V poslední době jsme neustále informováni o tom, že v Česku činí průměrné stáří jednoho vozu 14,49 roku, což se nelíbí hlavně Ministerstvu životního prostředí.
A když se něco ministrům nelíbí, většinou to dopadá tak, že z jejich hlavy vypadne nějaký "skvělý" nápad. Nejnovější myšlenku vypustil do světa ministr Richard Brabec z hnutí Ano 2011. Ten chce, aby se eko daň vztahovala i na novější auta. Pojmem novější se rozumí, že při převodu vozidla by se daň vztahovala na auta, plnící emisní normu Euro 3.
Pokud by tedy návrh prošel, při následné koupi by jste platili další tisíce z vaší kapsy za každý vyrobený vůz mezi roky 2000 až 2005. Do této kategorie tak spadá nejvíc oblíbená ojetina typu Škoda Fabia první generace, ekodani by se nevyhnul ani Ford Fiesta čtvrté generace a dokonce ani Audi A4 druhé generace.
Ještě horší zprávou je, že za výše zmíněná auta (a nejen za ně) by jste platili tři tísíce korun a kdo by snad chtěl koupit ještě starší ojetinu, ten zaplatí ještě víc než doposud. Stávající kategorie totiž mají podražit, například poplatek za vůz splňující emisní normu Euro 1 by byl jednou tak dražší.
My jen doufáme, že tento návrh neprojde, protože čeští občané se určitě nevozí ve starších autech jen tak. Kdyby každý z nás dostal dostatečnou finanční podporu na koupi modernějšího vozu, bylo by to víc motivační, než tenhle absurdní ministerský návrh.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.