Teprve před pár dny vyšlo najevo, že Volkswagen bude muset zastavit výrobu Passatu. Důvodem jsou neshody s dodavatelem komponentů, což může německého výrobce připravit o poměrně velký finanční obnos. Passat ale není sám, kdo má problémy. Zastavení výroby totiž postihne i evropský bestseller Golf.
Finanční vyrovnání kauzy Dieselgate bude stát Volkswagen několik stovek milionů eur. A i když prodeje rozhodně nejsou katastrofální a za první pololetí letošního roku se dokonce Němci ocitli v zisku, musí se pokuty za špatný software někde pokrýt, což nejde jinak než přes úsporná opatření. To se samozřejmě nelíbí některým dodavatelům Volkswagenu, s nimiž se chce výrobce domluvit na snížení cen. Mezi takové patří ES Automobilguss a Car Trim, jejichž společným majitelem je společnost Prevent DEV. První vyrábí litinové součástky pro převodovky, ta druhá pro změnu potahy na sedadla. V obou případech jsou přitom tyto komponenty pro výrobu Golfu hodně důležité.
Podle serveru Auto News se Volkswagen chtěl s těmito dvěma dodavateli domluvit na snížení cen za díly. Ti s tím zřejmě nesouhlasili, protože v prohlášení mateřské společnosti stojí, že Volkswagen se bez udání důvodu rozhodl vypovědět uzavřené smlouvy, a to bez jakékoliv kompenzace. V návaznosti na to obě firmy přestaly dodávat své komponenty, což vede k zastavení výroby Golfu v hlavním závodě ve Wolfsburgu. Odstávka by měla trvat pět dnů v příštím týdnu, zkrátí se také pracovní hodiny pro více než 10 tisíc zaměstnanců z celkových 60 tisíc. Zasaženy ale budou i další továrny v Kasselu (výroba převodovek) a Zwickau (výroba Golfu i Passatu). Emden, kde vzniká Passat, již ví, že mezi 18. až 24. srpnem nevyrobí ani jedno auto.
Celkově by tak zastavení produkce mohlo Volkswagen vyjít, dle odhadů analytika Christiana Ludwiga, na 40 milionů euro (cca 1,08 miliardy korun) za týden. Německý výrobce zvažuje všechny právní kroky k tomu, aby dodavatele přinutil přijmout jeho požadavky, a tím obnovit dodávky dílů. Podána je již také žaloba, jejíž projednání je u soudu naplánováno na 31. srpna. Kam může tento spor zajít je zatím poměrně těžké odhadovat, jde každopádně o jeden z mnoha vedlejších efektů Dieselgate. Dalšími jsou třeba výrazná redukce portfolia, mnohem nižší náklady na prezentaci značky nebo odstranění sloganu „Das auto“ z reklamních poutačů.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.