Henrik Fisker je v posledních dnech spojován se svou novou společností. Především ale s aférou, která se mezi ním a jeho bývalým zaměstnavatelem, Aston Martinem vyšponovala do té míry, kdy Fisker společnost zažaloval o sto miliónů dolarů.
K tomu došlo poté, co mu údajně Aston Martin zaslal výhrůžný dopis. V něm stál krom údajných výhrůžek i přímé nařízení, aby Fisker na nadcházejícím autosalonu v Detroitu nevystavoval poslední plod svého designerského génia.
Jedná se o supersport s názvem Force 1, který navrhl Fisker ve spolupráci s americkými závodními jezdci. A dle vyjádření britské automobilky se tento vůz přímo inspiruje u modelu DB10, který naznačuje budoucí designový směr automobilky z Gaydonu.
Dle slov Fiskera jde ale o dva zcela odlišné vozy, což potvrzuje rozsáhlá zpráva, kterou již připravil tým Fiskerových právních zástupců. Ta byla přiložena k žalobě, kterou designer na Aston Martin podal za zastrašování.
Pokud uzná soud Dánovi za pravdu, bude mu muset automobilka z britských ostrovů jako kompenzaci vyplatit sto miliónů amerických dolarů (2,5 miliardy korun).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.