Volkswagen zastaví linky na výrobu Golfu. A nejde o hodiny!

Volkswagen musí zastavit výrobu Golfu.
Volkswagen musí zastavit výrobu Golfu., foto: Volkswagen
ar6 19. srpna 2016 17:59
Sdílej:

Teprve před pár dny vyšlo najevo, že Volkswagen bude muset zastavit výrobu Passatu. Důvodem jsou neshody s dodavatelem komponentů, což může německého výrobce připravit o poměrně velký finanční obnos. Passat ale není sám, kdo má problémy. Zastavení výroby totiž postihne i evropský bestseller Golf.

Finanční vyrovnání kauzy Dieselgate bude stát Volkswagen několik stovek milionů eur. A i když prodeje rozhodně nejsou katastrofální a za první pololetí letošního roku se dokonce Němci ocitli v zisku, musí se pokuty za špatný software někde pokrýt, což nejde jinak než přes úsporná opatření. To se samozřejmě nelíbí některým dodavatelům Volkswagenu, s nimiž se chce výrobce domluvit na snížení cen. Mezi takové patří ES Automobilguss a Car Trim, jejichž společným majitelem je společnost Prevent DEV. První vyrábí litinové součástky pro převodovky, ta druhá pro změnu potahy na sedadla. V obou případech jsou přitom tyto komponenty pro výrobu Golfu hodně důležité.

Podle serveru Auto News se Volkswagen chtěl s těmito dvěma dodavateli domluvit na snížení cen za díly. Ti s tím zřejmě nesouhlasili, protože v prohlášení mateřské společnosti stojí, že Volkswagen se bez udání důvodu rozhodl vypovědět uzavřené smlouvy, a to bez jakékoliv kompenzace. V návaznosti na to obě firmy přestaly dodávat své komponenty, což vede k zastavení výroby Golfu v hlavním závodě ve Wolfsburgu. Odstávka by měla trvat pět dnů v příštím týdnu, zkrátí se také pracovní hodiny pro více než 10 tisíc zaměstnanců z celkových 60 tisíc. Zasaženy ale budou i další továrny v Kasselu (výroba převodovek) a Zwickau (výroba Golfu i Passatu). Emden, kde vzniká Passat, již ví, že mezi 18. až 24. srpnem nevyrobí ani jedno auto.

Celkově by tak zastavení produkce mohlo Volkswagen vyjít, dle odhadů analytika Christiana Ludwiga, na 40 milionů euro (cca 1,08 miliardy korun) za týden. Německý výrobce zvažuje všechny právní kroky k tomu, aby dodavatele přinutil přijmout jeho požadavky, a tím obnovit dodávky dílů. Podána je již také žaloba, jejíž projednání je u soudu naplánováno na 31. srpna. Kam může tento spor zajít je zatím poměrně těžké odhadovat, jde každopádně o jeden z mnoha vedlejších efektů Dieselgate. Dalšími jsou třeba výrazná redukce portfolia, mnohem nižší náklady na prezentaci značky nebo odstranění sloganu „Das auto“ z reklamních poutačů.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.