Značka Volkswagen důsledně pokračuje ve své elektrické ofenzivě a nyní v jejím rámci schválila první výrobní závod v Severní Americe. Novou generaci elektromobilů na základě modulární platformy MEB pro vozidla s elektrickým pohonem bude vyrábět závod Chattanooga v americkém státě Tennessee. Volkswagen za tím účelem investuje 700 milionů EUR (800 milionů USD). Rozšířením výrobního závodu vznikne až 1000 přímých pracovních míst a další pracovní místa budou vytvořena u dodavatelů v regionu.
První elektromobil z Chattanoogy sjede z montážní linky v roce 2022. V nadcházejících letech vznikne osm výrobních závodů pro elektromobily na základě platformy MEB v Evropě, Severní Americe a Číně. Volkswagen tak vytvoří výrobní kapacity nezbytné k tomu, aby mohl do roku 2025 prodávat více než jeden milion elektromobilů ročně.
Předseda představenstva koncernu Volkswagen, Dr. Herbert Diess, zdůraznil význam amerického trhu pro elektrickou ofenzivu společnosti. „USA patří mezi nejdůležitější centra výroby v rámci globálního automobilového průmyslu. Rozhodnutí svěřit naši americkou výrobu elektromobilů závodu Chattanooga je zásadní součástí růstové strategie značky Volkswagen v Severní Americe.
V nadcházejících letech chceme výrazně zvýšit podíl na trhu – to je úkolem manažerského týmu vedeného Scottem Keoghem. Nově plánovanými investicemi a rozhodnutím o umístění výrobního závodu jsme vytvořili další důležité předpoklady pro ofenzivu značky Volkswagen na trhu v USA,“ říká Diess.
Jako první elektromobil bude z montážní linky závodu Chattanooga sjíždět SUV ID. CROZZ. Kromě toho bude Volkswagen v Americe nabízet také ID. BUZZ1, moderní interpretaci legendárního Transporteru. Oba modely patří k nové rodině elektromobilů Volkswagen ID., které optimálně využívají možností elektrické mobility. Vozidla nabízejí mimo jiné dlouhý dojezd, velkorysý vnitřní prostor, dynamické jízdní vlastnosti a novou úroveň digitálního síťového propojení.
„Jsme hrdí, že se zde v USA můžeme podílet na vytváření budoucnosti mobility,“ říká Scott Keogh, generální ředitel společnosti Volkswagen Group of America. „Volkswagen je symbolem mobility pro všechny. V souladu s touto tradicí budeme vyrábět také nová vozidla pro éru elektrické mobility,“ dodává Keogh. Závod Chattanooga navíc bude i nadále produkovat modely Atlas a Passat pro americký trh.
Volkswagen se snaží nadchnout pro elektrickou mobilitu nejširší vrstvy motoristické veřejnosti v rámci největší elektrické ofenzivy v automobilovém průmyslu. V nadcházejících letech bude uvedeno na trh více než 20 elektromobilů. Prvním z nich bude kompaktní ID.1, jehož výroba bude zahájena na konci roku 2019 v závodě Cvikov. Značka Volkswagen plánuje, že nejpozději v roce 2025 bude na celém světě prodávat jeden milion elektromobilů ročně.
Další závody pro výrobu vozidel na platformě MEB vznikají v německém Emdenu, Hannoveru a Drážďanech a v Mladé Boleslavi v České republice. Čínský trh bude zásobován výrobními závody Anting a Fo-šan. Značka Volkswagen investuje do roku 2023 celkem jedenáct miliard EUR do budoucích technologií, z toho devět miliard EUR do elektrické mobility.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?