První čtvrtletí roku 2019 zasáhlo automobilku Tesla skutečně tvrdě. Všichni sice čekali, že by opět mohla skončit v červených číslech,nikdo však neočekával rekordní ztrátu 700 milionů dolarů. Pro automobilku tak opět začalo období šetření a škrtů, které se nevyhnuly žádné položce. Prý dokonce ani toaletnímu papíru.
Elon Musk je sice na vynášení informací z dění uvnitř automobilky Tesla poměrně háklivý, přesto se pravidelně najdou lidé, kteří pustí něco málo do světa. A právě s těmito lidmi je v kontaktu server Electrek, podle kterého již minulý týden rozeslal Elon Musk zaměstnancům Tesly e-mail, ve kterém je připravuje na rozsáhlá úsporná opatření.
Podle Muska by měl tým odborníků prověřit každou platbu, včetně těch za díly, výplaty, cestovní náklady a nájmy." V čele úsporných opatření má stát Zach Kirkhorn, nový CFO Tesly, který musí osobně zkontrolovat a podepsat každou stránku s odchozími platbami. Samotný Musk pak zkontroluje a podepíše každou desátou.
Cílem těchto opatření je přitom jediné: zrušit nebo minimalizovat všechny náklady, které nesouvisí s výrobou nebo doručením nového elektromobilu. A jakkoliv to potud znělo normálně a logicky, brzy to bude znít celkem nelidsky.
Electreku se totiž podařilo sehnat informace o dění v některých závodech / týmech Tesly, které jsou donebevolající Na některých místech totiž prý v rámci úsporných opatření přestali objednávat i kancelářské potřeby a to včetně toaletního papíru. Někteří zaměstnanci si tak prý začali z domova nosit vlastní. Podle některých informací pak také Tesla omezila příspěvky zaměstnancům na jejich tarify pro mobilní telefony.
Masivní šetření však podle Electreku není jediný způsob, jakým se chce Tesla vyhrabat ze svých finančních problémů. Očekává se totiž pokus o navyšování počtu doručených nových vozidel, který by v tomto čtvrtletí měl znovu atakovat dosavadní rekord automobilky. Ještě předtím je však potřeba dořešit pár problémů, které doručování zcela zbytečně brzdí.
Jedním z nich by měl být i takzvaný „detailing" auta před doručením, kdy je vůz perfektně umyt, navoskován, atd. Zkrátka ošetře tak, aby vypadal dokonale. Problém je však v tom, že Tesla má na tuto práci nasmlouváno několik společností, které však opět nestíhají. Řada zaměstnanců si tak podle zdroje Electreku odváží auta domů a tam jim po práci dopřává pečlivou očistu.
This is complete nonsense
— Elon Musk (@elonmusk) 25. května 2019
Zatím se však bavíme pouze o spekulacích a nepotvrzených informacích, kvůli čemuž se redakce Electreku pokoušela kontaktovat i samotnou automobilku a její vedení. Na dotazy však zatím nikdo nereagoval a první reakce tak přišla až přes Twitter a to rovnou od Elona Muska, podle kterého se jedná o „Naprostý nesmysl."
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.