Ford se stahuje z Japonska a Indonésie, důvodem jsou slabé prodeje

Ford letos končí v Japonsku a Indonésii, tento Focus už tak dlouho k dostání nebude.
Ford letos končí v Japonsku a Indonésii, tento Focus už tak dlouho k dostání nebude., foto: Ford
ar6 26. ledna 2016 02:15
Sdílej:

Aktuálním trendem automobilového světa je přesouvání se na asijské trhy. A ačkoliv prodejní kapacity tamních zemí rozhodně ještě nejsou vyčerpané, někdy to zkrátka nevyjde. To nám ostatně ukazuje třeba Ford, který se kvůli nízkým prodejním číslům stahuje z Japonska i Indonésie.

V Zemi vycházejícího slunce modrý ovál nabízí prostřednictvím 52 dealerství modely Fiesta, Focus, Mustang, EcoSport, Kuga a Explorer. Ty doplňují ještě Lincolny MKZ a Navigator. První auto prodal Japoncům Ford již v roce 1974, loni ale prodeje dosáhly jen na asi 5000 kusů, což znamená 1,5procentní podíl na trhu s dováženými auty. Manažérům značky toto číslo zjevně nestačilo, o práci tak do konce letošního roku přijde 292 lidí.

V Indonésii se Ford pohybuje od roku 2002, od té doby tam stihl vybudovat 44 autosalonů, skrze něž aktuálně nabízí řady Fiesta, Focus, EcoSport, Everest a Ranger. Loni na tomto trhu modrý ovál prodal asi 6000 automobilů, což znamená 0,6procentní podíl na trhu. Největší překážou pro získání většího tržního podílu je chybějící lokální továrna. Stejně jako v případě Japonska se tak Ford do konce tohoto roku z Indonésie stáhne.

Veškeré vývojové aktivity budou z obou zemí staženy do jiného vývojového centra, kde bude práce na nich pokračovat. Ford ale není první značkou, která učinila tento krok. Koncern GM přestal modely pro indonésky trh montovat již loni, důsledkem toho přišlo o práci pět set lidí.

Zdroj: Reuters

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.