Od roku 2010, kdy byla na trhy uvedena první generace elektrického Nissanu Leaf, se japonské automobilce podařilo prodat přes 300 000 kusů tohoto elektromobilu, což ji zajistilo titul za celosvětově nejpopulárnější elektromobil. Druhá generace, jejíž výroba nabírá na obrátkách, pak směřuje k ještě vyšším úspěchům, jak naznačují první čísla.
Automobilka Nissan může být na novou generaci elektrického Leafu skutečně pyšná. Od roku 2010, kdy byl zahájen její prodej, se prodalo už přes 300 000 kusů, které dohromady najely více jak 4 000 000 kilometrů. Nelze se proto divit, že si Leaf vysloužil celosvětový obdiv a popularitu.
OD roku 2010 se toho však mnoho změnilo a na trh se prodraly nové značky a modely, kterým se také nedaří vůbec špatně. Například elektrické Renault ZOE si jen za minulý rok připsal cca 31 300 prodaných kusů na území Evropy, čímž se vyhoupl na pozici nejprodávanějšího elektromobilu na evropském trhu.
Z čísel, kterými se teď automobilka Nissan pochlubila, se však zdá, že tenhle titul si už ZOE v tomto roce neudrží. Podle webu InsideEvs by totiž měl mít Nissan k dnešnímu dni cca 19 000 objednávek na nový Leaf - a to jen z Evropy. Zhruba 13 000 objednávek přitom automobilce přišlo ještě předtím, než se vůz vůbec objevil v autosalonech.
Zájem o elektrický Nissan ale stále neopadá, průměrně prý přichází objednávky na nový kus každých 12 minut, což by při současném tempu mohlo znamenat přes 3000 objednaných vozů měsíčně. Kromě Evropy však přichází pozitivní zprávy z celého světa, takže celkově by se mohly objednávky pohybovat v rozmezí 50 - 60 000. A možná i více.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.