Henrik Fisker je v posledních dnech spojován se svou novou společností. Především ale s aférou, která se mezi ním a jeho bývalým zaměstnavatelem, Aston Martinem vyšponovala do té míry, kdy Fisker společnost zažaloval o sto miliónů dolarů.
K tomu došlo poté, co mu údajně Aston Martin zaslal výhrůžný dopis. V něm stál krom údajných výhrůžek i přímé nařízení, aby Fisker na nadcházejícím autosalonu v Detroitu nevystavoval poslední plod svého designerského génia.
Jedná se o supersport s názvem Force 1, který navrhl Fisker ve spolupráci s americkými závodními jezdci. A dle vyjádření britské automobilky se tento vůz přímo inspiruje u modelu DB10, který naznačuje budoucí designový směr automobilky z Gaydonu.
Dle slov Fiskera jde ale o dva zcela odlišné vozy, což potvrzuje rozsáhlá zpráva, kterou již připravil tým Fiskerových právních zástupců. Ta byla přiložena k žalobě, kterou designer na Aston Martin podal za zastrašování.
Pokud uzná soud Dánovi za pravdu, bude mu muset automobilka z britských ostrovů jako kompenzaci vyplatit sto miliónů amerických dolarů (2,5 miliardy korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.