Volkswagen vyrobil do konce roku 2017 více než šest milionů vozidel, čímž ustanovil nový rekord. Za překonáním významného milníku stojí dosud největší modelová ofenziva klíčové značky koncernu Volkswagen a rostoucí požadavky zákazníků na mezinárodních trzích. V čele globálního žebříčku nejvíce vyráběných modelů značky stojí Volkswagen Jetta, Golf, Santana, Passat a Polo.
Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za výrobu a logistiku, k tomu uvádí: „Více než šest milionů vyrobených vozidel během dvanácti měsíců je především důkazem toho, že naše výrobní závody a naši zaměstnanci nepřetržitě zvyšují své kompetence v oblasti výroby. Ve výrobě máme týmy na vrcholné úrovni, které úspěšně zvládají rostoucí požadavky zákazníků.“
Tento vývoj je podporován dlouhodobými bestsellery Jetta, Golf, Santana, Passat a Polo, ale i stále více poptávaným modelem Tiguan a produkty, které byly nedávno uvedeny do prodeje, jako jsou nové modely Polo, Arteon a T-Roc.
Značka Volkswagen vyrábí ve více než 50 výrobních závodech ve 14 zemích. Od zahájení sériové výroby modelu Brouk Typ 1 před 72 lety sjelo z montážních linek více než 150 milionů vozů Volkswagen. V současnosti zahrnuje produktové portfolio značky na celém světě více než 60 modelů.
V rámci strategie pro budoucnost TRANSFORM 2025+ zintenzivňuje klíčová značka koncernu Volkswagen svou modelovou ofenzivu. Jen v roce 2017 uvedl Volkswagen na celém světě na trh více než deset nových modelů. V nadcházejících letech bude modernizována kompletní produktová paleta a v důležitých segmentech, jako je kategorie SUV nebo elektrická mobilita, bude nabídka rozšiřována. V první fázi se pozornost zaměřuje především na přítomnost v segmentu SUV. Do roku 2020 bude značka nabízet na celém světě 19 SUV a jejich podíl na celé modelové nabídce vzroste na 40 procent.
Ve druhé fázi od roku 2020 vytvoří značka rozsáhlou rodinu elektricky poháněných vozidel na základě zcela nově vyvinuté platformy pro elektromobily. Modelová řada I.D. je automobilovou budoucností značky Volkswagen. Budou ji tvořit modely I.D., I.D. Crozz a I.D. Buzz. Tyto tři modely vytvoří první formaci, s níž Volkswagen zahájí v roce 2020 v rychlém sledu globální ofenzivu v oblasti elektrické mobility. Do roku 2025 má být do provozu uveden jeden milion elektromobilů Volkswagen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.