Americký stát Texas v posledních dnech doslova devastuje hurikán Harvey, který způsobil rozsáhlé záplavy. Ty už z domovů vyhnaly desetitisíce lidí a mimo jiné se odhaduje, že zničily přes 500.000 automobilů.
Televizní stanice CNBC přinesla reportáž, podle které záplavy způsobené hurikánem Harvey zničily odhadem půl milionu aut, které bude potřeba zlikvidovat. Takto vysoká čísla potvrzuje i společnost Cox Automotive, která stojí za jedněmi z největších společností zabývajících se prodejem nových i ojetých automobilů.
Televizní stanice srovnávala následky hurikánu Harvey s hurikánem Sandy, který v roce 2012 pustošil státy New York a New Jersey. Zatímco Sandy zničila cca 250,000 automobilů, v Texasu bude toto číslo až dvojnásobné.
Velký vliv na to má mimo jiné velikost těchto států a hustota osídlení. Zatímco v New Yorku a Jersey se lidé mohou spolehnout i na městskou dopravu, v Texasu jsou lidé zvyklí vlastnit automobily a cestovat s nimi na delší vzdálenosti. Pojišťovny se tak musí připravit na další náklady spojené s hurikánem Harvey, neboť většinu z poškozených automobilů bude nutné sešrotovat.
S postupným ústupem vody se očekává, že poptávka po automobilech, nových i ojetých, v Texasu stoupne o desítky procent. S tím je ale spojeno hned několik rizik: obchodníci by mohli začít zkoušet prodávat auta poškozená hurikánem, nebo vyšroubují ceny aut na maximum a budou těžit z lidského neštěstí.
Harvey will ruin an estimated 500,000 vehicles from CNBC.
Toho už byli ostatně obyvatelé Texasu svědky ještě před příchodem hurikánu, kdy některé čerpací stanice u evakuačních tras zvedly ceny paliva a hotely v bezpečných oblastech zvedly své ceny za ubytování.
Obyvatelé Texasu tak budou ve své snaze o návrat k normálnímu životu čelit dalším nástrahám.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?