Ford se stahuje z Japonska a Indonésie, důvodem jsou slabé prodeje

Ford letos končí v Japonsku a Indonésii, tento Focus už tak dlouho k dostání nebude.
Ford letos končí v Japonsku a Indonésii, tento Focus už tak dlouho k dostání nebude., foto: Ford
ar6 26. ledna 2016 02:15
Sdílej:

Aktuálním trendem automobilového světa je přesouvání se na asijské trhy. A ačkoliv prodejní kapacity tamních zemí rozhodně ještě nejsou vyčerpané, někdy to zkrátka nevyjde. To nám ostatně ukazuje třeba Ford, který se kvůli nízkým prodejním číslům stahuje z Japonska i Indonésie.

V Zemi vycházejícího slunce modrý ovál nabízí prostřednictvím 52 dealerství modely Fiesta, Focus, Mustang, EcoSport, Kuga a Explorer. Ty doplňují ještě Lincolny MKZ a Navigator. První auto prodal Japoncům Ford již v roce 1974, loni ale prodeje dosáhly jen na asi 5000 kusů, což znamená 1,5procentní podíl na trhu s dováženými auty. Manažérům značky toto číslo zjevně nestačilo, o práci tak do konce letošního roku přijde 292 lidí.

V Indonésii se Ford pohybuje od roku 2002, od té doby tam stihl vybudovat 44 autosalonů, skrze něž aktuálně nabízí řady Fiesta, Focus, EcoSport, Everest a Ranger. Loni na tomto trhu modrý ovál prodal asi 6000 automobilů, což znamená 0,6procentní podíl na trhu. Největší překážou pro získání většího tržního podílu je chybějící lokální továrna. Stejně jako v případě Japonska se tak Ford do konce tohoto roku z Indonésie stáhne.

Veškeré vývojové aktivity budou z obou zemí staženy do jiného vývojového centra, kde bude práce na nich pokračovat. Ford ale není první značkou, která učinila tento krok. Koncern GM přestal modely pro indonésky trh montovat již loni, důsledkem toho přišlo o práci pět set lidí.

Zdroj: Reuters

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.