Volkswagen pomalu odepisuje Audi. V budoucnu zřejmě přijde o vlastní techniku

Příští Audi A5 Sportback již může stát na platformě MQB.
Příští Audi A5 Sportback již může stát na platformě MQB., foto: Audi
ar6 18. října 2016 17:37
Sdílej:

Ještě několik let zpátky nemyslitelná věc začíná pomalu nabírat obrysy. Volkswagen kvůli Dieselgate pomalu odepisuje Audi. Nebude to sice tak dramatické, jak se na první pohled může zdát, čtyři kruhy ale například přijdou o vlastní platformy.

Celý koncern Volkswagen musí výrazně šetřit, což se projevuje na prezentaci na světových autosalonech a v budoucnu se to dotkne i šířky portfolia jednotlivých značek. Další ránu zasadí podle německého magazínu Der Spiegel aféra Dieselgate automobilce Audi. Za své vzaly plány na nové crash test centrum a větrný tunel, zastavena je rovněž výstavba technologického kampusu INovation-Campus ve stylu Applu, který měl vyrůst v sídle vedení značky v Ingolstadtu. Areál měl mít až 75 budov a vlastní napojení na lokální dálniční síť.

Ještě větší ránu by však mohl představovat konec modulární platformy MLB, používané napříč modelovým spektrem od řady A4 až po řadu A8. Příští generace modelů A4 a A5 by tak mohla sdílet základ MQB s Volkswagenem Passat, větší modely A6 a A7 pak dostanou zkrácenou verzi platformy MSB od Porsche. V současnosti vyrobí Audi ročně asi 770 000 automobilů s platformou MLB, která však potřebuje specifické řešení převodového ústrojí i koncernových motorů. Vedle toho by se přechodem těchto aut na řešení MQB a MSB dalo ušetřit i na postupném vývoji, vyžadujícím až 3,8 miliard liber ročně (cca 114,62 miliard korun).

V ohrožení je pak i technický základ Audi R8 s uprostřed uloženým motorem. Zdá se tak čím dál méně pravděpodobné, že supersport dostane v budoucnosti přímého nástupce. Mezi okamžitá úsporná opatření se řadí redukce směn napříč všemi značkami koncernu Volkswagen. Zrušeny byly třetí a víkendové směny, celkově pak mají provozní náklady celého koncernu za pouhý jeden rok klesnout o 10 procent.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.