V poslední době jsme neustále informováni o tom, že v Česku činí průměrné stáří jednoho vozu 14,49 roku, což se nelíbí hlavně Ministerstvu životního prostředí.
A když se něco ministrům nelíbí, většinou to dopadá tak, že z jejich hlavy vypadne nějaký "skvělý" nápad. Nejnovější myšlenku vypustil do světa ministr Richard Brabec z hnutí Ano 2011. Ten chce, aby se eko daň vztahovala i na novější auta. Pojmem novější se rozumí, že při převodu vozidla by se daň vztahovala na auta, plnící emisní normu Euro 3.
Pokud by tedy návrh prošel, při následné koupi by jste platili další tisíce z vaší kapsy za každý vyrobený vůz mezi roky 2000 až 2005. Do této kategorie tak spadá nejvíc oblíbená ojetina typu Škoda Fabia první generace, ekodani by se nevyhnul ani Ford Fiesta čtvrté generace a dokonce ani Audi A4 druhé generace.
Ještě horší zprávou je, že za výše zmíněná auta (a nejen za ně) by jste platili tři tísíce korun a kdo by snad chtěl koupit ještě starší ojetinu, ten zaplatí ještě víc než doposud. Stávající kategorie totiž mají podražit, například poplatek za vůz splňující emisní normu Euro 1 by byl jednou tak dražší.
My jen doufáme, že tento návrh neprojde, protože čeští občané se určitě nevozí ve starších autech jen tak. Kdyby každý z nás dostal dostatečnou finanční podporu na koupi modernějšího vozu, bylo by to víc motivační, než tenhle absurdní ministerský návrh.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.