Koncern VW zvažuje prodej některých značek, jaký osud čeká Škodovku?

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. března 2019 15:39 19. března 2019 9:17
Sdílej:

Koncern Volkswagen prochází poslední dobou velkými změnami, což bylo ostatně vidět i během včerejší konference ve Wolfsburgu. Plánuje se navyšování počtu elektrifikovaných modelů, rušení některých pozic a ve hře je i restrukturalizace portfolia automobilek, kterých je nyní pod křídly koncernu VW rovnou dvanáct.

O plánech na restrukturalizaci portfolia zatím nebylo rozhodnuto, nicméně v druhé polovině roku se můžeme těšit na zajímavé zprávy, jak naznačil Herbert Diess, CEO Volkswagen Group, novinářům. „Přezkoumáváme naše portfolio značek, více si k tomu budeme moci říct v druhé polovině roku," citoval Diesse web Automotive News Europe.

Jedná se tak zřejmě o jeden z dalších kroků, který by měl koncernu pomoci na jeho cestě ke snižování nákladů a zvyšování výnosů. Ostatně podobné důvody budou stát i za dnes ohlášeným rušením 5 000 až 7 000 pracovních míst v automobilce Volkswagen.

Pod křídly koncernu VW je v současnosti 12 značek, přičemž některé by mohly být již v několika příštích letech na prodej. Diess však s jistotou prohlásil, že to se rozhodně netýká značek Škoda a Porsche, dvou nejvýnosnějších automobilek v portfoliu, které mají budoucnost jistou.

Diess ale také naznačil, že ani jedna z automobilek by nejspíš nebyla schopná fungovat samostatně - tedy bez koncernu. Německé sportovní vozy i české automobily pro masový trh totiž využívají koncernové platformy. A bez pomoci koncernu by jejich další vývoj byl velmi komplikovaný, jak dodává web Motor1, který na zprávu upozornil.

„Někdy je podceňováno, jak moc je Porsche s koncernem propletené. Na platformách Audi závisí z 80 %. Marže 17.5 % je u Porsche docíleno pouze díky koncernu. A totéž platí pro Škodu," uvedl Diess.

A jakých automobilek by se tedy prodej mohl týkat? Web Motor1 připomíná zprávy z let 2018 a 2017, kdy se často spekulovalo o prodeji značek Scania, MAN a Ducati, které nejsou pro koncern VW natolik zásadní. Nedávno se také objevily zprávy, podle kterých nebyli někteří členové představenstva spokojeni se ztrátami značky Bentley. Jedná se však pouze o spekulace.

Jisté však je, že koncern Volkswagen se připravuje na velké změny - a to vesměs elektrické. Místo původně oznámených 50 elektrifikovaných modelů napříč značkami se nakonec počítá rovnou se 70. Prodeje elektrifikovaných vozidel z produkce značek koncernu VW by pak během následujícího desetiletí měly podle plánů dosahovat až 22 milionů kusů.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.