Ford se stahuje z Japonska a Indonésie, důvodem jsou slabé prodeje

ar6, 26. ledna 2016, 02:15 Google+

Aktuálním trendem automobilového světa je přesouvání se na asijské trhy. A ačkoliv prodejní kapacity tamních zemí rozhodně ještě nejsou vyčerpané, někdy to zkrátka nevyjde. To nám ostatně ukazuje třeba Ford, který se kvůli nízkým prodejním číslům stahuje z Japonska i Indonésie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford letos končí v Japonsku a Indonésii, tento Focus už tak dlouho k dostání nebude.

Ford letos končí v Japonsku a Indonésii, tento Focus už tak dlouho k dostání nebude. | foto: Ford

Sdílejte článek

V Zemi vycházejícího slunce modrý ovál nabízí prostřednictvím 52 dealerství modely Fiesta, Focus, Mustang, EcoSport, Kuga a Explorer. Ty doplňují ještě Lincolny MKZ a Navigator. První auto prodal Japoncům Ford již v roce 1974, loni ale prodeje dosáhly jen na asi 5000 kusů, což znamená 1,5procentní podíl na trhu s dováženými auty. Manažérům značky toto číslo zjevně nestačilo, o práci tak do konce letošního roku přijde 292 lidí.

Indonésii se Ford pohybuje od roku 2002, od té doby tam stihl vybudovat 44 autosalonů, skrze něž aktuálně nabízí řady Fiesta, Focus, EcoSport, Everest a Ranger. Loni na tomto trhu modrý ovál prodal asi 6000 automobilů, což znamená 0,6procentní podíl na trhu. Největší překážou pro získání většího tržního podílu je chybějící lokální továrna. Stejně jako v případě Japonska se tak Ford do konce tohoto roku z Indonésie stáhne.

Veškeré vývojové aktivity budou z obou zemí staženy do jiného vývojového centra, kde bude práce na nich pokračovat. Ford ale není první značkou, která učinila tento krok. Koncern GM přestal modely pro indonésky trh montovat již loni, důsledkem toho přišlo o práci pět set lidí.

Zdroj: Reuters

Vytisknout

Diskuze: Ford se stahuje z Japonska a Indonésie, důvodem jsou slabé prodeje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

reklama

Doporučujeme

Dacia uvádí na trh pětistupňový robotizovaný manuál Easy-R.

Dacia přichází s robotizovaným manuálem, připlatíte si za něj jen 15 tisíc korun

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  2. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  3. TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

  4. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  5. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  6. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud