Pokud často cestujete po kterékoliv z našich neustále opravovaných dálnicí, nebo snad nedej bože dojíždíte každé ráno autem za prací, pak se pro vás dopravní zácpy jistě staly pravidelnou součástí života. Britská vláda se však rozhodla zjistit, na kolik ji vlastně dopravní zácpy ročně vyjdou. A ta suma vám nejspíš vyrazí dech.
Během výzkumu, který sledoval dopravní zácpy na území Velké Británie během roku 2016, bylo zjištěno, že ročně se ekonomika jen díky zácpám ochudí o 9 miliard liber. Přepočteno na koruny to odpovídá sumě přesahující částku 259 miliard korun.
K této sumě došli analytici z organizace zkoumáním maximálního počtu dopravních zácp na území celé Velké Británie. Těch bylo celkem 1.35 milionu, což v přepočtu odpovídá zhruba 3.700 každý den. Náklady pak byly vyčísleny prostřednictvím ztraceného času, nákladů na palivo a samozřejmě i vlivem na znečištění ovzduší.
V reakci na tato šokující čísla se pak vláda nechala slyšet, že po správcích dálnic a silnic první třídy bude vyžadována mnohem rychlejší reakce a hlavně co nejrychlejší opětovné obnovení provozu. Podle webu Auto Express současně britská vláda pobídla správce silničních sítí k tomu, aby v případě vážnějších dopravních komplikací začali vytvářet objízdné trasy.
Pří pohledu na rozkopané silnice, všelijaká dopravní omezení a neustálý přísun negativních zpráv z dopravníhp zpravodajství pak člověka napadá, kolik peněz přijde nazmar díky dopravním komplikacím v ČR.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?