Mladoboleslavská automobilka dosáhla v roce 2017 nového rekordu. Celosvětové dodávky české tradiční značky se v loňském roce zvýšily o 6,6 % na 1 200 500 vozů a již po čtvrté za sebou tak Škoda Auto dodala zákazníkům za jeden rok více než jeden milion vozidel. Bestsellerem značky zůstává model Škoda Octavia. K nejvýznamnějším tahounům růstu patří Škoda Superb a dvě nová SUV Kodiaq a Karoq.
„Rok 2017 byl nejlepším rokem ve 122leté historii naší společnosti. To nám poskytuje další impuls a my děkujeme všem našim zákazníkům za důvěru, kterou do nás vložili. Uplynulý rok ukázal, že strategie Škoda 2025 je tou správnou cestou, abychom úspěšně zvládli zásadní transformaci automobilového průmyslu. Současně nás tento úspěch motivuje k tomu, abychom i tomto roce opět jeli na plný plyn. A to přesně děláme s pomocí mnoha nových produktů a řešení mobility, které opět naše zákazníky nadchnou,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
Alain Favey, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za prodej a marketing, dodává: „Za to, že oba nové modely SUV zákazníci tak dobře přijali, vděčíme také naší silné prodejní síti. Prodejci značky Škoda pocelém světě odvedli v roce 2017 fantastickou práci a jsou důležitým pilířem našeho úspěchu.“
Úspěšný rok 2017 skončil pro značku Škoda přesně tak, jak začal - prodejním rekordem. Po nejlepším lednu ve 122leté historii společnosti dosáhl český výrobce automobilů také nového rekordu za prosinec. Se 107 500 vozy překonala Škoda výsledek předchozího roku o 19,2 %.
V západní Evropě zvýšil český výrobce automobilů v roce 2017 dodávky zákazníkům o 5,2 % na 477 700 vozů (2016: 454 000 vozidel). V prosinci pak zaznamenala Škoda v tomto regionu nárůst o 7,0 % na 33 600dodaných vozů (prosinec 2016: 31 400). Německo zůstává s 173 300 dodanými vozidly druhým největším trhem pro značku Škoda na světě. Prodeje zde vzrostly o 4,9 % (2016: 165 200 vozidel). Díky tomu seŠkoda v Německu opět stala jedničkou mezi importovanými značkami a upevnila tak svou pozici mezi renomovanými velkoobjemovými výrobci.
Ve střední Evropě vzrostly dodávky značky Škoda od ledna do prosince 2017 o 12,7 % na 207 100 vozů (2016: 183 800 vozů). V posledním měsíci loňského roku zvýšila značka dodávky zákazníkům o 5,6 % na 14 200 vozů (prosinec 2016: 13 400 vozů). Zákazníkům na domácím trhu v České republice dodala Škoda s 95 000 vozy o 8,0 % více vozů než ve stejném období předchozího roku (2016: 88 000 vozidel).
Nejsilnějším trhem na světě zůstává pro značku Škoda i nadále Čína. V Říši středu se dodávky české automobilky zákazníkům v roce 2017 zvýšily o 2,5 % na 325 000 vozů (2016: 317 100 vozů). V prosinci značka čínským zákazníkům dodala 42 400 vozů - o 41,8 % více než ve stejném měsíci předchozího roku (prosinec 2016: 29 900 vozů).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.