Včerejškem se objevila zpráva, že americký malovýrobce supersportovních vozů Saleen má velké dluhy a zřejmě zanikne.
Amerického výrobce dříve asi nejvíce proslavil supersport S7, od nějž později vznikly i závodní v varianty. Saleen ale měl na starosti i úpravu vozidel značky Ford, například se podílel na úpravě Focusu nebo Mustanga. Jenže ted se objevila informace, že na kontě automobilky se koncem letošního září objevilo jen 7261 dolarů! Firma dluží miliony dolarů a za první pololetí letošního roku vykázala provozní ztrátu okolo 3 milionů dolarů.
Celkové dluhy činí něco málo přes sedm milionů dolarů a byl Steve Saleen donucen začít shánět nového vlastníka, který by dluhy za společnost zaplatil a dál jeho firmu udržel nad vodou. Zvláštní je, že dnešní situace tak trochu opakuje. Něco podobného se totiž už stalo v roce 2007, tehdy musel majitel kvůli finančním potížím z podniku odejít. Následně v roce 2012 skrze soudní tahanice vysoudil své jmého zpět, ale dneškem se zdá, že Saleen dočista potopil.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.