Volkswagen zastaví linky na výrobu Golfu. A nejde o hodiny!

Volkswagen musí zastavit výrobu Golfu.
Volkswagen musí zastavit výrobu Golfu., foto: Volkswagen
ar6 19. srpna 2016 17:59
Sdílej:

Teprve před pár dny vyšlo najevo, že Volkswagen bude muset zastavit výrobu Passatu. Důvodem jsou neshody s dodavatelem komponentů, což může německého výrobce připravit o poměrně velký finanční obnos. Passat ale není sám, kdo má problémy. Zastavení výroby totiž postihne i evropský bestseller Golf.

Finanční vyrovnání kauzy Dieselgate bude stát Volkswagen několik stovek milionů eur. A i když prodeje rozhodně nejsou katastrofální a za první pololetí letošního roku se dokonce Němci ocitli v zisku, musí se pokuty za špatný software někde pokrýt, což nejde jinak než přes úsporná opatření. To se samozřejmě nelíbí některým dodavatelům Volkswagenu, s nimiž se chce výrobce domluvit na snížení cen. Mezi takové patří ES Automobilguss a Car Trim, jejichž společným majitelem je společnost Prevent DEV. První vyrábí litinové součástky pro převodovky, ta druhá pro změnu potahy na sedadla. V obou případech jsou přitom tyto komponenty pro výrobu Golfu hodně důležité.

Podle serveru Auto News se Volkswagen chtěl s těmito dvěma dodavateli domluvit na snížení cen za díly. Ti s tím zřejmě nesouhlasili, protože v prohlášení mateřské společnosti stojí, že Volkswagen se bez udání důvodu rozhodl vypovědět uzavřené smlouvy, a to bez jakékoliv kompenzace. V návaznosti na to obě firmy přestaly dodávat své komponenty, což vede k zastavení výroby Golfu v hlavním závodě ve Wolfsburgu. Odstávka by měla trvat pět dnů v příštím týdnu, zkrátí se také pracovní hodiny pro více než 10 tisíc zaměstnanců z celkových 60 tisíc. Zasaženy ale budou i další továrny v Kasselu (výroba převodovek) a Zwickau (výroba Golfu i Passatu). Emden, kde vzniká Passat, již ví, že mezi 18. až 24. srpnem nevyrobí ani jedno auto.

Celkově by tak zastavení produkce mohlo Volkswagen vyjít, dle odhadů analytika Christiana Ludwiga, na 40 milionů euro (cca 1,08 miliardy korun) za týden. Německý výrobce zvažuje všechny právní kroky k tomu, aby dodavatele přinutil přijmout jeho požadavky, a tím obnovit dodávky dílů. Podána je již také žaloba, jejíž projednání je u soudu naplánováno na 31. srpna. Kam může tento spor zajít je zatím poměrně těžké odhadovat, jde každopádně o jeden z mnoha vedlejších efektů Dieselgate. Dalšími jsou třeba výrazná redukce portfolia, mnohem nižší náklady na prezentaci značky nebo odstranění sloganu „Das auto“ z reklamních poutačů.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.