Elektromobily a plug-in hybridy sice stále čelí mnoha úskalím, ovšem hlavní překážkou v jejich rychlejším rozšíření je především cena, která je ve srovnání s benzínovými či naftovými vozy naprosto tristní. Podle nového výzkumu z Velké Británie bychom se však během následujících let měli dočkat výrazného zlevňování, díky kterému brzy elektromobily padnou cenově na stejnou úroveň, na které se nyní pohybují vozy se spalovacími motory.
Podle výzkumu společnosti Deloitte, na který upozornil britský server AutoExpress, by se měly ceny automobilů s elektromotory a konvenčními motory vyrovnat zhruba v roce 2024. Existuje však i teorie, podle které by mohlo ke srovnání cen dojít mnohem dřív - zhruba v roce 2021, což je už za pouhé dva roky.
Ačkoliv sídlí společnost Deloitte ve Velké Británii, své služby poskytuje po cel=m světě, což ji umožňuje sbírat a analyzovat data z různých trhů. A právě z těchto dat vychází předpověď, podle které by měly elektrifikované automobily (včetně plug-in hybridů) vzrůst v následujících letech na popularitě.
Zatímco v roce 2018 jsme se bavili o dvou milionech elektrifikovaných vozidel, v roce 2020 by jich mělo být již okolo čtyř milionů. V roce 2025 se bavíme o dvanácti milionech a v roce 2030 dokonce o 21 milionech elektrifikovaných automobilech.
Delloitte dále předpokládají, že v roce 2030 budou 70 % elektrifikovaných vozidel tvořit klasické elektromobily. Tomu by ostatně měla pomoci stále sílící touha lidí po zelenějších vozidlech a současně stále častější kroky různých vlád světa. Ty totiž na jednu stranu podporují nákupy elektromobilů různými finančními úlevami, zatímco se chystají postupně omezit pohyb konvenčních vozidel v centrech měst.
V roce 2018 se přitom podařilo vůbec poprvé v historii prodal přes dva miliony elektrifikovaných vozidel. To je dvojnásobek oproti roku 2017. Z Deloitte však přichází varování, že v roce 2030 převáží nabídka výrazně poptávku a to s cca 14 miliony prodaných vozidel.
Michael Woodward z britského automotive zastoupení společnosti k tomu v rozhovoru pro Auto Express uvedl „Toto posilování ve výrobě elektromobilů vede ke vzniku 'mezery v očekávání' a výrobci, včetně těch tradičních i nováčků, se budou muset přizpůsobit tomuto novému konkurenčnímu prostředí."
„Ti, kteří si dokáží vybudovat důvěru ve svou značku, zajistí pozitivní zkušenosti zákazníků od prvotního nákupu až po následnou péči a zohlední posuny spotřebitelů směrem ke sdílené ekonomice ve svých budoucích obchodních modelech, těm se podaří úspěšně skrze toto období dostat."
„Stejně tak důležité však budou i průběžné investice do technických talentů a formování partnerství s výrobci baterií a sítěmi mechaniků třetích stran."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?