Podle dostupných informací nyní hledá koncern Fiat Chrysler Automobiles zájemce minimálně pro dvě ze svých značek.Prozatím se spekuluje o Alfě Romeo a Maserati, ovšem informace prosakují i o Magneti Marelli. FCA by si tímto krokem mohla zlepšit svou pozici na trhu a zvýšit hodnotu celého koncernu.
Zprávy o tomto kroku přinesla agentura Bloomberg, která mimo jiné citovala lidi zapojené do celé záležitosti. FCA tak nyní zvažuje možnost, která by údajně dovolila společnosti zaměřit se na výrobu vozidel pro masový trh, čímž by se stala atraktivnější ve srovnání s konkurencí. Mimo jiné by tento krok také mohl zvýšit hodnotu celé společnosti.
Rozhodnutí by nemělo padnout dříve jak během začátku příštího roku. Co se hodnoty automobilek Alfa Romeo a Maserati týče, mohlo by se jednat o částku okolo 7 miliard Euro. Pokud by se ale v FCA rozhodli i pro prodej Magneti Marelli, jednalo by se o dalších cca 5 miliard Euro.
Samotný koncern FCA odmítl celou záležitost komentovat, ovšem vedení společnosti připustilo, že v současné době zvažuje několik kroků, včetně prodeje některých značek.
Již dříve se na seznamu potencionálních značek k prodeji objevila i jedna z nejhodnotnějších v celém koncernu, automobilka Jeep. Podle zdrojů by si však Fiat nakonec rád ponechal a nabídl ho právě na masových trzích, spolu s Chryslerem, Dodge a Ram.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?