Když Volkswagen v roce 2002 představoval Phaeton, bylo jeho cílem ohrozit zavedenou konkurenci v podobě Audi A8, BMW řady 7 nebo Mercedesu třídy S. Speciálně pro sestavování luxusního sedanu byla navíc vybudována prosklená továrna v Drážďanech. Jak to bylo s modelem, do něhož vývoje šla investice ve výši 27 miliard korun, dál už nejspíš všichni vědí.
Vzhledem k prodejní mizérii, kvůli níž se dokonce denní produkce smrskla na osm automobilů, je až s podivem, že Volkswagen stále udržuje Phaeton ve značně ztrátové výrobě. Podle agentury Reuters nicméně tato anabáze pomalu spěje ke svému konci.
V březnu příštího roku bude produkce modelu ukončena a následně se zavřou také brány továrny jako takové. Ne že by ji snad chtěl Volkswagen srovnat se zemí, ale musí proběhnout úpravy potřebné k tomu, aby se tam v budoucnu daly vyrábět jiné modely.
V Drážďanech pracuje nyní celkem 500 zaměstnanců, z toho 300 se jich přímo podílí na výrobě Phaetonu. Tito lidé budou minimálně dočasně přesunuti do Zwickau, kde Němci vyrábějí Passat a Golf. Tento přesun bude mít nicméně efekt na asi 600 dočasných pracovníků, kteří příští rok přijdou ve Zwickau o zaměstnání. Odbory chtějí alespoň část z tohoto čísla zaměstnat v továrně Porsche.
Co se týče Phaetonu číslo dvě, ten byl pro sériovou výrobu potvrzen již před časem. Vzhledem k nutným opatřením, která souvisí s kauzou Dieselgate, však dojde ke zpožděnému náběhu výroby, takže novinku spatříme až někdy v roce 2019. Půjde mimochodem o čistě elektrický vůz, jehož produkce by měla opět probíhat v Drážďanech.
Zdroj: Reuters
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?