Hyundai čekají masivní změny jmen, prý kvůli Evropě

Hyundai Tucson je prvním z řady modelů bez označení s písmenkem i.
Hyundai Tucson je prvním z řady modelů bez označení s písmenkem i., foto: Hyundai
ar6 18. července 2016 13:20 | akt. 19. července 2016 15:23
Sdílej:

Getz, Elantra, Sonata nebo Matrix. Označení Hyundaiů ze začátku tohoto století, na které si ale dneska vzpomene jen málokdo. Částečně je to proto, že jejich kvalita byla dost pochybná, částečně také kvůli změně nomenklatury a přechod na alfanumerické označení s písmenkem i. Tomu ale má být již brzy konec.

Až do roku 2007 měly všechny Hyundaie klasické jméno jako Atos, Elantra nebo Matrix. Spolu s příchodem hatchbacku i30 však nastoupila nová éra jihokorejské automobilky, která si žádala také výraznější změny jmen. Proto se nová generace Atosu přejmenovala na i10, Getze na i20, Elantry na i30, Sonaty na i40, Matrixu na ix25 a Tucsonu na ix35. Na některých trzích tato jména nejspíše fungovala, jak ale řekl šéf australského zastoupení značky Scott Grant magazínu GoAuto, v Evropě nebo Koreji se tato změna nesetkala s velkým pochopením. A jak si asi domyslíte, tyto trhy jsou pro Hyundai naprosto zásadní.

Jihokorejci proto přichází s novou strategií. „Bylo nám oznámeno, že jména s písmenkem i, která jsou úspěšná například tady v Austrálii, nebudou používána globálně,“ řekl Grant. Jinými slovy to znamená, že na mnoha trzích dojde k postupnému přejmenování nových generací příslušných modelů tak, jako se to stalo například s nástupcem SUV ix35. Ten se vrátil k označení Tucson. Pokud ale čekáte, že nová i30 už se bude jmenovat třeba znovu Elantra, jste na omylu. Její premiéra je totiž naplánována již na pařížský autosalon, označení i30 tedy pětidveřovému hatchbacku zůstane i nadále.

Otázkou zůstává nástupce sedanu nebo kombi i40, jenž by se mohl vrátit ke jménu Sonata. Podle Granta je však použití tohoto jména nepravděpodobné, stejně jako neexistuje v tuto chvíli žádný plán na pokračovatele konkurenta Passatu nebo Mondea. Prý se prodává vcelku dobře, není proto důvod ho něčím nahrazovat. Jak tedy bude situace u Hyundaie za pár let vypadat je ve hvězdách, jisté je, že vlna „íčkových“ modelů je zřejmě u konce.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.