Není žádným tajemstvím, že se mladoboleslavská automobilka Škoda Auto již nějaký ten pátek zajímá o americký trh. Podle dostupných informací už mělo dojít i na průzkum tamního trhu, jehož výsledky měly být známé na konci roku. Podle webu AutoCar se ale velké plány s expanzí do zámoří musí odložit.
Bernhard Maier, výkonný ředitel automobilky Škoda Auto, už se o expanzi do zámoří zmínil několikrát. Naposledy se na toto téma spekulovalo během vrcholného období kauzy Dieselgate, kdy mohla Škoda se svou cenovou politikou a vysokou kvalitou převzít roli lídra prodejů koncernu na zámořském trhu.
V mezidobí však koncern VW pověřil Škodu jednáním s indickou společností Tata Motors za účelem společného vývoje platformy pro laciné automobily na rozvojové trhy. Zástupci automobilek však nebyli schopni najít společnou řeč co se nákladů týče a tak nakonec Škoda zůstala na vývoj platformy sama.
V posledním vyjádření pro AutoCar pak Maier uvedl, že plány pro vstup na americký trh si budou vyžadovat více času, neboť automobilka byla koncernem VW pověřena vedením vývoje nové platformy, která bude zaměřena zejména na indický trh. Zároveň by Škoda měla vést průzkum zaměřený právě na budování a udržitelnost obchodních vztahů na tomto trhu.
To jsou samozřejmě náročné úkoly, které budou vyžadovat plné nasazení. Maier také uvedl, že se vstupem na americký trh není potřeba pospíchat a na Škodu nejsou ohledně takového kroku kladeny žádné nároky.
Co se samotné platformy pro indický trh týče, v současnosti by měla být zkoumána možnost využít platformy MQB A0, na které je postaven například VW Polo nebo Seat Ibiza. Nicméně to by si nejspíše vyžádalo velké investice do zbudování kompletní infrastruktury v Indii, jinak nebudou mít vozy na platformě MQB A0 šanci uspět v cenové konkurenci.
Celou situaci navíc komplikují nová a zpřísňující se pravidla na bezpečnost a ekologičnost automobilů, která mají vstoupit v platnost v roce 2020. Podle všech předpokladů by právě tou dobou měla být Indie třetím největším automobilovým trhem, hned po Číně a USA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.