Automobilový svět jak ho známe dnes pomalu míří do minulosti. Světové autosalony mají postupně nahradit virtuální přehlídky, nahnuté to mají navíc i klasické showroomy. Jako poslední s tím zatím přišlo BMW, jejichž koncept toho, kde si budeme za pár let kupovat automobily, se ale od jiných značek podstatně liší.
Volvo dnes oficiálně vystavuje pouze na třech autosalonech ročně a sází na virtuální realitu. Seat letos v Paříži postavil celý svůj stánek kolem posezení s virtuálními brýlemi a jednoho jediného reálného automobilu. Tak bychom mohli pokračovat i dál, ale pro ilustraci toho, kam pomalu míří světové autosalony to stačí. Podobný osud přitom může brzy stihnout i klasické showroomy, ostatně virtuálně brzy bude prodávat Audi, Hyundai nebo Jaguar Land Rover. Není to ale jediná cesta, jak se „zbavit“ klasických prodejen. Tu další představuje například online prodej přes služby jako Amazon, který nedávno uzavřel partnerství s Fiatem. A pak je tady ještě další cesta, jíž se chce vydat mnichovské BMW.
„Nic se nestane během několika dnů, ale nemohu říci, jestli bude prodej automobilů vypadat stejně jako dnes za 10 až 15 let,“ potvrdil britskému Autocaru trend šéf budoucích a prémiových prodejů BMW Michele Fuhs. Důvodem pro takové prohlášení je fakt, že mnichovská automobilka nabízí zkrátka příliš modelových řad, dokonce téměř desetkrát tolik než před zhruba deseti lety. Klasické showroomy přitom nejsou nafukovací a ukázat zákazníkovi všechny modely nebo možnosti je tak prakticky nemožné. „Musíme kompletně změnit naši síť prodejen. Není možné, abychom postavili v centru Amsterdamu prodejnu o rozloze přes 2 tisíce metrů čtverečných,“ dodal.
Jak si BMW takovou změnu představuje? Možností je hned několik, od prodejen ve stylu butiků, přes velká centra s možností vyzkoušení automobilů, až po kombinaci fyzického a virtuálního zážitku. Němci se ale odmítají vydat pouze cestou virtuální reality. Taková změna celé sítě prodejen je zatím poměrně daleko, drobnějších změn se ale showroomy značky dočkají již příští rok. Za necelé dva roky má vzrůst míra interaktivního zážitku při koupi automobilu a konečně v roce 2020 má dojít na něco, označované jako „plně prožitková obchodní zkušenost“. Co to znamená můžeme jen odhadovat, podle slova prožitek ale bychom vsadili na větší zapojení smyslů. To je ostatně v automobilovém průmyslu aktuálně docela v módě.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.