Nejnovější Ford Focus RS se objeví na trhu ve Spojeném království teprve příští jaro, jenže už dnes je známo, že o něj zákazníci projevují velký zájem.
Podle Fordu bylo už přijato 500 objednávek během frankfurtského autosalonu. Od té doby se společnosti podařilo dát dohromady dalších 1000 zakázek, a to jen na trhu ve Spojeném království. Je tak jasné, že zběsilý Focus RS hodně zaujal veřejnost a jeho silniční dovednosti budou způsobovat velké napětí u konkurečních značek.
Pro připomenutí, každý kousek vyjde na 28.940 liber a pod jeho kapotou je umístěn 2,3litrový čtyřválcový motor EcoBoost, který vyvíjí 350 koní a 440 Nm točivého momentu. Krom toho je zde přítomna i funkce overboost, která navýší krátkodobě točivý moment na 470 Nm. Nechybí pohon všech kol a z nuly na stovku se tak RS dostane za pouhých 4,7 sekundy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?