Ford zatraktivňuje nabídku Fiesty, nové barvy, lepší výbava a lákavá cena útočí na zákazníky Škodovky, Hyundaie a hlavně Volkswagenu.
Navzdory tomu, že se Fiestě v Evropě daří ze všech malých aut nejlépe, u nás nepatří k prodejním trhákům a jen díky reexportů se dostává na popředí v tabulkách prodejů. Nyní přichází drobná obměna.
Nové tři barvy, šedý, červený a béžový lak mají zatraktivnit její vzhled, zatímco lepší výbava zlepší poměr cena/výbava. Výbava Trend má navíc kožené madlo ruční brzdy, Titanium nabídne šestnáctipalcová litá kola, nový potah sedadel s béžovým prošíváním a nebo chromovanou mřížku.
Svou premiéru si u Fiesty při této drobné modernizaci odbíjí i systém Active City Stop, nebo hlasové ovládání Ford Sync. Poslední jmenovaný systém je pro české zákazníky zahrnut ve výbavě EcoBoost Edition, která nabízí litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 74 kW a bohatou výbavu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?