy to bude znít celkem nelidsky.
Electreku se totiž podařilo sehnat informace o dění v některých závodech / týmech Tesly, které jsou donebevolající Na některých místech totiž prý v rámci úsporných opatření přestali objednávat i kancelářské potřeby a to včetně toaletního papíru. Někteří zaměstnanci si tak prý začali z domova nosit vlastní. Podle některých informací pak také Tesla omezila příspěvky zaměstnancům na jejich tarify pro mobilní telefony.
Masivní šetření však podle Electreku není jediný způsob, jakým se chce Tesla vyhrabat ze svých finančních problémů. Očekává se totiž pokus o navyšování počtu doručených nových vozidel, který by v tomto čtvrtletí měl znovu atakovat dosavadní rekord automobilky. Ještě předtím je však potřeba dořešit pár problémů, které doručování zcela zbytečně brzdí.
Jedním z nich by měl být i takzvaný „detailing" auta před doručením, kdy je vůz perfektně umyt, navoskován, atd. Zkrátka ošetře tak, aby vypadal dokonale. Problém je však v tom, že Tesla má na tuto práci nasmlouváno několik společností, které však opět nestíhají. Řada zaměstnanců si tak podle zdroje Electreku odváží auta domů a tam jim po práci dopřává pečlivou očistu.
This is complete nonsense
— Elon Musk (@elonmusk) 25. května 2019
Zatím se však bavíme pouze o spekulacích a nepotvrzených informacích, kvůli čemuž se redakce Electreku pokoušela kontaktovat i samotnou automobilku a její vedení. Na dotazy však zatím nikdo nereagoval a první reakce tak přišla až přes Twitter a to rovnou od Elona Muska, podle kterého se jedná o „Naprostý nesmysl."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?