V roce 2011 jsme byli svědky příchodu zcela nového modelu na evropských trzích. Tím byl luxusní sedan Hyundai Genesis. A právě tato luxusní řada bude v budoucnu povýšena na samostatnou luxusní značku.
S automobily s označením Genesis to bylo vždy poněkud složitější. Oficiálně se totiž stále jedná o vozy Hyundai. Matoucí je ovšem fakt, že logo tohoto korejského výrobce bychom na nich hledali jen velmi těžko. Nyní konečně přichází ujasnění a ve vztahu Hyundai a Genesis bude nyní vše jasné. Řada luxusních vozů Genesis se odtrhává od mateřského Hyundai a stane se tak jeho luxusní odnoží, stejně jako Lexus u Toyoty, Infiniti u Nissanu, Acura u Hondy nebo DS u Citroënu.
Do roku 2020 by Genesis rád nabízel 6 různých modelů. První dva modely budou založeny na současných vozech Hyundai Genesis a Hyundai Equus.
Genesis bude fungovat zcela svébytně vedle Hyundaie včetně vlastního pojmenovávání modelů. Názvy budou začínat písmenem G a pokračovat dle velikosti 90, 80 nebo 70 v závislosti na velikosti modelu.
Logo Genesisu bude vycházet z emblému používaného na současných modelech Hyundai Genesis, ovšem prošel nepatrnou proměnou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?