Včerejškem se objevila zpráva, že americký malovýrobce supersportovních vozů Saleen má velké dluhy a zřejmě zanikne.
Amerického výrobce dříve asi nejvíce proslavil supersport S7, od nějž později vznikly i závodní v varianty. Saleen ale měl na starosti i úpravu vozidel značky Ford, například se podílel na úpravě Focusu nebo Mustanga. Jenže ted se objevila informace, že na kontě automobilky se koncem letošního září objevilo jen 7261 dolarů! Firma dluží miliony dolarů a za první pololetí letošního roku vykázala provozní ztrátu okolo 3 milionů dolarů.
Celkové dluhy činí něco málo přes sedm milionů dolarů a byl Steve Saleen donucen začít shánět nového vlastníka, který by dluhy za společnost zaplatil a dál jeho firmu udržel nad vodou. Zvláštní je, že dnešní situace tak trochu opakuje. Něco podobného se totiž už stalo v roce 2007, tehdy musel majitel kvůli finančním potížím z podniku odejít. Následně v roce 2012 skrze soudní tahanice vysoudil své jmého zpět, ale dneškem se zdá, že Saleen dočista potopil.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?