Americká automobilka Tesla čelí mnohým problémům. Jedním z nich je rychlý růst produkce, jenž si v budoucnu nevyhnutelně vyžádají vybudování nových továren. Dle dostupných informací koketuje Tesla s myšlenkou vybudovat další továrnu v Číně a Koreji.
Nová továrna na výrobu baterií do elektromobilů Tesla, příznačně nazvána Gigafactory, prožije již za několik dní své slavnostní otevření. Ani tato nová kapacita ale nedokáže pokrýt rostoucí poptávku po vozech Tesla, která sílí především na asijském trhu. Díky této zvýšené poptávce Tesla plánuje, že v roce 2018 prodá ročně na půl milionu vozů. Z tohoto důvodu společnost založená Elonem Muskem, koketuje s vybudováním nové továrny přímo v Asii.
Nejčastěji se mluví o nových výrobních prostorách v Číně, ve hře je ale i Jižní Korea. Se zástupci čínských regionů údajně vedení Tesly již podepsalo smlouvu o nové továrně. Stejně tak vede hovory i s korejskou stranou. Prvním z úspěchů tohoto vyjednávání je potvrzení založení korejské pobočky automobilky. Vybudování velké továrny na elektromobily v Jižní Koreji je ale stále ve vzduchu. Jižní Korea je již domovem dvou domovských automobilek – Hyundai a Kia. Tyto sesterské automobilky plánují kolem roku 2020 rozsáhlou expanzi, na trh s elektromobily a konkurence na domovské půdě by se jim rozhodně dvakrát nezamlouvala.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?