Minulý rok byl pro většinu automobilek více než příznivým, což platilo i pro výrobce exkluzivních a sportovních vozidel. Kromě Rolls-Royce nebo McLarenu si nyní minulý rok pochvaluje i Porsche, které dosáhlo rekordního počtu prodaných automobilů za kalendářní rok ve své historii.
Zatímco v roce 2017 Porsche prodalo 246 375 automobilů, letos už to bylo 256 255 vozidel. To znamená nárůst 12 procent oproti minulém roku. Největší nárůst (10 %) zaznamenala automobilka v Oblasti Asie. Naopak největší pokles zaznamenala automobilka v Evropě (-4 %).
A kterému modelu automobilka vděčí za svůj úspěch nejvíce? Pokud byste sázeli na ten nejznámější, tedy řadu 911, pak vás musíme zklamat. Největší popularitě se totiž dlouhodobě těší model Macan, kterého se letos prodalo 86 031 kusů. V těsném závěsu pak zůstává Cayenne s 71 458 kusy. Jak je vidět, Porsche se kdysi sázka na luxusní a výkonná SUV skutečně vyplatila.
Na třetí pozici je model Panamera, který však letos zaznamenal nejsilnější meziroční růst - 38 procent. Převedeno na čísla se bavíme o 38 443 kusech. Model 911 zůstává až na čtvrtém místě, přesto ani se sportovním vozem se automobilce nevedlo špatně. Oproti minulému roku si 911 polepšila o 10 % a za rok se tak prodalo 35 573 kusů.
„Schopnost modelu 911 fascinovat je silnější než kdy dřív," komentoval výsledky Detlev von Platen, člen představenstva automobilky. „Jen jsme oslavili příchod nového 911 na konci minulého roku na autosalonu v Los Angeles a nyní opět zjišťujeme, že model 911 si v roce 2018 získal opět více zákazníků, než v roce předchozím.
I nadále pro automobilku zůstává nejdůležitějším trhem ten čínský (+12 %), na kterém bude chtít automobilka zabodovat i se svým připravovaným elektromobilem. Oblasti Afriky, Středního východu a Asijského-Pacifiku zaznamenaly růst 10 % a Amerika 4 %.
Pokles zájmu o vozy na Evropském trhu nejspíš způsobila změna v přechodu na testovací cyklus WLTP, která donutila automobilku k instalaci filtrů pevných částic na modely s benzínovými motory. Prodej modelů s naftovými motory navíc skončil již v únoru minulého roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?