První čtvrtletí roku 2019 zasáhlo automobilku Tesla skutečně tvrdě. Všichni sice čekali, že by opět mohla skončit v červených číslech,nikdo však neočekával rekordní ztrátu 700 milionů dolarů. Pro automobilku tak opět začalo období šetření a škrtů, které se nevyhnuly žádné položce. Prý dokonce ani toaletnímu papíru.
Elon Musk je sice na vynášení informací z dění uvnitř automobilky Tesla poměrně háklivý, přesto se pravidelně najdou lidé, kteří pustí něco málo do světa. A právě s těmito lidmi je v kontaktu server Electrek, podle kterého již minulý týden rozeslal Elon Musk zaměstnancům Tesly e-mail, ve kterém je připravuje na rozsáhlá úsporná opatření.
Podle Muska by měl tým odborníků prověřit každou platbu, včetně těch za díly, výplaty, cestovní náklady a nájmy." V čele úsporných opatření má stát Zach Kirkhorn, nový CFO Tesly, který musí osobně zkontrolovat a podepsat každou stránku s odchozími platbami. Samotný Musk pak zkontroluje a podepíše každou desátou.
Cílem těchto opatření je přitom jediné: zrušit nebo minimalizovat všechny náklady, které nesouvisí s výrobou nebo doručením nového elektromobilu. A jakkoliv to potud znělo normálně a logicky, brzy to bude znít celkem nelidsky.
Electreku se totiž podařilo sehnat informace o dění v některých závodech / týmech Tesly, které jsou donebevolající Na některých místech totiž prý v rámci úsporných opatření přestali objednávat i kancelářské potřeby a to včetně toaletního papíru. Někteří zaměstnanci si tak prý začali z domova nosit vlastní. Podle některých informací pak také Tesla omezila příspěvky zaměstnancům na jejich tarify pro mobilní telefony.
Masivní šetření však podle Electreku není jediný způsob, jakým se chce Tesla vyhrabat ze svých finančních problémů. Očekává se totiž pokus o navyšování počtu doručených nových vozidel, který by v tomto čtvrtletí měl znovu atakovat dosavadní rekord automobilky. Ještě předtím je však potřeba dořešit pár problémů, které doručování zcela zbytečně brzdí.
Jedním z nich by měl být i takzvaný „detailing" auta před doručením, kdy je vůz perfektně umyt, navoskován, atd. Zkrátka ošetře tak, aby vypadal dokonale. Problém je však v tom, že Tesla má na tuto práci nasmlouváno několik společností, které však opět nestíhají. Řada zaměstnanců si tak podle zdroje Electreku odváží auta domů a tam jim po práci dopřává pečlivou očistu.
This is complete nonsense
— Elon Musk (@elonmusk) 25. května 2019
Zatím se však bavíme pouze o spekulacích a nepotvrzených informacích, kvůli čemuž se redakce Electreku pokoušela kontaktovat i samotnou automobilku a její vedení. Na dotazy však zatím nikdo nereagoval a první reakce tak přišla až přes Twitter a to rovnou od Elona Muska, podle kterého se jedná o „Naprostý nesmysl."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.