Elektromobily a plug-in hybridy sice stále čelí mnoha úskalím, ovšem hlavní překážkou v jejich rychlejším rozšíření je především cena, která je ve srovnání s benzínovými či naftovými vozy naprosto tristní. Podle nového výzkumu z Velké Británie bychom se však během následujících let měli dočkat výrazného zlevňování, díky kterému brzy elektromobily padnou cenově na stejnou úroveň, na které se nyní pohybují vozy se spalovacími motory.
Podle výzkumu společnosti Deloitte, na který upozornil britský server AutoExpress, by se měly ceny automobilů s elektromotory a konvenčními motory vyrovnat zhruba v roce 2024. Existuje však i teorie, podle které by mohlo ke srovnání cen dojít mnohem dřív - zhruba v roce 2021, což je už za pouhé dva roky.
Ačkoliv sídlí společnost Deloitte ve Velké Británii, své služby poskytuje po cel=m světě, což ji umožňuje sbírat a analyzovat data z různých trhů. A právě z těchto dat vychází předpověď, podle které by měly elektrifikované automobily (včetně plug-in hybridů) vzrůst v následujících letech na popularitě.
Zatímco v roce 2018 jsme se bavili o dvou milionech elektrifikovaných vozidel, v roce 2020 by jich mělo být již okolo čtyř milionů. V roce 2025 se bavíme o dvanácti milionech a v roce 2030 dokonce o 21 milionech elektrifikovaných automobilech.
Delloitte dále předpokládají, že v roce 2030 budou 70 % elektrifikovaných vozidel tvořit klasické elektromobily. Tomu by ostatně měla pomoci stále sílící touha lidí po zelenějších vozidlech a současně stále častější kroky různých vlád světa. Ty totiž na jednu stranu podporují nákupy elektromobilů různými finančními úlevami, zatímco se chystají postupně omezit pohyb konvenčních vozidel v centrech měst.
V roce 2018 se přitom podařilo vůbec poprvé v historii prodal přes dva miliony elektrifikovaných vozidel. To je dvojnásobek oproti roku 2017. Z Deloitte však přichází varování, že v roce 2030 převáží nabídka výrazně poptávku a to s cca 14 miliony prodaných vozidel.
Michael Woodward z britského automotive zastoupení společnosti k tomu v rozhovoru pro Auto Express uvedl „Toto posilování ve výrobě elektromobilů vede ke vzniku 'mezery v očekávání' a výrobci, včetně těch tradičních i nováčků, se budou muset přizpůsobit tomuto novému konkurenčnímu prostředí."
„Ti, kteří si dokáží vybudovat důvěru ve svou značku, zajistí pozitivní zkušenosti zákazníků od prvotního nákupu až po následnou péči a zohlední posuny spotřebitelů směrem ke sdílené ekonomice ve svých budoucích obchodních modelech, těm se podaří úspěšně skrze toto období dostat."
„Stejně tak důležité však budou i průběžné investice do technických talentů a formování partnerství s výrobci baterií a sítěmi mechaniků třetích stran."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?