Getz, Elantra, Sonata nebo Matrix. Označení Hyundaiů ze začátku tohoto století, na které si ale dneska vzpomene jen málokdo. Částečně je to proto, že jejich kvalita byla dost pochybná, částečně také kvůli změně nomenklatury a přechod na alfanumerické označení s písmenkem i. Tomu ale má být již brzy konec.
Až do roku 2007 měly všechny Hyundaie klasické jméno jako Atos, Elantra nebo Matrix. Spolu s příchodem hatchbacku i30 však nastoupila nová éra jihokorejské automobilky, která si žádala také výraznější změny jmen. Proto se nová generace Atosu přejmenovala na i10, Getze na i20, Elantry na i30, Sonaty na i40, Matrixu na ix25 a Tucsonu na ix35. Na některých trzích tato jména nejspíše fungovala, jak ale řekl šéf australského zastoupení značky Scott Grant magazínu GoAuto, v Evropě nebo Koreji se tato změna nesetkala s velkým pochopením. A jak si asi domyslíte, tyto trhy jsou pro Hyundai naprosto zásadní.
Jihokorejci proto přichází s novou strategií. „Bylo nám oznámeno, že jména s písmenkem i, která jsou úspěšná například tady v Austrálii, nebudou používána globálně,“ řekl Grant. Jinými slovy to znamená, že na mnoha trzích dojde k postupnému přejmenování nových generací příslušných modelů tak, jako se to stalo například s nástupcem SUV ix35. Ten se vrátil k označení Tucson. Pokud ale čekáte, že nová i30 už se bude jmenovat třeba znovu Elantra, jste na omylu. Její premiéra je totiž naplánována již na pařížský autosalon, označení i30 tedy pětidveřovému hatchbacku zůstane i nadále.
Otázkou zůstává nástupce sedanu nebo kombi i40, jenž by se mohl vrátit ke jménu Sonata. Podle Granta je však použití tohoto jména nepravděpodobné, stejně jako neexistuje v tuto chvíli žádný plán na pokračovatele konkurenta Passatu nebo Mondea. Prý se prodává vcelku dobře, není proto důvod ho něčím nahrazovat. Jak tedy bude situace u Hyundaie za pár let vypadat je ve hvězdách, jisté je, že vlna „íčkových“ modelů je zřejmě u konce.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.