Koncern Volkswagen prochází poslední dobou velkými změnami, což bylo ostatně vidět i během včerejší konference ve Wolfsburgu. Plánuje se navyšování počtu elektrifikovaných modelů, rušení některých pozic a ve hře je i restrukturalizace portfolia automobilek, kterých je nyní pod křídly koncernu VW rovnou dvanáct.
O plánech na restrukturalizaci portfolia zatím nebylo rozhodnuto, nicméně v druhé polovině roku se můžeme těšit na zajímavé zprávy, jak naznačil Herbert Diess, CEO Volkswagen Group, novinářům. „Přezkoumáváme naše portfolio značek, více si k tomu budeme moci říct v druhé polovině roku," citoval Diesse web Automotive News Europe.
Jedná se tak zřejmě o jeden z dalších kroků, který by měl koncernu pomoci na jeho cestě ke snižování nákladů a zvyšování výnosů. Ostatně podobné důvody budou stát i za dnes ohlášeným rušením 5 000 až 7 000 pracovních míst v automobilce Volkswagen.
Pod křídly koncernu VW je v současnosti 12 značek, přičemž některé by mohly být již v několika příštích letech na prodej. Diess však s jistotou prohlásil, že to se rozhodně netýká značek Škoda a Porsche, dvou nejvýnosnějších automobilek v portfoliu, které mají budoucnost jistou.
Diess ale také naznačil, že ani jedna z automobilek by nejspíš nebyla schopná fungovat samostatně - tedy bez koncernu. Německé sportovní vozy i české automobily pro masový trh totiž využívají koncernové platformy. A bez pomoci koncernu by jejich další vývoj byl velmi komplikovaný, jak dodává web Motor1, který na zprávu upozornil.
„Někdy je podceňováno, jak moc je Porsche s koncernem propletené. Na platformách Audi závisí z 80 %. Marže 17.5 % je u Porsche docíleno pouze díky koncernu. A totéž platí pro Škodu," uvedl Diess.
A jakých automobilek by se tedy prodej mohl týkat? Web Motor1 připomíná zprávy z let 2018 a 2017, kdy se často spekulovalo o prodeji značek Scania, MAN a Ducati, které nejsou pro koncern VW natolik zásadní. Nedávno se také objevily zprávy, podle kterých nebyli někteří členové představenstva spokojeni se ztrátami značky Bentley. Jedná se však pouze o spekulace.
Jisté však je, že koncern Volkswagen se připravuje na velké změny - a to vesměs elektrické. Místo původně oznámených 50 elektrifikovaných modelů napříč značkami se nakonec počítá rovnou se 70. Prodeje elektrifikovaných vozidel z produkce značek koncernu VW by pak během následujícího desetiletí měly podle plánů dosahovat až 22 milionů kusů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?