V padesátých a šedesátých letech minulého století zkoušela Škoda v Severní Americe uspět s modely Octavia a Felicia. Osmdesátá léta pro změnu přinesla pokus s prodeji modelů řady 742 a Rapid v Kanadě. Ani jednou to příliš nevyšlo, přesto se mladoboleslavský okřídlený šíp nevzdává a podle posledních spekulací to za mořem zkusí znovu.
Volkswagenem v USA zmítá takzvaná aféra Dieselgate a jeho prodeje se propadají stále hlouběji. To vede k častým spekulacím ohledně obnovení důvěry v německé automobily a jednou z možných a dokonce párkrát diskutovaných variant je uvedení Škody zpět na severoamerický trh. Ostatně loni tam náhodné kolemjdoucí docela zaujal jeden dovezený exemplář druhé generace Škody Superb.
Spekulace o možném návratu nyní ještě přiživil magazín AutoGuide, který přišel s informací, že si Škoda nechala na patentovém úřadě zaregistrovat označení Škoda, Superb, Octavia a Yeti. Tato informace sama o sobě nemusí nic znamenat, avšak růst prodejů například na čínském trhu nebude nekonečný a je tedy třeba myslet i na zadní vrátka v podobě trhů, kde Mladoboleslavští doposud nepůsobí.
Pokud jsou údaje o zaregistrovaných jménech pravdivé, při případném návratu do USA by se v showroomech objevila vlajková loď značky, kompaktní SUV (nejspíše ve druhé generaci, jejíž premiéra je naplánovaná na příští rok) a dlouhodobě nejoblíbenější model Škody. Téměř jistý by byl také příchod velkého SUV Kodiaq, které bude sdílet některá technická řešení s dalšími modely koncernu, včetně verze s logem VW. Vše se zatím nicméně pohybuje jen v řádech spekulací. Jestli se krok stane reálným uvidíme v následujících měsících, či spíše letech. Myšlenka to ale rozhodně není nezajímavá.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?