Aktuálním trendem automobilového světa je přesouvání se na asijské trhy. A ačkoliv prodejní kapacity tamních zemí rozhodně ještě nejsou vyčerpané, někdy to zkrátka nevyjde. To nám ostatně ukazuje třeba Ford, který se kvůli nízkým prodejním číslům stahuje z Japonska i Indonésie.
V Zemi vycházejícího slunce modrý ovál nabízí prostřednictvím 52 dealerství modely Fiesta, Focus, Mustang, EcoSport, Kuga a Explorer. Ty doplňují ještě Lincolny MKZ a Navigator. První auto prodal Japoncům Ford již v roce 1974, loni ale prodeje dosáhly jen na asi 5000 kusů, což znamená 1,5procentní podíl na trhu s dováženými auty. Manažérům značky toto číslo zjevně nestačilo, o práci tak do konce letošního roku přijde 292 lidí.
V Indonésii se Ford pohybuje od roku 2002, od té doby tam stihl vybudovat 44 autosalonů, skrze něž aktuálně nabízí řady Fiesta, Focus, EcoSport, Everest a Ranger. Loni na tomto trhu modrý ovál prodal asi 6000 automobilů, což znamená 0,6procentní podíl na trhu. Největší překážou pro získání většího tržního podílu je chybějící lokální továrna. Stejně jako v případě Japonska se tak Ford do konce tohoto roku z Indonésie stáhne.
Veškeré vývojové aktivity budou z obou zemí staženy do jiného vývojového centra, kde bude práce na nich pokračovat. Ford ale není první značkou, která učinila tento krok. Koncern GM přestal modely pro indonésky trh montovat již loni, důsledkem toho přišlo o práci pět set lidí.
Zdroj: Reuters
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?