Zatímco v roce 2017 Porsche prodalo 246 375 automobilů, letos už to bylo 256 255 vozidel. To znamená nárůst 12 procent oproti minulém roku. Největší nárůst (10 %) zaznamenala automobilka v Oblasti Asie. Naopak největší pokles zaznamenala automobilka v Evropě (-4 %).
A kterému modelu automobilka vděčí za svůj úspěch nejvíce? Pokud byste sázeli na ten nejznámější, tedy řadu 911, pak vás musíme zklamat. Největší popularitě se totiž dlouhodobě těší model Macan, kterého se letos prodalo 86 031 kusů. V těsném závěsu pak zůstává Cayenne s 71 458 kusy. Jak je vidět, Porsche se kdysi sázka na luxusní a výkonná SUV skutečně vyplatila.
Na třetí pozici je model Panamera, který však letos zaznamenal nejsilnější meziroční růst - 38 procent. Převedeno na čísla se bavíme o 38 443 kusech. Model 911 zůstává až na čtvrtém místě, přesto ani se sportovním vozem se automobilce nevedlo špatně. Oproti minulému roku si 911 polepšila o 10 % a za rok se tak prodalo 35 573 kusů.
„Schopnost modelu 911 fascinovat je silnější než kdy dřív," komentoval výsledky Detlev von Platen, člen představenstva automobilky. „Jen jsme oslavili příchod nového 911 na konci minulého roku na autosalonu v Los Angeles a nyní opět zjišťujeme, že model 911 si v roce 2018 získal opět více zákazníků, než v roce předchozím.
I nadále pro automobilku zůstává nejdůležitějším trhem ten čínský (+12 %), na kterém bude chtít automobilka zabodovat i se svým připravovaným elektromobilem. Oblasti Afriky, Středního východu a Asijského-Pacifiku zaznamenaly růst 10 % a Amerika 4 %.
Pokles zájmu o vozy na Evropském trhu nejspíš způsobila změna v přechodu na testovací cyklus WLTP, která donutila automobilku k instalaci filtrů pevných částic na modely s benzínovými motory. Prodej modelů s naftovými motory navíc skončil již v únoru minulého roku.