Podle výzkumu společnosti Deloitte, na který upozornil britský server AutoExpress, by se měly ceny automobilů s elektromotory a konvenčními motory vyrovnat zhruba v roce 2024. Existuje však i teorie, podle které by mohlo ke srovnání cen dojít mnohem dřív - zhruba v roce 2021, což je už za pouhé dva roky.
Ačkoliv sídlí společnost Deloitte ve Velké Británii, své služby poskytuje po cel=m světě, což ji umožňuje sbírat a analyzovat data z různých trhů. A právě z těchto dat vychází předpověď, podle které by měly elektrifikované automobily (včetně plug-in hybridů) vzrůst v následujících letech na popularitě.
Zatímco v roce 2018 jsme se bavili o dvou milionech elektrifikovaných vozidel, v roce 2020 by jich mělo být již okolo čtyř milionů. V roce 2025 se bavíme o dvanácti milionech a v roce 2030 dokonce o 21 milionech elektrifikovaných automobilech.
Delloitte dále předpokládají, že v roce 2030 budou 70 % elektrifikovaných vozidel tvořit klasické elektromobily. Tomu by ostatně měla pomoci stále sílící touha lidí po zelenějších vozidlech a současně stále častější kroky různých vlád světa. Ty totiž na jednu stranu podporují nákupy elektromobilů různými finančními úlevami, zatímco se chystají postupně omezit pohyb konvenčních vozidel v centrech měst.
V roce 2018 se přitom podařilo vůbec poprvé v historii prodal přes dva miliony elektrifikovaných vozidel. To je dvojnásobek oproti roku 2017. Z Deloitte však přichází varování, že v roce 2030 převáží nabídka výrazně poptávku a to s cca 14 miliony prodaných vozidel.
Michael Woodward z britského automotive zastoupení společnosti k tomu v rozhovoru pro Auto Express uvedl „Toto posilování ve výrobě elektromobilů vede ke vzniku 'mezery v očekávání' a výrobci, včetně těch tradičních i nováčků, se budou muset přizpůsobit tomuto novému konkurenčnímu prostředí."
„Ti, kteří si dokáží vybudovat důvěru ve svou značku, zajistí pozitivní zkušenosti zákazníků od prvotního nákupu až po následnou péči a zohlední posuny spotřebitelů směrem ke sdílené ekonomice ve svých budoucích obchodních modelech, těm se podaří úspěšně skrze toto období dostat."
„Stejně tak důležité však budou i průběžné investice do technických talentů a formování partnerství s výrobci baterií a sítěmi mechaniků třetích stran."