Nejnovější Ford Focus RS se objeví na trhu ve Spojeném království teprve příští jaro, jenže už dnes je známo, že o něj zákazníci projevují velký zájem.
Podle Fordu bylo už přijato 500 objednávek během frankfurtského autosalonu. Od té doby se společnosti podařilo dát dohromady dalších 1000 zakázek, a to jen na trhu ve Spojeném království. Je tak jasné, že zběsilý Focus RS hodně zaujal veřejnost a jeho silniční dovednosti budou způsobovat velké napětí u konkurečních značek.
Pro připomenutí, každý kousek vyjde na 28.940 liber a pod jeho kapotou je umístěn 2,3litrový čtyřválcový motor EcoBoost, který vyvíjí 350 koní a 440 Nm točivého momentu. Krom toho je zde přítomna i funkce overboost, která navýší krátkodobě točivý moment na 470 Nm. Nechybí pohon všech kol a z nuly na stovku se tak RS dostane za pouhých 4,7 sekundy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.