Americký stát Texas v posledních dnech doslova devastuje hurikán Harvey, který způsobil rozsáhlé záplavy. Ty už z domovů vyhnaly desetitisíce lidí a mimo jiné se odhaduje, že zničily přes 500.000 automobilů.
Televizní stanice CNBC přinesla reportáž, podle které záplavy způsobené hurikánem Harvey zničily odhadem půl milionu aut, které bude potřeba zlikvidovat. Takto vysoká čísla potvrzuje i společnost Cox Automotive, která stojí za jedněmi z největších společností zabývajících se prodejem nových i ojetých automobilů.
Televizní stanice srovnávala následky hurikánu Harvey s hurikánem Sandy, který v roce 2012 pustošil státy New York a New Jersey. Zatímco Sandy zničila cca 250,000 automobilů, v Texasu bude toto číslo až dvojnásobné.
Velký vliv na to má mimo jiné velikost těchto států a hustota osídlení. Zatímco v New Yorku a Jersey se lidé mohou spolehnout i na městskou dopravu, v Texasu jsou lidé zvyklí vlastnit automobily a cestovat s nimi na delší vzdálenosti. Pojišťovny se tak musí připravit na další náklady spojené s hurikánem Harvey, neboť většinu z poškozených automobilů bude nutné sešrotovat.
S postupným ústupem vody se očekává, že poptávka po automobilech, nových i ojetých, v Texasu stoupne o desítky procent. S tím je ale spojeno hned několik rizik: obchodníci by mohli začít zkoušet prodávat auta poškozená hurikánem, nebo vyšroubují ceny aut na maximum a budou těžit z lidského neštěstí.
Harvey will ruin an estimated 500,000 vehicles from CNBC.
Toho už byli ostatně obyvatelé Texasu svědky ještě před příchodem hurikánu, kdy některé čerpací stanice u evakuačních tras zvedly ceny paliva a hotely v bezpečných oblastech zvedly své ceny za ubytování.
Obyvatelé Texasu tak budou ve své snaze o návrat k normálnímu životu čelit dalším nástrahám.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?