Není žádným tajemstvím, že se mladoboleslavská automobilka Škoda Auto již nějaký ten pátek zajímá o americký trh. Podle dostupných informací už mělo dojít i na průzkum tamního trhu, jehož výsledky měly být známé na konci roku. Podle webu AutoCar se ale velké plány s expanzí do zámoří musí odložit.
Bernhard Maier, výkonný ředitel automobilky Škoda Auto, už se o expanzi do zámoří zmínil několikrát. Naposledy se na toto téma spekulovalo během vrcholného období kauzy Dieselgate, kdy mohla Škoda se svou cenovou politikou a vysokou kvalitou převzít roli lídra prodejů koncernu na zámořském trhu.
V mezidobí však koncern VW pověřil Škodu jednáním s indickou společností Tata Motors za účelem společného vývoje platformy pro laciné automobily na rozvojové trhy. Zástupci automobilek však nebyli schopni najít společnou řeč co se nákladů týče a tak nakonec Škoda zůstala na vývoj platformy sama.
V posledním vyjádření pro AutoCar pak Maier uvedl, že plány pro vstup na americký trh si budou vyžadovat více času, neboť automobilka byla koncernem VW pověřena vedením vývoje nové platformy, která bude zaměřena zejména na indický trh. Zároveň by Škoda měla vést průzkum zaměřený právě na budování a udržitelnost obchodních vztahů na tomto trhu.
To jsou samozřejmě náročné úkoly, které budou vyžadovat plné nasazení. Maier také uvedl, že se vstupem na americký trh není potřeba pospíchat a na Škodu nejsou ohledně takového kroku kladeny žádné nároky.
Co se samotné platformy pro indický trh týče, v současnosti by měla být zkoumána možnost využít platformy MQB A0, na které je postaven například VW Polo nebo Seat Ibiza. Nicméně to by si nejspíše vyžádalo velké investice do zbudování kompletní infrastruktury v Indii, jinak nebudou mít vozy na platformě MQB A0 šanci uspět v cenové konkurenci.
Celou situaci navíc komplikují nová a zpřísňující se pravidla na bezpečnost a ekologičnost automobilů, která mají vstoupit v platnost v roce 2020. Podle všech předpokladů by právě tou dobou měla být Indie třetím největším automobilovým trhem, hned po Číně a USA.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.