Včerejškem se objevila zpráva, že americký malovýrobce supersportovních vozů Saleen má velké dluhy a zřejmě zanikne.
Amerického výrobce dříve asi nejvíce proslavil supersport S7, od nějž později vznikly i závodní v varianty. Saleen ale měl na starosti i úpravu vozidel značky Ford, například se podílel na úpravě Focusu nebo Mustanga. Jenže ted se objevila informace, že na kontě automobilky se koncem letošního září objevilo jen 7261 dolarů! Firma dluží miliony dolarů a za první pololetí letošního roku vykázala provozní ztrátu okolo 3 milionů dolarů.
Celkové dluhy činí něco málo přes sedm milionů dolarů a byl Steve Saleen donucen začít shánět nového vlastníka, který by dluhy za společnost zaplatil a dál jeho firmu udržel nad vodou. Zvláštní je, že dnešní situace tak trochu opakuje. Něco podobného se totiž už stalo v roce 2007, tehdy musel majitel kvůli finančním potížím z podniku odejít. Následně v roce 2012 skrze soudní tahanice vysoudil své jmého zpět, ale dneškem se zdá, že Saleen dočista potopil.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?