Bernhard Maier, výkonný ředitel automobilky Škoda Auto, už se o expanzi do zámoří zmínil několikrát. Naposledy se na toto téma spekulovalo během vrcholného období kauzy Dieselgate, kdy mohla Škoda se svou cenovou politikou a vysokou kvalitou převzít roli lídra prodejů koncernu na zámořském trhu.
V mezidobí však koncern VW pověřil Škodu jednáním s indickou společností Tata Motors za účelem společného vývoje platformy pro laciné automobily na rozvojové trhy. Zástupci automobilek však nebyli schopni najít společnou řeč co se nákladů týče a tak nakonec Škoda zůstala na vývoj platformy sama.
Psali jsme
V posledním vyjádření pro AutoCar pak Maier uvedl, že plány pro vstup na americký trh si budou vyžadovat více času, neboť automobilka byla koncernem VW pověřena vedením vývoje nové platformy, která bude zaměřena zejména na indický trh. Zároveň by Škoda měla vést průzkum zaměřený právě na budování a udržitelnost obchodních vztahů na tomto trhu.
To jsou samozřejmě náročné úkoly, které budou vyžadovat plné nasazení. Maier také uvedl, že se vstupem na americký trh není potřeba pospíchat a na Škodu nejsou ohledně takového kroku kladeny žádné nároky.
Co se samotné platformy pro indický trh týče, v současnosti by měla být zkoumána možnost využít platformy MQB A0, na které je postaven například VW Polo nebo Seat Ibiza. Nicméně to by si nejspíše vyžádalo velké investice do zbudování kompletní infrastruktury v Indii, jinak nebudou mít vozy na platformě MQB A0 šanci uspět v cenové konkurenci.
Celou situaci navíc komplikují nová a zpřísňující se pravidla na bezpečnost a ekologičnost automobilů, která mají vstoupit v platnost v roce 2020. Podle všech předpokladů by právě tou dobou měla být Indie třetím největším automobilovým trhem, hned po Číně a USA.