Společnost Toyota Motor Europe oznámila prodejní výsledky za celý rok 2017 v objemu 1 001 700 vozů Toyota a Lexus, což představuje meziroční nárůst o osm procent. Tržní podíl celé skupiny se zvýšil na 4,8 procenta. Velký nárůst však zaznamenala i v prodejích vozidel s hybridním pohonným systémem.
Prodeje hybridních vozidel se v meziročním srovnání zvýšily o 38 procent na 406 tisíc kusů. Hybridní modely nyní tvoří 41 procent celkových prodejů TME a v zemích západní Evropy dokonce pozoruhodných 52 procent.
K úspěchu hybridních modelů přispěly i vozy značky Lexus, u nichž 60 procent zákazníků volí hybridní pohon, v zemích západní Evropy pak dokonce 98 procent. Automobilka Lexus zaznamenala historicky nejvyšší prodeje a současně čtvrtý růstový rok v řadě, k němuž významně přispěly modely SUV.
Na úspěšném vstupu do roku 2017 se velkou měrou podílely prodeje nového modelu Toyota C-HR, přičemž bezmála 80 procent zájemců o Toyotu C-HR volí hybridní pohon.
K úspěchům v roce 2017 napomohla i osobní vozidla jako Yaris Hybrid, jehož prodeje vzrostly meziročně o 18 procent, nebo RAV4 Hybrid s nárůstem 31 procent. Úspěšné byly také užitkové modely včetně nové generace Toyoty Hilux s desetiprocentním nárůstem prodejů 10 a model PROACE s prodeji dokonce o 189 procent vyššími.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.