Trh s firemními vozy začíná pomalu přehodnocovat dieselovou technologii. Podle výsledků průzkumu britské RAC Business zabývající se fleetovými službami 62 % oslovených firem o velikosti do 500 zaměstnanců zvažuje, že ze svého vozového parku stáhne automobily poháněné naftou.
V případě středních firem uvažuje o skoncování s naftou 47 % dotazovaných manažerů flotil, zatímco v menších firmách zaměstnávajících 10 a méně pracovníků je jich 33 %.
Aktuální údaje JATO Dynamics ukazují, že počet nově registrovaných vozů v Evropě se podle údajů z listopadu 2017 meziročně zvýšil o 5,2 %. Odborníci zdůrazňují, že za tímto skokem je zejména rostoucí prodej benzínových, hybridních a elektrických vozů a také značná popularita SUV segmentu. Z další části zprávy se pak dozvídáme, že na dobrých výsledcích mají podíl především Francie, Itálie, Španělsko a Polsko.
Hybridy vedou před elektromobily
Pokud jde o vozy s alternativním pohonem, vzbuzují vyšší důvěru hybridy než elektromobily. Čtyři z deseti zástupců velkých firem zdůraznilo, že momentálně pro elektromobily nevidí ve svém podnikání možnost využití, přičemž 25 % dotázaných prohlásilo, že tyto automobily mají příliš nízkou nosnost a nemohou převážet náklady odpovídající potřebám těchto podniků.
Většina firem si je vědoma úspor, jaké přináší provozování aut s alternativními pohony. Dotazovaní ocenili snížení nákladů na pohonné hmoty, nicméně cca 45 % z nich jako největší překážku pro obměnu vozového parku vidí otázku financí.
Počáteční náklady jsou vyšší, zejména pokud jde o elektromobily. 22 % podniků navíc v případě elektrické technologie považuje za velmi zásadní komplikaci fakt, že chybí infrastruktura, která by umožňovala nabíjení takové elektroflotily.
Jaké motory si vybírají Evropané?
Analytici naznačují, že pokud jde o druh pohonných hmot, který si řidiči vybírají, stal se říjen 2017 zlomovým okamžikem. Během tohoto měsíce bylo zaregistrováno více než 619 tisíc vozů s benzínovými motory, což znamená nárůst na trhu o 5,1 %, přičemž jejich podíl na trhu již činí 51,5 %. Současně se v Evropě snížila poptávka po automobilech s dieselovými motory, v jejichž případě byl zaznamenán propad o 9,9 % a celkový podíl na trhu klesl na 41,4 %, což je nejhorší výsledek za posledních deset let.
Stále větší popularitě se těší AFV automobily, tj. vozy s alternativními pohony. Za zmíněné období bylo zaregistrováno 66 tisíc hybridních vozů a elektromobilů, což je 5,5 % všech registrací v Evropě. JATO Dynamics zdůrazňuje, že před deseti lety tato auta tvořila pouhých 0,3 % trhu.
Nejpopulárnější je Yaris Hybrid
Pokud jde o AFV vozy, prim udávají automobily s hybridním pohonem. Lídrem evropského trhu zůstává stále Toyota, která podle aktuálních údajů poosmé zaznamenala rekordní roční prodej hybridů.
Nejpopulárnějším modelem segmentu je Yaris Hybrid se 102 400 prodanými vozy. Druhé místo na seznamu hybridních bestsellerů obsadila Toyota C-HR, v jejímž případě mělo 80 % prodaných nových crossoverů kombinovaný elektrický a spalovací pohon. Za minulý rok se na evropský trh dostalo 406 tisíc hybridů od Toyoty a Lexusu, což je o 38 % víc než v roce 2016.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.