V současnosti již nastala zimní sezóna provozu automobilů. Už od 1. listopadu platí, že musíte mít zimní obutí svého vozu. Pokud je nemáte a zastaví vás policie, riskujete minimálně pokutu. Musíte si ale uvědomit, že nejde jenom o finanční postih od policie, ale především o vaši bezpečnost a také bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu.
Dodržování pravidla, že letní pneumatiky patří na vůz v létě, zimní v zimě, by se mělo stát naprostou samozřejmostí. Jakmile začnou teploty klesat pod 7 °C a počasí se mění, je to pro řidiče signálem, že budou muset brzy svoje auto přezout. Jenže nové obutí automobilu je spojeno i s finančními výdaji. Proto se hodí tip, kde sehnat levné pneumatiky, které ale splní i náročná měřítka kvality. Podle vyhlášky platí, že vozidla do 3,5 tuny mají mít hloubku dezénu do 4 mm na všechna kola. Vozy nad 3,5 tuny musí mít hloubku dezénu 6 mm na všech hnaných kolech.
V čem spočívá přínos zimních pneumatik? Nejdůležitější je, že zimní pneumatiky vykazují v náročných podmínkách na sněhu, náledí mnohem kratší brzdnou dráhu. Na mokrém povrchu a při nízkých teplotách mají mnohem lepší přilnavost k vozovce díky obsahu látky zvané silika. Lépe odvádějí vodu, čímž se snižuje riziko vzniku aquaplaningu. Drážkování vzorku vytlačuje sníh. Rezervujte si termín dovolené s předstihemMáte-li vždy správné obutí svého vozu, můžete bez obav cestovat nejenom po České republice, ale podívat se s klidným svědomím i do ciziny. Vyrazte na dovolenou do Chorvatska. I když máte při pohledu do kalendáře pocit, že dovolená v příštím roce ještě vůbec není aktuální, opak je pravdou. Už nyní máte možnost s velkým předstihem plánovat. Výběr dovolené s předstihem má také své kouzlo. Výhodou je, že ještě nic není obsazeno, můžete proto zvažovat různé nabídky podle svých přání. Pokud objednáváte a platíte s velkým předstihem, takzvané first minute, můžete ušetřit peníze. Proto se plánování dovolené dlouho dopředu vyplatí. V práci si můžete rezervovat termíny dovolené s dostatečným předstihem.
Pomozte přirozené cirkulaci vzduchuAť již cestujete na dovolenou nebo kamkoli jinam, při jízdě automobilem určitě uvítáte různé doplňky, které maximálně zvýší komfort vaší jízdy. Obstarejte si deflektory, ochranu proti průvanu. Hodí se nejenom do sychravého nebo zimního počasí, ale i do letního horka. Vyrábí se z bezpečnostní plastové hmoty, která má sníženou propustnost UV záření.
Jakým způsobem deflektory pomáhají?
Řidiči, ale i ostatním spolujezdcům poskytují ochranu před nepříjemným prouděním vzduchu při jízdě s otevřeným oknem. To znamená i ochranu zdraví (bolesti uší a hlavy způsobené mohutným prouděním během jízdy). Chráníte se od hluku, které způsobuje vítr při jízdě. Používáte-li deflektory, můžete mít pootevřená okna i během deště nebo sněžení. Díky nim dochází uvnitř vozu k přirozené cirkulaci vzduchu. Předcházíte tak zamlžování oken během deštivých nebo mlhavých dnů.Výhodou j skutečnost, že montáž deflektorů není nijak náročná. Zvládnete ji, i když s ní zatím nemáte žádné zkušenosti.
Zajistěte si ochranu rukouCestování automobilem může přinést i nečekané komplikace v podobě poruchy a následné opravy. Může se stát, že zůstanete někde viset s nepojízdným autem a budete se muset podívat pod jeho kapotu. Vezměte si i pracovní rukavice, abyste se v takovém případě neušpinili. V nabídce jsou pracovní rukavice z různých materiálů včetně bavlněných, celokožených, nylonových, polomáčených a řady dalších. Závisí na tom, na co je budete používat a jaký materiál vám nejlépe vyhovuje. Zárukou je dlouhá životnost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.