V poslední době jsme neustále informováni o tom, že v Česku činí průměrné stáří jednoho vozu 14,49 roku, což se nelíbí hlavně Ministerstvu životního prostředí.
A když se něco ministrům nelíbí, většinou to dopadá tak, že z jejich hlavy vypadne nějaký "skvělý" nápad. Nejnovější myšlenku vypustil do světa ministr Richard Brabec z hnutí Ano 2011. Ten chce, aby se eko daň vztahovala i na novější auta. Pojmem novější se rozumí, že při převodu vozidla by se daň vztahovala na auta, plnící emisní normu Euro 3.
Pokud by tedy návrh prošel, při následné koupi by jste platili další tisíce z vaší kapsy za každý vyrobený vůz mezi roky 2000 až 2005. Do této kategorie tak spadá nejvíc oblíbená ojetina typu Škoda Fabia první generace, ekodani by se nevyhnul ani Ford Fiesta čtvrté generace a dokonce ani Audi A4 druhé generace.
Ještě horší zprávou je, že za výše zmíněná auta (a nejen za ně) by jste platili tři tísíce korun a kdo by snad chtěl koupit ještě starší ojetinu, ten zaplatí ještě víc než doposud. Stávající kategorie totiž mají podražit, například poplatek za vůz splňující emisní normu Euro 1 by byl jednou tak dražší.
My jen doufáme, že tento návrh neprojde, protože čeští občané se určitě nevozí ve starších autech jen tak. Kdyby každý z nás dostal dostatečnou finanční podporu na koupi modernějšího vozu, bylo by to víc motivační, než tenhle absurdní ministerský návrh.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?