Automobilový svět jak ho známe dnes pomalu míří do minulosti. Světové autosalony mají postupně nahradit virtuální přehlídky, nahnuté to mají navíc i klasické showroomy. Jako poslední s tím zatím přišlo BMW, jejichž koncept toho, kde si budeme za pár let kupovat automobily, se ale od jiných značek podstatně liší.
Volvo dnes oficiálně vystavuje pouze na třech autosalonech ročně a sází na virtuální realitu. Seat letos v Paříži postavil celý svůj stánek kolem posezení s virtuálními brýlemi a jednoho jediného reálného automobilu. Tak bychom mohli pokračovat i dál, ale pro ilustraci toho, kam pomalu míří světové autosalony to stačí. Podobný osud přitom může brzy stihnout i klasické showroomy, ostatně virtuálně brzy bude prodávat Audi, Hyundai nebo Jaguar Land Rover. Není to ale jediná cesta, jak se „zbavit“ klasických prodejen. Tu další představuje například online prodej přes služby jako Amazon, který nedávno uzavřel partnerství s Fiatem. A pak je tady ještě další cesta, jíž se chce vydat mnichovské BMW.
„Nic se nestane během několika dnů, ale nemohu říci, jestli bude prodej automobilů vypadat stejně jako dnes za 10 až 15 let,“ potvrdil britskému Autocaru trend šéf budoucích a prémiových prodejů BMW Michele Fuhs. Důvodem pro takové prohlášení je fakt, že mnichovská automobilka nabízí zkrátka příliš modelových řad, dokonce téměř desetkrát tolik než před zhruba deseti lety. Klasické showroomy přitom nejsou nafukovací a ukázat zákazníkovi všechny modely nebo možnosti je tak prakticky nemožné. „Musíme kompletně změnit naši síť prodejen. Není možné, abychom postavili v centru Amsterdamu prodejnu o rozloze přes 2 tisíce metrů čtverečných,“ dodal.
Jak si BMW takovou změnu představuje? Možností je hned několik, od prodejen ve stylu butiků, přes velká centra s možností vyzkoušení automobilů, až po kombinaci fyzického a virtuálního zážitku. Němci se ale odmítají vydat pouze cestou virtuální reality. Taková změna celé sítě prodejen je zatím poměrně daleko, drobnějších změn se ale showroomy značky dočkají již příští rok. Za necelé dva roky má vzrůst míra interaktivního zážitku při koupi automobilu a konečně v roce 2020 má dojít na něco, označované jako „plně prožitková obchodní zkušenost“. Co to znamená můžeme jen odhadovat, podle slova prožitek ale bychom vsadili na větší zapojení smyslů. To je ostatně v automobilovém průmyslu aktuálně docela v módě.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.