Getz, Elantra, Sonata nebo Matrix. Označení Hyundaiů ze začátku tohoto století, na které si ale dneska vzpomene jen málokdo. Částečně je to proto, že jejich kvalita byla dost pochybná, částečně také kvůli změně nomenklatury a přechod na alfanumerické označení s písmenkem i. Tomu ale má být již brzy konec.
Až do roku 2007 měly všechny Hyundaie klasické jméno jako Atos, Elantra nebo Matrix. Spolu s příchodem hatchbacku i30 však nastoupila nová éra jihokorejské automobilky, která si žádala také výraznější změny jmen. Proto se nová generace Atosu přejmenovala na i10, Getze na i20, Elantry na i30, Sonaty na i40, Matrixu na ix25 a Tucsonu na ix35. Na některých trzích tato jména nejspíše fungovala, jak ale řekl šéf australského zastoupení značky Scott Grant magazínu GoAuto, v Evropě nebo Koreji se tato změna nesetkala s velkým pochopením. A jak si asi domyslíte, tyto trhy jsou pro Hyundai naprosto zásadní.
Jihokorejci proto přichází s novou strategií. „Bylo nám oznámeno, že jména s písmenkem i, která jsou úspěšná například tady v Austrálii, nebudou používána globálně,“ řekl Grant. Jinými slovy to znamená, že na mnoha trzích dojde k postupnému přejmenování nových generací příslušných modelů tak, jako se to stalo například s nástupcem SUV ix35. Ten se vrátil k označení Tucson. Pokud ale čekáte, že nová i30 už se bude jmenovat třeba znovu Elantra, jste na omylu. Její premiéra je totiž naplánována již na pařížský autosalon, označení i30 tedy pětidveřovému hatchbacku zůstane i nadále.
Otázkou zůstává nástupce sedanu nebo kombi i40, jenž by se mohl vrátit ke jménu Sonata. Podle Granta je však použití tohoto jména nepravděpodobné, stejně jako neexistuje v tuto chvíli žádný plán na pokračovatele konkurenta Passatu nebo Mondea. Prý se prodává vcelku dobře, není proto důvod ho něčím nahrazovat. Jak tedy bude situace u Hyundaie za pár let vypadat je ve hvězdách, jisté je, že vlna „íčkových“ modelů je zřejmě u konce.
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.