Pokud často cestujete po kterékoliv z našich neustále opravovaných dálnicí, nebo snad nedej bože dojíždíte každé ráno autem za prací, pak se pro vás dopravní zácpy jistě staly pravidelnou součástí života. Britská vláda se však rozhodla zjistit, na kolik ji vlastně dopravní zácpy ročně vyjdou. A ta suma vám nejspíš vyrazí dech.
Během výzkumu, který sledoval dopravní zácpy na území Velké Británie během roku 2016, bylo zjištěno, že ročně se ekonomika jen díky zácpám ochudí o 9 miliard liber. Přepočteno na koruny to odpovídá sumě přesahující částku 259 miliard korun.
K této sumě došli analytici z organizace zkoumáním maximálního počtu dopravních zácp na území celé Velké Británie. Těch bylo celkem 1.35 milionu, což v přepočtu odpovídá zhruba 3.700 každý den. Náklady pak byly vyčísleny prostřednictvím ztraceného času, nákladů na palivo a samozřejmě i vlivem na znečištění ovzduší.
V reakci na tato šokující čísla se pak vláda nechala slyšet, že po správcích dálnic a silnic první třídy bude vyžadována mnohem rychlejší reakce a hlavně co nejrychlejší opětovné obnovení provozu. Podle webu Auto Express současně britská vláda pobídla správce silničních sítí k tomu, aby v případě vážnějších dopravních komplikací začali vytvářet objízdné trasy.
Pří pohledu na rozkopané silnice, všelijaká dopravní omezení a neustálý přísun negativních zpráv z dopravníhp zpravodajství pak člověka napadá, kolik peněz přijde nazmar díky dopravním komplikacím v ČR.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?