V roce 2011 jsme byli svědky příchodu zcela nového modelu na evropských trzích. Tím byl luxusní sedan Hyundai Genesis. A právě tato luxusní řada bude v budoucnu povýšena na samostatnou luxusní značku.
S automobily s označením Genesis to bylo vždy poněkud složitější. Oficiálně se totiž stále jedná o vozy Hyundai. Matoucí je ovšem fakt, že logo tohoto korejského výrobce bychom na nich hledali jen velmi těžko. Nyní konečně přichází ujasnění a ve vztahu Hyundai a Genesis bude nyní vše jasné. Řada luxusních vozů Genesis se odtrhává od mateřského Hyundai a stane se tak jeho luxusní odnoží, stejně jako Lexus u Toyoty, Infiniti u Nissanu, Acura u Hondy nebo DS u Citroënu.
Do roku 2020 by Genesis rád nabízel 6 různých modelů. První dva modely budou založeny na současných vozech Hyundai Genesis a Hyundai Equus.
Genesis bude fungovat zcela svébytně vedle Hyundaie včetně vlastního pojmenovávání modelů. Názvy budou začínat písmenem G a pokračovat dle velikosti 90, 80 nebo 70 v závislosti na velikosti modelu.
Logo Genesisu bude vycházet z emblému používaného na současných modelech Hyundai Genesis, ovšem prošel nepatrnou proměnou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.