Není žádným tajemstvím, že se mladoboleslavská automobilka Škoda Auto již nějaký ten pátek zajímá o americký trh. Podle dostupných informací už mělo dojít i na průzkum tamního trhu, jehož výsledky měly být známé na konci roku. Podle webu AutoCar se ale velké plány s expanzí do zámoří musí odložit.
Bernhard Maier, výkonný ředitel automobilky Škoda Auto, už se o expanzi do zámoří zmínil několikrát. Naposledy se na toto téma spekulovalo během vrcholného období kauzy Dieselgate, kdy mohla Škoda se svou cenovou politikou a vysokou kvalitou převzít roli lídra prodejů koncernu na zámořském trhu.
V mezidobí však koncern VW pověřil Škodu jednáním s indickou společností Tata Motors za účelem společného vývoje platformy pro laciné automobily na rozvojové trhy. Zástupci automobilek však nebyli schopni najít společnou řeč co se nákladů týče a tak nakonec Škoda zůstala na vývoj platformy sama.
V posledním vyjádření pro AutoCar pak Maier uvedl, že plány pro vstup na americký trh si budou vyžadovat více času, neboť automobilka byla koncernem VW pověřena vedením vývoje nové platformy, která bude zaměřena zejména na indický trh. Zároveň by Škoda měla vést průzkum zaměřený právě na budování a udržitelnost obchodních vztahů na tomto trhu.
To jsou samozřejmě náročné úkoly, které budou vyžadovat plné nasazení. Maier také uvedl, že se vstupem na americký trh není potřeba pospíchat a na Škodu nejsou ohledně takového kroku kladeny žádné nároky.
Co se samotné platformy pro indický trh týče, v současnosti by měla být zkoumána možnost využít platformy MQB A0, na které je postaven například VW Polo nebo Seat Ibiza. Nicméně to by si nejspíše vyžádalo velké investice do zbudování kompletní infrastruktury v Indii, jinak nebudou mít vozy na platformě MQB A0 šanci uspět v cenové konkurenci.
Celou situaci navíc komplikují nová a zpřísňující se pravidla na bezpečnost a ekologičnost automobilů, která mají vstoupit v platnost v roce 2020. Podle všech předpokladů by právě tou dobou měla být Indie třetím největším automobilovým trhem, hned po Číně a USA.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?