Spolupráce mezi automobilkami není ničím výjimečným ani překvapivým, koncern FCA si však v boji s příliš vysokými emisemi našel překvapivého spojence: Teslu. Ta by totiž mohla přispět k zásadnímu snížení emisí u vozidel z produkce FCA a ušetřit tak jedné z největších automobilek světa až 2 miliardy Euro na pokutách.
Jak s odkazem na Financial Times informoval web The Drive, koncern FCA spojí hodnoty svých průměrných emisí s Teslou, čímž by mělo dojít k jejich rapidnímu snížení. Podle informací UBS dosahovaly průměrné emise automobilů FCA za rok 2018 cca 123 gramů CO2 na kilometr, což je údajně jedna z nejvyšších hodnot v automobilovém průmyslu.
Evropská unie však automobilkám nastavila do roku 2020 limit 95 g/km, pod který by se zřejmě koncern FCA podle informací společnosti PA Consulting o 6.7 g/km nevešel. Automobilce by tak hrozila pokuta dosahující až 2 miliard Euro, což by i pro gigant velikosti FCA bylo dost bolestivé.
FCA tak podle posledních informací spojilo síly s Teslou, díky čemuž by se do limitu mělo bez problému vejít. Tesla by měla naopak získat finanční injekci, o jejíž velikosti se pouze spekuluje. Podle všeho se ale jedná o stovky milionů Euro. Pro obě automobilky se tak jedná o výhru.
Slučování průměrných emisí je v EU naprosto legální a již v minulosti se k němu uchýlila celá řada automobilek. Obvykle se však jednalo o více značek ve vlastnictví jednoho koncernu, jako v případě Volkswagenu nebo právě FCA. Spojení Tesly a FCA je však svým způsobem unikátní, neboť se jedná o spolupráci jinak soupeřících značek.
Pro Teslu se však de facto nejedná o nic nového. Již v minulosti totiž prodávala emisní karbonové povolenky jiným automobilkám v USA, čímž si jen za poslední dva roky měla přijít na cca 383.1 milionu dolarů. Jak důležitý byl tento obchod pro Teslu sice zatím nevíme, všichni si ale nejspíš pamatujeme na její nedávné zlevňování a následné zdražování po ohlášení nejlevnějšího Modelu 3. A to ani nemluvíme o napjatém očekávání výsledků za uplynulé čtvrtletí.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.