Prodejny automobilů projdou v budoucnu radikální proměnou. Co chystá BMW?

ar6, 24. listopadu 2016, 16:58 Google+

Automobilový svět jak ho známe dnes pomalu míří do minulosti. Světové autosalony mají postupně nahradit virtuální přehlídky, nahnuté to mají navíc i klasické showroomy. Jako poslední s tím zatím přišlo BMW, jejichž koncept toho, kde si budeme za pár let kupovat automobily, se ale od jiných značek podstatně liší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Moderní showroom BMW i v japonském Tokiu.

Moderní showroom BMW i v japonském Tokiu. | foto: BMW

Sdílejte článek

Volvo dnes oficiálně vystavuje pouze na třech autosalonech ročně a sází na virtuální realitu. Seat letos v Paříži postavil celý svůj stánek kolem posezení s virtuálními brýlemi a jednoho jediného reálného automobilu. Tak bychom mohli pokračovat i dál, ale pro ilustraci toho, kam pomalu míří světové autosalony to stačí. Podobný osud přitom může brzy stihnout i klasické showroomy, ostatně virtuálně brzy bude prodávat Audi, Hyundai nebo Jaguar Land Rover. Není to ale jediná cesta, jak se „zbavit“ klasických prodejen. Tu další představuje například online prodej přes služby jako Amazon, který nedávno uzavřel partnerství s Fiatem. A pak je tady ještě další cesta, jíž se chce vydat mnichovské BMW.

„Nic se nestane během několika dnů, ale nemohu říci, jestli bude prodej automobilů vypadat stejně jako dnes za 10 až 15 let,“ potvrdil britskému Autocaru trend šéf budoucích a prémiových prodejů BMW Michele Fuhs. Důvodem pro takové prohlášení je fakt, že mnichovská automobilka nabízí zkrátka příliš modelových řad, dokonce téměř desetkrát tolik než před zhruba deseti lety. Klasické showroomy přitom nejsou nafukovací a ukázat zákazníkovi všechny modely nebo možnosti je tak prakticky nemožné. „Musíme kompletně změnit naši síť prodejen. Není možné, abychom postavili v centru Amsterdamu prodejnu o rozloze přes 2 tisíce metrů čtverečných,“ dodal.

Jak si BMW takovou změnu představuje? Možností je hned několik, od prodejen ve stylu butiků, přes velká centra s možností vyzkoušení automobilů, až po kombinaci fyzického a virtuálního zážitku. Němci se ale odmítají vydat pouze cestou virtuální reality. Taková změna celé sítě prodejen je zatím poměrně daleko, drobnějších změn se ale showroomy značky dočkají již příští rok. Za necelé dva roky má vzrůst míra interaktivního zážitku při koupi automobilu a konečně v roce 2020 má dojít na něco, označované jako „plně prožitková obchodní zkušenost“. Co to znamená můžeme jen odhadovat, podle slova prožitek ale bychom vsadili na větší zapojení smyslů. To je ostatně v automobilovém průmyslu aktuálně docela v módě.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Prodejny automobilů projdou v budoucnu radikální proměnou. Co chystá BMW?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Bugatti La Voiture Noire

Bugatti La Voiture Noire zatím nemá motor ani interiér, dokončeno bude až za 2.5 roku

V březnu 2015 odstartovala současná, třetí generace, která nyní dosáhla mety 500 000 vyrobených vozů. Celkem dosud vzniklo více než 1,25 milionu vozů Škoda Superb všech generací

Škoda již vyrobila 500 000 nových Superbů, tradice modelu sahá až do roku 1934

Porsche Cayenne Coupe

Porsche Cayenne Coupe: Stylové, výkonné a technologiemi nabité SUV

Suzuki Jimny a Toyota Land Cruiser "Troopie" během testu v terénu (YouTube/CarsGuide)

Suzuki Jimny vs. Toyota Land Cruiser: Nováček změřil síly s offroadovou legendou

Hyundai Ioniq Plug-in

TEST: Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid - Jak se žije s korejským velmistrem šetření?

Tesla

Tesla žádá zaměstnance o pomoc, mají doručit v průměru 2 000 automobilů denně

reklama
reklama

Doporučujeme

Zima je tady a s ní je potřeba přezout svoje auto

Přinášíme další test zimních pneumatik. Kdo se stal vítězem v kategorii…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxus v ruském stylu? Takhle vypadá vojenský speciál přestavěný na luxusní SUV

  2. Legální podvod? Takto se automobilky snaží využít mezery v zákonech ve svůj prospěch

  3. Volkswagen potichu odhalil nové logo, téměř nikdo si ho ale nevšiml

  4. Nejdražší auto světa byla jen replika? Úchvatné Bugatti usvědčilo video z konce výstavy

  5. Nejvhodnější nové vozy v jednotlivých segmentech vybrala hvězda Top Gear

  6. Nová Škoda Octavia dorazí ještě letos, oslaví tak 60. výročí modelu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud