Je všeobecně známo, že na severu Evropy se elektromobilům daří skvěle. Za minulý rok se však vůbec poprvé stalo, že prodeje elektromobilů dokonce předstihli prodeje vozů klasické koncepce.
Norský trh s novými automobily zaznamenal v minulém roce rekordní prodeje elektromobilů, které si ve výsledku nárokují celkem 52% podíl ze všech nových prodaných automobilů. Oproti roku 2016 se tak jedná o vcelku masivní nárůst o 12 %, jak informovala agentura Reuters.
Nemyslete si však, že za obrovským boomem elektromobility v Norsku stojí jen zájem lidí o životní prostředí. Ten je zde sice nesrovnatelně vyšší než ve zbytku Evropy, ovšem enormní zájem o elektromobily se přičítá zejména ústupkům ze strany norské vlády.
Ta je ochotna odpustit zájemcům o elektromobily některé daně, dovolí jim užívat vybrané silnice bez poplatků, nenutí je platit za parkování a dokonce jim umožní nabýt si svůj vůz u některých nabíjecích stanic zdarma. I průměrný počtář si tak rychle umí dát dohromady, že nákup dražšího elektromobilu se z dlouhodobého hlediska vyplácí.
Oeyvind Solberg Thorsen, vedoucí norského silniční federace (OFV), pak radostně oznámil, že ještě nikdo není tak daleko jako Norsko, kterému se podařilo srazit podíl nových automobilů s pohonem na fosilní paliva pod 50 procent. Onen zlomový moment přišel i podle jeho slov až nečekaně rychle, nicméně je to jasný vzkaz automobilkám, že by se měly zaměřit novým směrem.
Podle Mezinárodní Energetické Agentury (IEA), která ze statistik vylučuje hybridy bez možnosti nabíjení ze stojanů, je podíl elektrických automobilů na norském trhu cca 39 %, což staví tuto severskou zemi s velkým náskokem před všechny ostatní. Nabízí se však otázka, jaký by byl skutečný zájem bez podpory ze strany státu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.