Podle dostupných informací nyní hledá koncern Fiat Chrysler Automobiles zájemce minimálně pro dvě ze svých značek.Prozatím se spekuluje o Alfě Romeo a Maserati, ovšem informace prosakují i o Magneti Marelli. FCA by si tímto krokem mohla zlepšit svou pozici na trhu a zvýšit hodnotu celého koncernu.
Zprávy o tomto kroku přinesla agentura Bloomberg, která mimo jiné citovala lidi zapojené do celé záležitosti. FCA tak nyní zvažuje možnost, která by údajně dovolila společnosti zaměřit se na výrobu vozidel pro masový trh, čímž by se stala atraktivnější ve srovnání s konkurencí. Mimo jiné by tento krok také mohl zvýšit hodnotu celé společnosti.
Rozhodnutí by nemělo padnout dříve jak během začátku příštího roku. Co se hodnoty automobilek Alfa Romeo a Maserati týče, mohlo by se jednat o částku okolo 7 miliard Euro. Pokud by se ale v FCA rozhodli i pro prodej Magneti Marelli, jednalo by se o dalších cca 5 miliard Euro.
Samotný koncern FCA odmítl celou záležitost komentovat, ovšem vedení společnosti připustilo, že v současné době zvažuje několik kroků, včetně prodeje některých značek.
Již dříve se na seznamu potencionálních značek k prodeji objevila i jedna z nejhodnotnějších v celém koncernu, automobilka Jeep. Podle zdrojů by si však Fiat nakonec rád ponechal a nabídl ho právě na masových trzích, spolu s Chryslerem, Dodge a Ram.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.