Od roku 2010, kdy byla na trhy uvedena první generace elektrického Nissanu Leaf, se japonské automobilce podařilo prodat přes 300 000 kusů tohoto elektromobilu, což ji zajistilo titul za celosvětově nejpopulárnější elektromobil. Druhá generace, jejíž výroba nabírá na obrátkách, pak směřuje k ještě vyšším úspěchům, jak naznačují první čísla.
Automobilka Nissan může být na novou generaci elektrického Leafu skutečně pyšná. Od roku 2010, kdy byl zahájen její prodej, se prodalo už přes 300 000 kusů, které dohromady najely více jak 4 000 000 kilometrů. Nelze se proto divit, že si Leaf vysloužil celosvětový obdiv a popularitu.
OD roku 2010 se toho však mnoho změnilo a na trh se prodraly nové značky a modely, kterým se také nedaří vůbec špatně. Například elektrické Renault ZOE si jen za minulý rok připsal cca 31 300 prodaných kusů na území Evropy, čímž se vyhoupl na pozici nejprodávanějšího elektromobilu na evropském trhu.
Z čísel, kterými se teď automobilka Nissan pochlubila, se však zdá, že tenhle titul si už ZOE v tomto roce neudrží. Podle webu InsideEvs by totiž měl mít Nissan k dnešnímu dni cca 19 000 objednávek na nový Leaf - a to jen z Evropy. Zhruba 13 000 objednávek přitom automobilce přišlo ještě předtím, než se vůz vůbec objevil v autosalonech.
Zájem o elektrický Nissan ale stále neopadá, průměrně prý přichází objednávky na nový kus každých 12 minut, což by při současném tempu mohlo znamenat přes 3000 objednaných vozů měsíčně. Kromě Evropy však přichází pozitivní zprávy z celého světa, takže celkově by se mohly objednávky pohybovat v rozmezí 50 - 60 000. A možná i více.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?