Značka Volkswagen důsledně pokračuje ve své elektrické ofenzivě a nyní v jejím rámci schválila první výrobní závod v Severní Americe. Novou generaci elektromobilů na základě modulární platformy MEB pro vozidla s elektrickým pohonem bude vyrábět závod Chattanooga v americkém státě Tennessee. Volkswagen za tím účelem investuje 700 milionů EUR (800 milionů USD). Rozšířením výrobního závodu vznikne až 1000 přímých pracovních míst a další pracovní místa budou vytvořena u dodavatelů v regionu.
První elektromobil z Chattanoogy sjede z montážní linky v roce 2022. V nadcházejících letech vznikne osm výrobních závodů pro elektromobily na základě platformy MEB v Evropě, Severní Americe a Číně. Volkswagen tak vytvoří výrobní kapacity nezbytné k tomu, aby mohl do roku 2025 prodávat více než jeden milion elektromobilů ročně.
Předseda představenstva koncernu Volkswagen, Dr. Herbert Diess, zdůraznil význam amerického trhu pro elektrickou ofenzivu společnosti. „USA patří mezi nejdůležitější centra výroby v rámci globálního automobilového průmyslu. Rozhodnutí svěřit naši americkou výrobu elektromobilů závodu Chattanooga je zásadní součástí růstové strategie značky Volkswagen v Severní Americe.
V nadcházejících letech chceme výrazně zvýšit podíl na trhu – to je úkolem manažerského týmu vedeného Scottem Keoghem. Nově plánovanými investicemi a rozhodnutím o umístění výrobního závodu jsme vytvořili další důležité předpoklady pro ofenzivu značky Volkswagen na trhu v USA,“ říká Diess.
Jako první elektromobil bude z montážní linky závodu Chattanooga sjíždět SUV ID. CROZZ. Kromě toho bude Volkswagen v Americe nabízet také ID. BUZZ1, moderní interpretaci legendárního Transporteru. Oba modely patří k nové rodině elektromobilů Volkswagen ID., které optimálně využívají možností elektrické mobility. Vozidla nabízejí mimo jiné dlouhý dojezd, velkorysý vnitřní prostor, dynamické jízdní vlastnosti a novou úroveň digitálního síťového propojení.
„Jsme hrdí, že se zde v USA můžeme podílet na vytváření budoucnosti mobility,“ říká Scott Keogh, generální ředitel společnosti Volkswagen Group of America. „Volkswagen je symbolem mobility pro všechny. V souladu s touto tradicí budeme vyrábět také nová vozidla pro éru elektrické mobility,“ dodává Keogh. Závod Chattanooga navíc bude i nadále produkovat modely Atlas a Passat pro americký trh.
Volkswagen se snaží nadchnout pro elektrickou mobilitu nejširší vrstvy motoristické veřejnosti v rámci největší elektrické ofenzivy v automobilovém průmyslu. V nadcházejících letech bude uvedeno na trh více než 20 elektromobilů. Prvním z nich bude kompaktní ID.1, jehož výroba bude zahájena na konci roku 2019 v závodě Cvikov. Značka Volkswagen plánuje, že nejpozději v roce 2025 bude na celém světě prodávat jeden milion elektromobilů ročně.
Další závody pro výrobu vozidel na platformě MEB vznikají v německém Emdenu, Hannoveru a Drážďanech a v Mladé Boleslavi v České republice. Čínský trh bude zásobován výrobními závody Anting a Fo-šan. Značka Volkswagen investuje do roku 2023 celkem jedenáct miliard EUR do budoucích technologií, z toho devět miliard EUR do elektrické mobility.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.