Volkswagen Group míří na post největšího výrobce automobilů na světě. Cestou k naplnění cíle má být velká investice na příštích pět let.
Volkswagen Group chystá investovat v letech 2015 – 2019 do vývoje téměř 86 miliard €. Investice půjdou do nových modelů a technologií. Výkonný ředitel Martin Winterkton oznámil, že dvě třetiny celé částky poteče do vývoje ekologických a ekonomicky efektivních vozů.
Velká část investic připadne domácím továrnám v Německu. VW se bude rozšiřovat i ve světě. Plánuje se nová továrna na Craftery v Polsku a nová továrna na Audi v Mexiku.
Koncern bude rozšiřovat svoji modelovou řadu ve všech třídách a hlavně se zaměří na nová SUV. Dočkáme se i novinek v pohonných jednotkách a bude se pracovat i na hybridním a elektrickém pohonu.
Zdroj: thedetroitbureau.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.