Getz, Elantra, Sonata nebo Matrix. Označení Hyundaiů ze začátku tohoto století, na které si ale dneska vzpomene jen málokdo. Částečně je to proto, že jejich kvalita byla dost pochybná, částečně také kvůli změně nomenklatury a přechod na alfanumerické označení s písmenkem i. Tomu ale má být již brzy konec.
Až do roku 2007 měly všechny Hyundaie klasické jméno jako Atos, Elantra nebo Matrix. Spolu s příchodem hatchbacku i30 však nastoupila nová éra jihokorejské automobilky, která si žádala také výraznější změny jmen. Proto se nová generace Atosu přejmenovala na i10, Getze na i20, Elantry na i30, Sonaty na i40, Matrixu na ix25 a Tucsonu na ix35. Na některých trzích tato jména nejspíše fungovala, jak ale řekl šéf australského zastoupení značky Scott Grant magazínu GoAuto, v Evropě nebo Koreji se tato změna nesetkala s velkým pochopením. A jak si asi domyslíte, tyto trhy jsou pro Hyundai naprosto zásadní.
Jihokorejci proto přichází s novou strategií. „Bylo nám oznámeno, že jména s písmenkem i, která jsou úspěšná například tady v Austrálii, nebudou používána globálně,“ řekl Grant. Jinými slovy to znamená, že na mnoha trzích dojde k postupnému přejmenování nových generací příslušných modelů tak, jako se to stalo například s nástupcem SUV ix35. Ten se vrátil k označení Tucson. Pokud ale čekáte, že nová i30 už se bude jmenovat třeba znovu Elantra, jste na omylu. Její premiéra je totiž naplánována již na pařížský autosalon, označení i30 tedy pětidveřovému hatchbacku zůstane i nadále.
Otázkou zůstává nástupce sedanu nebo kombi i40, jenž by se mohl vrátit ke jménu Sonata. Podle Granta je však použití tohoto jména nepravděpodobné, stejně jako neexistuje v tuto chvíli žádný plán na pokračovatele konkurenta Passatu nebo Mondea. Prý se prodává vcelku dobře, není proto důvod ho něčím nahrazovat. Jak tedy bude situace u Hyundaie za pár let vypadat je ve hvězdách, jisté je, že vlna „íčkových“ modelů je zřejmě u konce.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.