Spolupráce mezi automobilkami není ničím výjimečným ani překvapivým, koncern FCA si však v boji s příliš vysokými emisemi našel překvapivého spojence: Teslu. Ta by totiž mohla přispět k zásadnímu snížení emisí u vozidel z produkce FCA a ušetřit tak jedné z největších automobilek světa až 2 miliardy Euro na pokutách.
Jak s odkazem na Financial Times informoval web The Drive, koncern FCA spojí hodnoty svých průměrných emisí s Teslou, čímž by mělo dojít k jejich rapidnímu snížení. Podle informací UBS dosahovaly průměrné emise automobilů FCA za rok 2018 cca 123 gramů CO2 na kilometr, což je údajně jedna z nejvyšších hodnot v automobilovém průmyslu.
Evropská unie však automobilkám nastavila do roku 2020 limit 95 g/km, pod který by se zřejmě koncern FCA podle informací společnosti PA Consulting o 6.7 g/km nevešel. Automobilce by tak hrozila pokuta dosahující až 2 miliard Euro, což by i pro gigant velikosti FCA bylo dost bolestivé.
FCA tak podle posledních informací spojilo síly s Teslou, díky čemuž by se do limitu mělo bez problému vejít. Tesla by měla naopak získat finanční injekci, o jejíž velikosti se pouze spekuluje. Podle všeho se ale jedná o stovky milionů Euro. Pro obě automobilky se tak jedná o výhru.
Slučování průměrných emisí je v EU naprosto legální a již v minulosti se k němu uchýlila celá řada automobilek. Obvykle se však jednalo o více značek ve vlastnictví jednoho koncernu, jako v případě Volkswagenu nebo právě FCA. Spojení Tesly a FCA je však svým způsobem unikátní, neboť se jedná o spolupráci jinak soupeřících značek.
Pro Teslu se však de facto nejedná o nic nového. Již v minulosti totiž prodávala emisní karbonové povolenky jiným automobilkám v USA, čímž si jen za poslední dva roky měla přijít na cca 383.1 milionu dolarů. Jak důležitý byl tento obchod pro Teslu sice zatím nevíme, všichni si ale nejspíš pamatujeme na její nedávné zlevňování a následné zdražování po ohlášení nejlevnějšího Modelu 3. A to ani nemluvíme o napjatém očekávání výsledků za uplynulé čtvrtletí.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?