Mladoboleslavská automobilka dosáhla v roce 2017 nového rekordu. Celosvětové dodávky české tradiční značky se v loňském roce zvýšily o 6,6 % na 1 200 500 vozů a již po čtvrté za sebou tak Škoda Auto dodala zákazníkům za jeden rok více než jeden milion vozidel. Bestsellerem značky zůstává model Škoda Octavia. K nejvýznamnějším tahounům růstu patří Škoda Superb a dvě nová SUV Kodiaq a Karoq.
„Rok 2017 byl nejlepším rokem ve 122leté historii naší společnosti. To nám poskytuje další impuls a my děkujeme všem našim zákazníkům za důvěru, kterou do nás vložili. Uplynulý rok ukázal, že strategie Škoda 2025 je tou správnou cestou, abychom úspěšně zvládli zásadní transformaci automobilového průmyslu. Současně nás tento úspěch motivuje k tomu, abychom i tomto roce opět jeli na plný plyn. A to přesně děláme s pomocí mnoha nových produktů a řešení mobility, které opět naše zákazníky nadchnou,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
Alain Favey, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za prodej a marketing, dodává: „Za to, že oba nové modely SUV zákazníci tak dobře přijali, vděčíme také naší silné prodejní síti. Prodejci značky Škoda pocelém světě odvedli v roce 2017 fantastickou práci a jsou důležitým pilířem našeho úspěchu.“
Úspěšný rok 2017 skončil pro značku Škoda přesně tak, jak začal - prodejním rekordem. Po nejlepším lednu ve 122leté historii společnosti dosáhl český výrobce automobilů také nového rekordu za prosinec. Se 107 500 vozy překonala Škoda výsledek předchozího roku o 19,2 %.
V západní Evropě zvýšil český výrobce automobilů v roce 2017 dodávky zákazníkům o 5,2 % na 477 700 vozů (2016: 454 000 vozidel). V prosinci pak zaznamenala Škoda v tomto regionu nárůst o 7,0 % na 33 600dodaných vozů (prosinec 2016: 31 400). Německo zůstává s 173 300 dodanými vozidly druhým největším trhem pro značku Škoda na světě. Prodeje zde vzrostly o 4,9 % (2016: 165 200 vozidel). Díky tomu seŠkoda v Německu opět stala jedničkou mezi importovanými značkami a upevnila tak svou pozici mezi renomovanými velkoobjemovými výrobci.
Ve střední Evropě vzrostly dodávky značky Škoda od ledna do prosince 2017 o 12,7 % na 207 100 vozů (2016: 183 800 vozů). V posledním měsíci loňského roku zvýšila značka dodávky zákazníkům o 5,6 % na 14 200 vozů (prosinec 2016: 13 400 vozů). Zákazníkům na domácím trhu v České republice dodala Škoda s 95 000 vozy o 8,0 % více vozů než ve stejném období předchozího roku (2016: 88 000 vozidel).
Nejsilnějším trhem na světě zůstává pro značku Škoda i nadále Čína. V Říši středu se dodávky české automobilky zákazníkům v roce 2017 zvýšily o 2,5 % na 325 000 vozů (2016: 317 100 vozů). V prosinci značka čínským zákazníkům dodala 42 400 vozů - o 41,8 % více než ve stejném měsíci předchozího roku (prosinec 2016: 29 900 vozů).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?