Koncern VW zvažuje prodej některých značek, jaký osud čeká Škodovku?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. března 2019, 15:39 Aktualizováno 19.3.2019, 09:17 Google+

Koncern Volkswagen prochází poslední dobou velkými změnami, což bylo ostatně vidět i během včerejší konference ve Wolfsburgu. Plánuje se navyšování počtu elektrifikovaných modelů, rušení některých pozic a ve hře je i restrukturalizace portfolia automobilek, kterých je nyní pod křídly koncernu VW rovnou dvanáct.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 20.03. 12:04) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

O plánech na restrukturalizaci portfolia zatím nebylo rozhodnuto, nicméně v druhé polovině roku se můžeme těšit na zajímavé zprávy, jak naznačil Herbert Diess, CEO Volkswagen Group, novinářům. „Přezkoumáváme naše portfolio značek, více si k tomu budeme moci říct v druhé polovině roku," citoval Diesse web Automotive News Europe.

Jedná se tak zřejmě o jeden z dalších kroků, který by měl koncernu pomoci na jeho cestě ke snižování nákladů a zvyšování výnosů. Ostatně podobné důvody budou stát i za dnes ohlášeným rušením 5 000 až 7 000 pracovních míst v automobilce Volkswagen.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Pod křídly koncernu VW je v současnosti 12 značek, přičemž některé by mohly být již v několika příštích letech na prodej. Diess však s jistotou prohlásil, že to se rozhodně netýká značek Škoda a Porsche, dvou nejvýnosnějších automobilek v portfoliu, které mají budoucnost jistou.

Diess ale také naznačil, že ani jedna z automobilek by nejspíš nebyla schopná fungovat samostatně - tedy bez koncernu. Německé sportovní vozy i české automobily pro masový trh totiž využívají koncernové platformy. A bez pomoci koncernu by jejich další vývoj byl velmi komplikovaný, jak dodává web Motor1, který na zprávu upozornil.

„Někdy je podceňováno, jak moc je Porsche s koncernem propletené. Na platformách Audi závisí z 80 %. Marže 17.5 % je u Porsche docíleno pouze díky koncernu. A totéž platí pro Škodu," uvedl Diess.

A jakých automobilek by se tedy prodej mohl týkat? Web Motor1 připomíná zprávy z let 2018 a 2017, kdy se často spekulovalo o prodeji značek Scania, MAN a Ducati, které nejsou pro koncern VW natolik zásadní. Nedávno se také objevily zprávy, podle kterých nebyli někteří členové představenstva spokojeni se ztrátami značky Bentley. Jedná se však pouze o spekulace.

Jisté však je, že koncern Volkswagen se připravuje na velké změny - a to vesměs elektrické. Místo původně oznámených 50 elektrifikovaných modelů napříč značkami se nakonec počítá rovnou se 70. Prodeje elektrifikovaných vozidel z produkce značek koncernu VW by pak během následujícího desetiletí měly podle plánů dosahovat až 22 milionů kusů.

Vytisknout

Diskuze: Koncern VW zvažuje prodej některých značek, jaký osud čeká Škodovku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 20.03.2019 12:04 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů, ale začala montovat něco jiného

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

Toyota 2000 GT

Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Honda e

Německým autem roku nečekaně cizinec. Čím přesvědčil porotu proti domácím premiantům?

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým plně funkčním žákovským vozem automobilky

Škoda Slavia nečekaně v Británii. Za volant usedli novináři. A výsledek?

reklama

Doporučujeme

Land Rover Defender v obytné úpravě Matzker MDX

Němci přestavěli Defender na útulný obytňák, pohodlně vás odveze kamkoliv

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  5. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  6. Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud