První čtvrtletí roku 2019 zasáhlo automobilku Tesla skutečně tvrdě. Všichni sice čekali, že by opět mohla skončit v červených číslech,nikdo však neočekával rekordní ztrátu 700 milionů dolarů. Pro automobilku tak opět začalo období šetření a škrtů, které se nevyhnuly žádné položce. Prý dokonce ani toaletnímu papíru.
Elon Musk je sice na vynášení informací z dění uvnitř automobilky Tesla poměrně háklivý, přesto se pravidelně najdou lidé, kteří pustí něco málo do světa. A právě s těmito lidmi je v kontaktu server Electrek, podle kterého již minulý týden rozeslal Elon Musk zaměstnancům Tesly e-mail, ve kterém je připravuje na rozsáhlá úsporná opatření.
Podle Muska by měl tým odborníků prověřit každou platbu, včetně těch za díly, výplaty, cestovní náklady a nájmy." V čele úsporných opatření má stát Zach Kirkhorn, nový CFO Tesly, který musí osobně zkontrolovat a podepsat každou stránku s odchozími platbami. Samotný Musk pak zkontroluje a podepíše každou desátou.
Cílem těchto opatření je přitom jediné: zrušit nebo minimalizovat všechny náklady, které nesouvisí s výrobou nebo doručením nového elektromobilu. A jakkoliv to potud znělo normálně a logicky, brzy to bude znít celkem nelidsky.
Electreku se totiž podařilo sehnat informace o dění v některých závodech / týmech Tesly, které jsou donebevolající Na některých místech totiž prý v rámci úsporných opatření přestali objednávat i kancelářské potřeby a to včetně toaletního papíru. Někteří zaměstnanci si tak prý začali z domova nosit vlastní. Podle některých informací pak také Tesla omezila příspěvky zaměstnancům na jejich tarify pro mobilní telefony.
Masivní šetření však podle Electreku není jediný způsob, jakým se chce Tesla vyhrabat ze svých finančních problémů. Očekává se totiž pokus o navyšování počtu doručených nových vozidel, který by v tomto čtvrtletí měl znovu atakovat dosavadní rekord automobilky. Ještě předtím je však potřeba dořešit pár problémů, které doručování zcela zbytečně brzdí.
Jedním z nich by měl být i takzvaný „detailing" auta před doručením, kdy je vůz perfektně umyt, navoskován, atd. Zkrátka ošetře tak, aby vypadal dokonale. Problém je však v tom, že Tesla má na tuto práci nasmlouváno několik společností, které však opět nestíhají. Řada zaměstnanců si tak podle zdroje Electreku odváží auta domů a tam jim po práci dopřává pečlivou očistu.
This is complete nonsense
— Elon Musk (@elonmusk) 25. května 2019
Zatím se však bavíme pouze o spekulacích a nepotvrzených informacích, kvůli čemuž se redakce Electreku pokoušela kontaktovat i samotnou automobilku a její vedení. Na dotazy však zatím nikdo nereagoval a první reakce tak přišla až přes Twitter a to rovnou od Elona Muska, podle kterého se jedná o „Naprostý nesmysl."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?